Onze auto was geparkeerd op een parkeerplaats en iemand heeft er tegen aan gezeten. Deze persoon is netjes bij ons geweest en nu ben ik bij de garage geweest maar zijn de kosten van de reparatie duurder dan de dagwaarde van de auto. Ik ga uiteraard contact opnemen met onze verzekering, maar ik kan ze helaas alleen van 9 tot 12 bereiken . Het schadeformulier is op de post, maar er moet dus een schadeexpert komen om te kijken wat de kosten zijn. Wie weet hoe dat zit? Krijg je de dagwaarde of de kosten van de schade uitgekeerd? Pff dachten over een half jaar een andere auto te kopen moet het onverwachts eerder.
Volgens mij krijg je dan dagwaarde.. omdat ze de auto total loss verklaren (bij schade duurder dan dagwaarde, dan is de auto financieel gezien total loss). Ik weet het alleen niet zeker of je dat dan krijgt. Bij grote schades krijg je vaak wel een schadeexpert toegewezen en moet je soms een taxatie laten uitvoeren bij een schadeherstelbedrijf.
Wat vervelend zeg. Wel fijn dat de persoon in kwestie zich heeft gemeld. Volgens mij wordt er gekeken naar het verschil in dagwaarde en restwaarde. Dus stel dat je auto nog 3000 waard is en je kan er in de huidige beschadigde staat nog 500 voor krijgen, dan zou je 2500 uitgekeerd krijgen. Suc6 met de afwikkeling!
Wat bij mij 2 jaar terug is gebeurd. Auto stond geparkeerd en is aangereden door een stel met hun caravan. Ook briefje achter de ruit en contact met hun verzekering gehad. Mijn eigen verzekering had er eigenlijk niks mee te maken. Hun verzekering vroeg om een inschatting van de schade dus ik heb foto's gemaakt en ben langs een schade expert gereden die even een globale schatting heeft gemaakt Dit heb ik doorgestuurd aan de verzekering van de tegenpartij. Daarop kreeg ik een telefoontje met wat ik met de auto wilde. Erin doorrijden of 'verkopen' als schade auto. De schade was cosmetisch dus ik wilde erin doorrijden. Zij hebben me toen een bod gedaan wat overeenkwam met wat ik in aanschaf destijds voor de auto heb betaald (1800 euro) en de auto is toen economisch total loss verklaard, maar ik mocht er dus wel in door blijven rijden. Dit is anders dan wanneer een auto technisch total loss is. Ik weet niet of deze waardebepaling en uitbetaling heel gangbaar is.. Maar zo is het in deze situatie toen gegaan. Auto had schade van dik 2500 euro. (En ziet er nog steeds niet uit met allemaal krassen ) maar technisch is ie goed.
Ik heb dat ooit gehad met een auto. Iemand reed achterop en de schade was ook meer dan de dagwaarde. Toen idd keuze gekregen of houden en dan de dagwaarde uitgekeerd te krijgen en dan zgn profosorisch laten maken dat ie weer kon rijden. Wat ik wel toen heb gedaan is uitgezocht wat de dagwaarde is want ze gaven me in eerste instantie 1000 euro minder. Ben ik toen tegen in beroep gegaan. En toen heb ik via een vriend van m’n vader die autospuiter is de auto voor de zgn dagwaarde helemaal weer laten maken. En heb er nog jaren mee door gereden, was m’n eerste eigen autootje dus ook wel sentimentele waarde. En ook weer goed kunnen verkopen.
Ik heb dit gehad en wij hebben gewoon het schadebedrag uitgekeerd gekregen. Vervolgens selectief laten maken en er nog wat aan over gehouden Jouw eigen verzekering kan hier trouwens niks mee. De verzekering van de tegenpartij moet contact met jullie opnemen
Ik heb contact opgenomen met de tegenpartij verzekering en die zegt dat mijn verzekering contact moet opnemen. Ik heb de boel nu verstuurd naar mijn verzekering incl. foto's en de wachtlijst is nu een week i.v.m. vakantie. We zullen zien hoe het loopt.
Klopt, tegenwoordig meld je de schade bij je eigen verzekeringsmaatschappij en zij schakelen met de verzekeringsmaatschappij van de andere partij.