zwangerschapsdiabetes en harde buiken.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lisettevers, Oct 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisettevers

lisettevers Actief lid

Mar 26, 2013
    409
    2
    18
    breda
    Ik ben inmiddels bijna 33 weken zwanger en heb sinds 2 weken redelijk wat rust opgelegd gekregen (1 uur actief, 2 uur rust). dit vanwege de vele harde buiken die ik heb die soms ook in regelmaat terug keren.
    Vorige week is ook nog zw.diabetes gezien in mijn bloedwaarde bij een GTT test. Ik behoorde niet tot de risicofactoren, dus had het niet verwacht.

Nu vraag ik me af : Hebben de harde buiken iets te maken met de zwangerschapsdiabetes? (mijn buik loopt ongeveer 3 weken voor op groei)
    Hoe groot is de kans op een vroegtijdige bevalling in combinatie met de harde buiken en diabetes?
    En word je met zw.diabetes altijd ingeleid als je de 40 weken voorbij gaat?

Groeten Lisette.

2. lisettevers

lisettevers Actief lid

Mar 26, 2013
    409
    2
    18
    breda
    niemand een idee??

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

soms duurt het even voor je antwoord krijgt op je vragen hier, graag je begrip daarvoor.
    Het is niet per se zo dat je harde buiken hebt door de diabetes of door je grote buik.
    Harde buiken zijn samnenrekkingen van de baarmoeder. Het is niet erg, wel vervelend. Het betekent niet dat je eerder gaat bevallen. Alleen als er een regelmaat in komt van om de paar minuten en steeds sterker, dan moet je wel bellen natuurlijk!
    Je wordt niet standaard ingeleid bij 40 weken, dat wordt per situatie bekeken.

Mirjam

Share This Page