Hier een filmpje met ons merelnestje. (Deze link werkt wel) Het is zo schattig om de ouders bezig te zien met hun kleintjes. Ze groeien heel erg hard en eten echt veel. Ik heb dit gefilmd zonder de vogels te storen en op afstand, daarom dat het beeld een beetje bewogen is. YouTube - merelnest.wmv Veel plezier. groetjes conny
Dat gaat eigenlijk heel goed, wij hebben een bakje water naast hun neergezet zodat ze extra kunnen drinken. Wij houden ook een beetje rekening met onze kinderen ze spelen nu meer voor dan achter in de tuin. Zo worden ze het minst gestoord. Op dit moment trekt er hier een enorme onweersbui over (roodkapje bij jullie ook he ) en moeder merel beschermd haar nest goed.
Haha ja idd, het midden van de straat (gras) staat goed vol water! Mooi hoor dat dat zo goed gaat! Wij hebben toevallig vandaag een vogelhuisje opgehangen, hoop dat er ooit ook wat in komt
ahhh wat lief zeg... moest wel een beetje lachen om het stukje van 1:38... zo ongecontroleerd heheh.. wij hadden vorig jaar een nesje zitten in de haag helaas kwam de kat erachte heb hem meerdere malen weg gejaagd maar uit eindelijk denk ik snachts is ze in de heg geklommen en vond ik de volgende ochtend een leeg nestje
Roodkapje, er broeden veel vogels bij ons in de wijk. Er zijn veel koolmeesjes en merels. Bij onze achterburen broeden nu ook duiven in de schoorsteen. Bij ons staat het gras (hooi) veld ook vol water, het was ook wel nodig met de bermbandjes van de laatste dagen. MrsNuke, dat is mijn grootste schrik dat er een kat of ekster komt voor een lekker hapje. Dit zelfde koppeltje heeft bij mijn buurvrouwtje 2 deuren verder op ook een nestje gehad en die is leeg gegeten. We weten alleen niet of het een kat of ekster was. Wij proberen het zo goed mogelijk in de gaten te houden maar ja de natuur hou je niet tegen.
Oh ja?! Ik vind juist dat er zo weinig vogels zijn hier haha. En idd de regen kwam goed uit! De berm hier achter (langs het spoor) heeft al een paar keer gebrand en t stinkt zo binnen
Nou het is nu al ieder jaar zo geweest. Alleen deze keer kwamen ze met de brandweerwagens en sirene door de straat! Daar maakte het wel spannend! (en gelukkig zit er nog een rij huizen tussen )
@conny: hoe gaat het nu eigenlijk met je nesje? zijn ze allemaal nog in leven heeft de kat ze nog niet gevonden?