burenruzie

Discussion in 'De lounge' started by Ons Kleintje, Jun 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi, ik heb een paar dagen geleden ruzie gehad en zit er nogsteeds wel een beetje mee.
    dr was door een kindje met stoepkrijt op mijn auto gekrast dus ik was best wel boos. er stond een kinderfietsje bij met het stoepkrijt erin. dus ik vragen aan de buren van wie het fietsje was. aangezien niemand het wist heb ik fotos gemaakt van de auto, en het fietsje meegenomen.
    ik dacht dan komt de moeder van de boosdoener vanzelf wel.
    Goed al met al een hele partij ruzie gemaakt, ik was mezelf gewoon niet meer. Ik heb het superdruk en heb niet veel contact met de buren verderop waar mijn auto geparkeerd staat dus ook niet met die moeder.
    Nu is de ruzie helemaal uitgepraat, maar tijdens de ruzie heeft die moeder aangegeven dat ik niet sociaal ben naar de buurt toe (klopt enigszins dat ik geen praatje maak met buren die verder weg wonen, eerlijk gezegd herken ik ook niemand, we wonen er niet direct naast, maar in een steeg en daar ken ik de buren wel en daar praat ik wel mee.)
    ik heb mn vriendinnen en familie en kleine baby, en we hebben wel contact met de buren naast ons en dat vindt ik persoonlijk voldoende. Maar ze zei dus in the heat of te moment dat ze allemaal mensen heeft gevraagd wat ze van me vinden en dat ze mij allemaal niet aardig vinden. Ik ken ze niet eens! ik weet ook niet wie dat gezegd heeft..
    maar ja, ik kan het moeilijk van me afzetten want eigenlijk kon het me nooit schelen, maar tis ook niet fijn dat iemand gaat rondvragen en dat (volgens haar) iedereen zegt dat ik niet aardig ben.
    wat moet ik nu?
    groetjes

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,030
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Meid, gewoon niks van aantrekken.
    Misschien kletst ze maar wat en heeft ze helemaal niks gevraagd.
    En als het je wel stoort, dan gewoon beleefd tegen iedereen in je straat vrolijk hallo zeggen.

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ja, laat je niet chanteren om contact te hebben met mensen waar je helemaal geen behoefte aan hebt. Zij bepalen niet voor jou waarvoor je tijd hebt hoor, kom nou. Kan me nu zeker voorstellen waarom je niet met die mensen om wil gaan.
    Kop op meid!

4. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    gewoon haar keihard uitlachen. Volgens mij bedenkt ze het ter plekke. Sommige mensen zijn echt van die buurtmuizen die de hele dag bij elkaar op de koffie zitten, en als je daar dan geen zin in hebt ben je meteen niet sociaal. Ik zou er echt totaal niet mee zitten als ik jou was.
    Gewoon netjes iedereen hallo zeggen en dan is het goed, als jij er geen zin in hebt dan hoeft het toch niet. Wat zij daar van vind is wat dat betreft compleet niet interessant.

5. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Goh die vrouw is wel heel zielig :eek: Ben je meteen niet sociaal als je de buren niet groet? Ik doe dat eigenlijk alleen maar als mijn pet er naar staat ;) Lekker negeren die trien.

6. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Dit soort opmerkingen gebruikt ze ws om haar eigen standpunt te versterken. Zwak hoor om niet vanuit zichzelf te praten,maar ineens de hele buurt erbij te betrekken. Kat in het nauw?....
    Laat gaan. Het ging toch niet over jouw houding in de buurt, maar zij liet haar kind op jouw auto krijten.
    Ik zou ws zelf ook wel last hebben van zo'n opmerking hoor.
    Maar hoop dat je het toch van je af kunt zetten.

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Nou werkelijk te triest voor woorden om andere 'erbij te halen' om haar eigen mening kracht bij te zetten. Ik zou me er niks van aan trekken hoor. Tis toch niet meer dan logisch als dat jouw kind schade maakt je dit netjes oplost?!
    Enne niet sociaal naar de buurt toe? Doe je die mensen wat aan dan? Sjonge jonge, wij wonen nu 5 jaar in dit huis en ik ken de buren en de buren daarnaast maar daar is het ook mee gedaan. Ik groet gewoon iedereen netjes en dat soort dingen maar ik heb geen behoefte om met de hele buurt op de koffie te gaan. Iedereen heeft het druk en hun eigen dingen en zolang je gewoon netjes bent e.d is er toch niks aan de hand.

8. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Wat is dat voor raar mens .. Ik heb ook geen contact met mijn buren aan het begin van de straat ( ik woon aan het einde ) .. Als ik met iedereen contact moet gaan houden dan moet ik extra tijd gaan maken .. Ben gekke henkie niet, dan vinden ze me maar gek hoor .. Meid laat je niet gek maken, ik zou uit mijn slof zijn geschoten als ze ff op mijn auto hadden gekrast .. Weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan maar je moet proberen boven zo iemand te staan .. maf mens ...

9. Dushi

Dushi Niet meer actief

schijt aan hebben.

Schade aan je auto hard aanpakken.
    Mensen willen graag grip hebben op de mensen om hun heen. Ik heb daar een gore hekel aan. Jij hebt genoeg aan je vrienden, klaar.

Doe een kaartje bij d'r in de bus van een kantklosclubje, gaat ze daar de boel maar opstoken.

Gr. Danielle

10. droombeebje

droombeebje Bekend lid

Jun 7, 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad een rare buurvouw. Ik ken ook alleen mijn naaste buren en overburen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik daar altijd een praatje mee ga maken als ik ze zie. Dan mag ik wel wat meer tijd hebben. Ik heb er ook geen behoefte aan om elke dag met de buurvrouw koffie te drinken, maar sommigen vinden dit wel fijn. Moet iedereen ook zelf weten, maar ik vind het van haar een beetje ver gezocht om dit erbij te halen. Zij hoort op haar kind te passen en het zodanig op te voeden dat het niet op auto's gaat stoepkrijten. En als dat dan wel gebeurd (je ziet je kind niet altijd alles doen), dan lijkt me het dat je dat netjes op gaat lossen en er niet van alles bij haalt wat er niet toe doet. Lekker laten gaan! Ik vind de laksheid van sommige ouders trouwens een steeds groter probleem worden. Bij sommige ouders moeten kinderen alles maar kunnen...en zeg er dan maar eens wat van...dan ben je weer de lastige buurvrouw waarvan kinderen niet tegen de auto aan mogen voetballen, geen vuur mogen maken op straat, niet de tuin mogen vernielen, enz.

11. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Die opmerking zegt meer over haar dan over jou. Ze had ook gewoon haar excuses kunnen maken ivm het onderkalken van je auto door haar kind. Oplossing zoeken en verder haar mond houden. Ik vraag me af wat haar tirade nu helemaal met dit voorval te maken heeft?

Gewoon je ding blijven doen en boeien wat de rest van de buurt van je vind (àls dat al zo is natuurlijk). Als je het met je naaste buren prima kan vinden is het toch prima? Zal er bij komen dat je de contacten met een hele straat moet onderhouden zeg:$

12. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

May 16, 2009
    2,112
    0
    0
    almere
    als een of andere trien het nodig vind om de hele buurt af te lopen moet zij weten.
    wij hebben hier ook niet echt veel contact met de buurt en ik wil dat graag zo houden, een simpele goedemorgen, middag of avond vind ik al voldoende.
    en btw als jij zkr de helft niet kent kennen ze jou toch ook niet dus kortom kunnen ze ook niet zeggen dat je niet aardig bent?
    Niets van aan trekken het zegt idd meer over haar dan over jou!

JIJ HEBT GELIJK!!!
    (mss een opkikkrtje?)

13. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Wat een suffe muts. Omdat je toevallig met een aantal mensen die je in dezelfde wijk woont hoef je nog vriendjes met ze te zijn? Wat is dat voor een onzin. Je bent helemaal NIETS verplicht naar de buurt. Sociale plichten, kom op hey. Zelfs al zou je niet eens hoi of hallo zeggen dan kunnen mensen je nog niets maken.

Ohhh van dit soort dingen gaat mijn nekhaar altijd overeind staan, zouden ze aan mij een slechte gehad hebben.

Meid je hebt GELIJK, laat dr lekker kletsen! :p

14. Ons Kleintje

Ik ben helemaal opgebeurd door jullie toffe reacties!
    Bedankt, ik voelde me echt niet fijn, maar nu heb ik weer het gevoel dat ik erboven sta! Groetjes

15. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    heb hier t zelfde probleem. ons kent ons in dit buurtje en ik heb het gepresteert om te klagen (hoogst terecht overigens) over geluidsoverlast bij mn buren. mevrouw heeft even 9 honden in huis (let wel vooroorlogs eensgezinswoninkje van 45m2) die ook nog niet zindelijk zijn. helaas heeft ze een hoop vriendjes bij de andere buren die er niet naast hoeven te wonen en dit is dus ook ontaardt bij haar in een roddelgevecht.

categorie zoek het maar uit :) lekker laten gaan. je kunt niet iedereen te vriend houden.

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat een gek mens, niemand heeft toch contact met de hele buurt, tenzij je ECHT niks anders te doen hebt..

17. Ons Kleintje

o my god! 9 honden..

Share This Page