hallo.. ik sta komend weekend op een rommelmarkt (1e keer) en ik zoek wat tips van mensen die vaak op een rommelmarkt staan. ik heb natuurlijk de spullen die ik ga verkopen, stoelen om te zitten, een zeil voor over de kraam en kleingeld ! mis ik nog iets? wat is handig om mee te nemen hoe zet ik de spullen het handigst neer.. vooral kleding? wat zijn gangbare prijzen om te vragen voor merk en geen merk kinderkleding en volwassen kleding? (kleding is niet nieuw meer, op een aantal dingen na dan) en vergeet ik nog iets? en uit jullie ervaring? welke soort spullen verkopen altijd goed op een rommelmarkt?
een boekje om op te schrijven wat je verkocht heb je kas noteren je standgeld noteren noteren wat jezlef uit de kas opmaakt bv een patatje afdekzeil voor als t gaat regenen groter geld mee als mensen betalen met groot betalen, doe dit niet in je kas trommel maar in je eigen beurs. zorgen dat mensen je auto niet kunnen beschadigen vriendelijk zijn behulpzaam en met meerdere dingen kopen in prijs zakken. euh nog een tip maar die kan mssch beter via bp kleding ja denk niet dat je hoog kan vragen verkoop t niet dus weinig verstand van. kleding in rijen uitstallen en dan briefje erbij wat de maat is. lege plastic zakken meenemen. warme kleding aan als t buiten is. thermokan koffie/thee/cupa soup en broodjes mee. ben je alleen dan ff je buur lief aankijken als jij gaat pisse.
Een extra zeil of plastic voor als het gaat regenen (om over je kraam te leggen). Kleding vind ik zelf het handigst om op rekken te hangen, anders per maat op een stapel. Als je graag van de kleding af wil zou je bijvoorbeeld per categorie (kids of volwassenen) een stuksprijs aan kunnen houden en per 5 stuks een speciale prijs kunnen maken, bv bij 5 stuks 1 kledingstuk gratis. Ik zou de prijzen niet te hoog maken, mensen zijn op de rommelmarkt toch vaak uit op koopjes.
ja t zijn ook koopjes hoor.. ik dacht zelf om voor kleding..0.50 cent voor rompers.. 1 tot 2.5 euro voor kindershirts.. 3 euro broeken en voor kleding voor volwassenen ook rond de 1 tot 2,5 euro voor shirts en misschien van 5 tot 7.50 euro voor broeken (en alles tussen die bedragen natuurlijk) (of is dit al te veel voor broeken?) ik hoef nergens enorme winst op te maken hoor.. ik ben allang blij als ik van al die spullen en kleding af ben.. en de ruimte die ik dan weer heb thuis
Fleecedekens/ oude slaapzak voor als je het koud krijgt, je geld op je lijf dragen en niet in een los potje op de kraam zetten. Geen dozen op de grond vóór de kraam want dan breek je je nek om in de kraam zelf te komen! Oja, er is niks zo ongezellig dan wanneer er prijsjes zijn geplakt op alle spullen, mensen lopen dan vaak snel door. Oja, en dan de gouden tip: ga altijd iets boven de prijs zitten, mensen op de rommelmarkt bieden graag af, al is het voor het idee. Vragen ze; wat kost dit? 3 euro. Ze zullen meteen vragen; mag het ook voor 2? Zeg jij: is goed ( wanneer jij 2 in gedachte had). Kleding idd op een rek hangen en 7,50 voor een broek is m.i. echt te veel. Touw en evt knijpers om boven de kraam wat kinderkleding/ tassen/ etc op te hangen die je wil verkopen, kledinghangertjes om iets aan te hangen. Ik vind zelf slingers of wat ballonnen om de kraam mee te versieren ook altijd gezellig staan. Veel plezier, leuk hoor! Oja, waar is de rommelmarkt? Ik ga ook zo graag..
Is die buiten? Want hier in Utrecht zijn de rommelmarkten of vlooienmarkten vaak binnen (de veemarkthallen, de bazaar...)
Tip van Flip hahaha. Goedemorgen. Nee supertips verder.. Opzich zal ik wel zorgen dat het gewoon netjes oogt allemaal. Misschien zelf even voor gaan staan en kijken hoe het oogt. Als het er schmuzig uitziet loop ik meestal al door. En ook als de verkopers er schmuzig uitzien..
Op tijd op de markt zijn, want 's ochtends vroeg komen vaak eerst de handelaren en als je dingen hebt die hen aanspreken kun je soms goed verkopen.
ik vind de prijzen voor je kleding veel te hoog.....Even als voorbeeld...1 tot 2,5 euro voor een kindershirt is te veel. Als je naar Zeeman gaat kun je soms voor 1,99 nieuwe shirts kopen, net als voor rompertjes.....2 voor 1,99 in de winkel en twee voor een euro bij jou.
Zorg dat je spullen schoon en netjes zijn ( lijkt vanzelfsprekend, maar loop maar eens een rommelmarkt over ) Spreek de mensen voor je kraam aan en vertel ze dan wat hetgeen kost waar ze naar kijken. Beetje humor kan ook geen kwaad. Door persoonlijk contact blijven ze langer staan en kijken ze beter. Ik heb meestal een rol met pedaalemmerzakjes (met hengsel) mee, dan heb je direct plastic tasjes. Haal ze altijd bij de AH. Veel plezier! Het is als het goed is vooral ook een leuk dagje uit!
Ik sta zelf niet op een markt maar ik kijk nu even wat ik handig zou vinden als koper. - kleding zou ik op maat leggen. En zeker niet op een hoop. Vind dat gegraai niks (zeg niet dat jij dat doet hoor, maar je hebt ze erbij zitten) Zorg dat de kleding er netjes uitziet. Misschien kan je wat mooie kleding ophangen aan de kraam als 'lokkertjes'? Als ik wat moois zie op het eerste gezicht kijk ik graag verder. De prijzen zou ik wel iets naar beneden doen. Of is het van een duur merk? Ik ga vooral voor kleding, speelgoed en boeken. Ik vind het wel handig als een verkoper plastic zakjes heeft als ik veel gekocht heb.
Ja idd...sommige mensen vinden het niet fijn om te vragen wat iets kost en willen het gewoon zien. Soms zijn ze ook 'bang' dat iets te duur is...en als ze dan al zien dat het lekker goedkoop is...
Ga af en toe eens voor je eigen kraam staan (dus vanuit de bezoekerspositie). Zo zie je het beste hoe je spullen eruit zien en als er meer mensen voor je kraam staan dan komen anderen ook eerder. Maak een vriendelijk praatje. Niet te opdringerig maar meer in de trant van 'en bent u al geslaagd?
Inderdaad, je spulletjes prijzen helpt ook een stuk denk ik! Rompers zou ik zelf voor 20 of 25 cent verkopen - tenzij het luxere merk rompertjes zijn.
ik vind de prijzen voor kinderbroekjes ook wel duur nu al van je en volwassen kleding ook de broeken dat kopen mensen vaak niet als er die prijzen worden gevraagd
ok bedankt allemaal voor de tips.. de kleding prijzen doe ik gewoon lekker laag .. heb liever dat t voor een paar cent weg is idd dan dat ik t weer mee naar huis moet nemen.. ik heb 8 grote vuilniszzakken vol met kleding haha
wij stonden op de vrijmarkt en hadden ook 5 zakken met kleding mee, te weinig ruimte om het netjes neer te leggen, ik had alleen broeken en truien en shirts (rompers gooi ik weg) ik verkocht alles voor 1 euro per stuk, zo kom je er tenminste vanaf, de rest is naar de voedselbank gebracht wat over is, de prijzen die jij noemt, dan loop ik echt hardt door op een rommelmarkt. ik zelf vind prijsjes wel fijn om te zien, (maar had het zelf ook niet hoor) te veel werk om alles te prijzen, of je moet vaker gaan.
Ik sta vaak met vriendin op rommelmarkt! Wij staan alleen op grote markten, en dan meestal het hele weekend. Wij vragen eerst aan familie/vrienden/kenissen of ze nog 'rommel' hebben. Wij nemen veel losgeld mee en wat briefgeld. Ook plastic tasjes. Wij vragen voor alles heel weinig. Alle kleding 1 euro! (Nieuw,merk,oud,verwassen, maakt niet uit) Iedereen komt voor koopjes, en zo verkoop je veel! En verdien je er een lekker centje mee. Wat verkoopt goed: kleding , electronica, speelgoed Succes!!