Erge hoofdpijn/nekpijn na slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Niveah, 4 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Hoi dames!

Ik heb dus sinds paar dagen last van erge hoofdpijn en nekpijn na het slapen. Ik probeer mijn hoofd wat heen en weer te bewegen en mijn nek te masseren dat helpt gelukkig wel. Ook word ik 2 keer snachts wakker van erge dorst. En Smorgens is mijn keel zo droog en pijnlijk. Ook snachts.
    Ik heb al een raam op een kier laten staan vannacht dat helpt wel tegen het zweten. Blijkbaar heb ik het snachts zo ontzettend warm dat ik anders wel eens drijfnat wakker word.
    Herkennen jullie dit?

2. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik heb met periodes veel hoofd/nekpijn, ook na het wakker worden. Bij mij komt dat door een verkeerde houding en teveel spanning op de spieren in mijn hoofd/nek en schouders. Die zijn dan verkrampt.
    Een paar keer fysio die de pijnpunten losmasseert in combi met oefeningen die de spieren wat ontspannen en oprekken helpt altijd goed.

Tijdens mijn 1e zwangerschap had ik er voor het eerst last van en toen gaf de fysio aan dat dit komt doordat de weekmakende hormonen, die zorgen voor meer ruimte in je bekken, ook andere gewrichten weker maken en je spieren dan meer moeten aanspannen om je hoofd recht te houden (wat overdreven uitgedrukt) en dat dit voor pijn kan zorgen door verkramping.

3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de info!

Deel Deze Pagina