ons hondje is waarschijnlijk zwanger! ze moet geknipt worden?

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Hoi hoi,

Wij hebben een boomertje (vrouwtje) van ong. 7 jaar en een pincher-chihauhau (mannetje) van 1 jaar en 2 maanden.
    We denken dat ze zwanger is want ze is nu zo'n 30 dagen geleden gedekt door de chihauhau, foutje:)...
    Ons probleem is nu dat de boomer geknipt moet worden maar ze word altijd zo hystirisch als ze daarheen moet. Nu vragen we ons af of we t wel moeten doen, haar laten knippen.. wat denken jullie?

2. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Misschien kan je de dierenarts even bellen voor de zekerheid, sterker nog even langs gaan zodat die kan constateren of je hond daadwerkelijk drachtig is ? ;)

3. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Ik zou inderdaad even naar de dierenarts gaan, zo'n beessie heeft toch andere zorg nodig als ze drachtig is... En dan kan hij/zij meteen je vraag beantwoorden over het knippen...

4. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Idd wel een goed idee ja! even een echo maken, leuuuk:)...

5. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Als ze drachtig blijkt te zijn wil je de pups dan wel laten komen?

Zo ja, dan zou k haar zeker niet naar de trimmer brengen!
    Een zwangerschap op deze leeftijd is al risicovol dus ik zou iedere vorm van onnodige stress zoveel mogelijk vermijden!

Ik zou idd eerst contact opnemen met de DA om te zien of ze daadwerkelijk drachtig is en ondertussen je eigen al goed inlezen op internet.
    ga opzoek naar de risico's van een zwangerschap, wat er allemaal bij komt kijken aan tijd, kosten en vooral verantwoording en zorg voor de pups.

Ik hoop voor je dat het losse flodders waren ;) en anders wens ik je heel veel succes toe!

6. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Sterilisatie - Honden Encylopedie

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Het is een ingrijpende operatie en hoe ouder de hond, hoe zwaarder die valt is mij wel eens verteld. Je hond verandert niet alleen lichamelijk, maat het heeft ook gevolgen voor haar gedrag.

Je dierenarts kan uiteraard meer vertellen, maar misschien heb je nog iets aan de link ;)

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik zou voor een andere trimmer gaan.

Hier in Zwolle zit er 1 en de eigenaar is honden gedrags deskundige.

8. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Jemig, ik word kippig, ik dacht dat je bedoelde dat je haar wilde laten knippen als in sterilisatie.. En dan heb ik al lenzen in he. pff :D

Maar van trimmen heb ik geen verstand. Hoewel ik denk dat je dat toch ook met je dierenarts moet overleggen, snap best als dat arme beestje nu nog hysterischer wordt als er iemand aan de lijf zit..

Succes!

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dan zou ik toch echt een dezer dagen een echo laten maken bij de DA. Dat kan het beste tussen 28 en 33 dagen na de dekking, dan is de echo het duidelijkste! Je weet dan zeker of ze draagt ja of nee. Je kunt dan evt de voeding aanpassen zodat ze het juiste gaat meegeven aan de puppies.

10. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    bedankt voor jullie reacties dames!
    idd ik ga me even goed inlezen, bedankt voor de info!
    Ja ik ga een dezer dagen een afspraak maken voor een echo..
    mijn moeder had al eens de DA gebeld om te vragen of het überhaupt wel kan, onze boomer is al kleiner dan gemiddeld, de chihauhau is ook erg klein.. maar de DA zei dat moet geen probleem zijn. er werd ons al aangeraden een ze via een keizersnee te laten komen (als ze drachtig is natuurlijk, maar dat denk ik wel).

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Maar wat voor kruising is je boomer dan? Meestal zijn dit shi-tzux malthezer mixjes maar omdat ''boomer'' een verzonnen naampie is kun je er niet altijd van uit gaan.

Ik hoop dat alles goed verloopt mochten er puppen zijn en zou je adviseren alvast op zoek te gaan naar goede nieuwe baasjes.

Zogenaamde ''oeps'' nestjes gebeuren best vaak en worden dan als ''boomertje'' op Marktplaats gezet.

Kijk dus kritisch en zet ze a.u.b. niet als ''boomer hondje'' op MP. Veel te gevaarlijk.

Heel veel suc6 en ik hoop dat je mooie gezonde pupjes krijgt en voor alle ontzettend goede baasjes!

Deel Deze Pagina