Niet geheel verrassend staat Zweden op nummer 1 en scoren ook de andere Scandinavische landen hoog. Nederland valt met een 11e plaats net buiten de top 10. Verder vond ik het opvallend dat de Verenigde Staten zo slecht uit het rapport naar voren kwam; een 27e plaats. Factoren die o.a. bepalen dat dat de VS het zo slecht doen: weliswaar 12 weken zwangerschapsverlof, maar -zoals ik het lees- niet doorbetaald en het hoogte sterftecijfer van vrouwen in het kraambed (1 of 4800 tegen Nederland 1 op 10200). Het Afrikaanse land Niger sluit de rij.. in het rapport stond dat daar statistisch gezien iedere vrouw 1 kind zal verliezen en dat 9 van de 10 vrouwen daar zelfs twee kinderen verliezen... daar moet je toch niet aan denken? http://www.savethechildren.nl/nieuws/ar ... de_top_10/
Wij hebben het wel is overwogen hoor naar Zweden (beide een Zweedse werkgever), maar ik denk dat ik niet zou kunnen wennen aan de taal en heel veel moeite zou hebben en eenzaam zal zijn/worden. En ik geloof dat mijn puberdochter het vreselijk zou vinden om te verhuizen, daar is ze al te groot voor nu.
Ik woon nu in Duitsland. Ik zie dat ik hier nog maar even moet blijven wonen als het om dit gebied gaat.
Wij hebben het er ook wel eens over om naar Duitsland de imigreren. Hier net over de grens... Mja... zoiets doe je ook niet heel makkelijk he?!