langere menstruatie, invloed op cyclus??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 0903, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0903

    0903 Lid

    6 feb 2011
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had deze maand een redelijk lange menstruatie, heeft 9 dagen geduurd. Was niet heel heftig ofzo, maar toch! heeft dit invloed op mn cyclus, gaat die nu ook langer duren????
    Ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft of het weet.
    Alvast bedankt!!!
     
  2. 0903

    0903 Lid

    6 feb 2011
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand???
     
  3. Lizzy14

    Lizzy14 Niet meer actief

    Hoi 0903
    Niks om je zorgen over te maken hoor!! Ik ben minimaal 8 dagen super heftig ongesteld en mijn cyclus is gewoon 28 dagen.
    Waar je op kunt letten is je eisprong. Na je eisprong duurt het ongeveer 14 dagen tot je ong.
    De dagen tot aan je ei kunnen wel verschillen maar vaak is daar dan het verschil van de duur van je cyclus in. Het aantal dagen van je ong is volgens mij niet van invloed.

    Mocht je er veel last van hebben, dan kun je bij je ha vragen om naproxen. Dat is een pijnstiller die als bijwerking heeft dat je ong minder wordt of stopt. Er zitten geen hormonen in dus niet geen invloed op je cyclus. Ik weet het nu terug te brengen tot 4 a 5 dagen.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt.

    Groetjes
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Dat klopt niet helemaal. Zowel het aantal dagen VOOR je ei als het aantal dagen NA je ei, verschillen per vrouw. De lengte van je cylcus wordt ook daardoor bepaald, en niet door de duur van je menstruatie. Dus in principe duurt je cyclus dan gewoon evenlang. Maar zie dat je (TS) niet superregelmatig bent, dus dan kun je er sowieso niet zo veel over zeggen...
    Misschien gaan tempen, zodat je je eisprong weet? Meestal heb je namelijk bij een onregelmatige cyclus geen vaste dag voor je ei, maar wel een vaste lengte van je luteale fase, (de fase tussen ei en menstruatie).
    Dan weet je na een paar cyclussen een beetje hoe het ervoor staat bij je...
    Even ter info verder: je luteale fase zou idealiter 10-14 dagen moeten duren: dan heeft een bevrucht eitje de meeste kans om in te nestelen. Bij een langere fase maakt dat verder niet zoveel uit, bij korter dan 10 dagen wordt innestelen lastiger, (verschilt een beetje per vrouw, er zijn dan alsnog vrouwen die wel gewoon normaal zwanger worden, maar voor de meeste vrouwen geldt dan dat zwanger worden dus wat moeilijker wordt).
    Om je cyclus op regel te krijgen, kan visoliecapsules of tarwekiemolie helpen.

    Zie voor tempen bijvoorbeeld www.fertilityfriend.com
     
  5. Lizzy14

    Lizzy14 Niet meer actief

    #5 Lizzy14, 26 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2011
    @Rozemarijke:
    Ik bedoelde hetzelfde als jij maar jouw uitleg wint duidelijk.

    @0903: Ik hoop dat je zo een beetje gerust gesteld bent.
     
  6. 0903

    0903 Lid

    6 feb 2011
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Puck14 en Rozemarijke,

    Bedankt voor jullie uitleg, ik was inderdaad benieuwd of je cyclus dan ook langer zou worden, maar dat hoeft dus niet het geval te zijn. Ik ben me er van bewust dat dit soort dingen voor iedereen weer anders is, maar omdat ik (nog) geen regelmatige cyclus heb (ben net gestopt met de pil) en ik afgelopen keren varierend van 4 tot 9 dagen dagen ongesteld ben geweest vroeg ik het me af. Ik weet weer genoeg, bedankt!!

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina