Wij zijn van plan om zo'n auto te kopen, maar ben dus beetje op zoek naar ervaringen. Kunnen jullie me daar bij helpen?
wij hebben er ook een, maar benzine. Op zich zijn wij er heel tevreden mee. Wel wat mankementjes gehad,airco die het niet meer deed, raam dat niet meer omhoog kon ( in de winter nadat we van de macdrive kwamen!!!) Maar voor de rest prima auto. Vooral met kinderen is hij ideaal, alles past achterin.
Mijn zus heeft een renault laguna gehad, en nooit weer! Mijn vriend had ze van te voren ook wel gewaarschuwd dat hij hele slechte ervaringen met die auto had! Binnen 2 jaar is de auto verkocht voor 500 euro! het was helemaal niets meer waard, wat hebben die mensen een ellende met de renault gehad. En kennissen waar ik altijd paarden voor reed hadden ook veel problemen met de renault laguna, ze rijden er nog wel in maar ook deze mensen zeggen 1 x en nooit weer. Maar ach ja het kan natuurlijk bij ieder merk en type voorkomen! Maar ik wil wel melden dat de verhalen die ik ken niet positief zijn!
Wij hebben er ook een, op benzine. Vind het een geweldige wagen. Heel veel ruimte vooral achterin. Ach wij hebben ook wel wat probleempjes gehad(vooral keuringstechnisch gezien) maar er staat dan ook ruim 230.000 op de teller. Dan mag dat ook wel toch! Wij zijn er heel tevreden over!
Laguna van bouwjaar 2001 - 2003 nooit kopen, dat zijn de rampenjaren, veel versnellingsbakproblemen, boordcomputerproblemen en elektrische storingen in het motormanagement. Waarde van die autos is 0,0 want overal is dit bekend, je krijgt er echt een flutbedrag voor terug.
Vaak ligt het er ook aan, welk model het is. Uit 1999 of misschien wel uit 2009. En hoeveel kilometer er al op de teller staat, dat zijn ook wel handige dingen om te weten. Veel auto's beginnen gewoon rond de 2 ton kuren te vertonen. Wij hebben bij de rijschool een laguna diesel gehad, dan welinswaar geen station. Model 1999-2000, vrij weinig problemen mee gehad. (terwijl seat, onderdeel is van vw, dus goed aangeschreven en we hebben alleen maar problemen met die auto's)
die van 2004 zijn prima! Wij hebben er ook 1. We hebben een benzine, 1 met echt alles erop en eraan. De auto rijdt echt super, en heeft heel veel ruimte.
hier een laguna station diesel uit 2004! we hebben hem nu al 3 jaar en nog nooit wat mee gehad, heerlijke ruime auto!
wij kopen nooit weer een renault! ik had een megan coupe op lpg.. drama's altijd iets stuk.. buren de lagune en idem, altijd problemen in de boardcomp.. niet doen! voor dat geld zijn er betrouwbaardere auto's (bijv ford. tikkie saai, maar wel goed)
Wij hebben ook een Renault, een Megane uit 2000. Op zich een fijne auto, lekker veel ruimte, en hij start altijd. Maar als ik er zo over nadenk wel vaak probleempjes: nu doen de blazers het opeens niet meer (heel handig met de vorst, verwarming doet het dus niet ) en soms doen de toerenteller en snelheidsmeter het niet als ik de auto start. Ook heel handig haha. Maar verder heb ik er nog nooit stil mee gestaan dus over het algemeen ben ik er wel tevreden over.
mijn broer rijdt al meer dan 25 jaar niets anders dan renault, en hij zweert erbij. vorige auto was een laguna station, bouwjaar zou ik niet weten, maar ook daar was hij dik tevreden over. zelf heb ik nu voor het eerst een renault, een megane estate (station), en overigens ook voor het eerst een diesel. nog maar 2000 km mee gereden, maar ik vind het een heeeeel fijne auto.
Als er iets een onbetrouwbare storingsgevoelinge, snelroestende auto is, is het wel een ford En dan vooral de Ka en de Focus.