mede huismussen gezocht..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anael2009, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    hoi!

ben nu iets meer dan 26 weken zwanger en het lijkt net alsof het allemaal nu wel wat zwaarder begint te worden..

Vandaag ben ik wezen winkelen met mijn ma en zus en nu heb ik het wel weer gehad.. Een vriendin wil morgen gaan shoppen, maar zie het niet zitten.. ik ben niet moe of zo.. maar ik zit gewoon liever thuis met een boek.. Als ik een dag druk ben geweest wil ik de volgende dag niet zo veel..

Wie herkend dit en hoe ga je er mee om? Vind het best moeilijk om die afspraak met mijn vriendin niet door te laten gaan, maar mijn gevoel zegt dat ik meer tijd voor mezelf moet nemen... En voel me ook lullig naar mijn vriend toe, ben zo saai...

groetjes!

2. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi
    Nou hier nog 1 ben moe vn de zwangersschap en moe vn het moe zijn.heb nergens zin in zit het liefst thuis met me pyama aan.
    Zullen wel de hormonen zijn ofzo?heb gewoon nergens zin in

Dus hierbij je bent niet de enige hahaha

groetjes celia

3. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Je mag in deze tijd best extra voor jezelf en dus je kindje opkomen. Dus lekker thuiszitten is niets mis mee! Denk dat er straks na de geboorte ook wel een tijd komt dat je die vriendin zelf opbelt en GRAAG een keertje de deur uit wilt om ff niet in de moederrol te zitten.
    Je hoeft ook niet direct af te bellen, er zijn ook andere opties:
    - Vraag anders die vriendin gezellig bij je op de thee. Hoef je zelf niet de deur uit en hoef je haar niet teleur te stellen.
    - Spreek een andere dag af en hou er vooraf rekening mee dat je die dag met haar op stap gaat.
    Aan de andere kant, een goede vriendin moet dit ook wel kunnen snappen. Zou er in elk geval wel eerlijk over zijn (of weet ze het nog niet?).

Het is voor mij in elk geval wel heel erg herkenbaar. Ik heb daarom door de week (na dag werken) voorlopig geen afspraken staan. Of ik plan ze op de dag zelf. Dus voorlopig nog even veel pyjama avonden met manlief op de bank ;)

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Herkenbaar hoor. Geplaagd door bekkenpijn ( en nu ook bandenpijn) ben ik ook al minder gaan werken. Ik probeer toch meer naar mezelf te luisteren, want ik mag nog 20 weken en dan wil je toch niet in de kreukels raken. Ik wil ook nog een beetje genoeten van mijn zwangerschap. En zo af en toe maak ik tijd voor een uitje. maar alleen als ik er puf voor heb.

5. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Oh heel herkenbaar haha
    Ik heb dat ook, vooral in het weekend da doen we de bel uit en de telefoon uit en gaan we lekker op bed film kijken.
    Af en toe even wandelen met de honden en dan weer gauw terug.
    Als het regenachtig is, is het nog lekkerder.

Dus neem lekker de tijd voor jezelf dat doe ik ook.

Liefs

6. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik had de eerste 16 weken ook nergens geen zin in.
    Maar sinds een aantal weken begin ik overal zin in te krijgen.
    Winkelen en babyshoppen vindt ik nu heerlijk.

7. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Je schrijft dat je al 26 weken bent dus het lijkt me dat je omgeving op de hoogte is. :) Ik ben minder ver en heb best energie om dingen te ondernemen maar niet elke dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Voel me daar helemaal niet schuldig over eigenlijk. Afspraken in de avond maak ik sowieso bijna niet en als ik weet dat we uit eten gaan dan hou ik overdag juist mijn gemak.

Voel je vooral niet schuldig! Trouwens de tips van Tinkelbel helemaal goed! :)

8. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Goh, hier nog eentje.. Heb echt totaaal geen zin in veel te doen... Toch niet het dagelijkse werk! Zo een lange dagen (9u-17h30 à 18h met half uurtje pauze)
    Ben constant afgeleid door de trappende baby, kan me moeilijk concenteren, heel snel overstressed door zagende klanten en kijk elke keer weer uit naar het weekend. Dan kan ik ein-de-lijk terug thuis zijn, lekker thuis met mn schatje, zelfs eens iets gaan drinken ofzo, maar gewoon rustiger! Op het werk is het stress, hele dag telefoon, mailen, zitten op de stoel (is nu al zoooo vermoeiend en pijnlijk voor de rug)

Zou liefst van al elke dag thuis zijn, ook al is het om daar wat op te ruimen en alles stilletjes in orde te krijgen.. Dat werken maakt me erg moe, maar wil toch tot het laatste proberen door te bijten..

Hier dus ook een huismuske!

9. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    Nou...

mijn vriendin snapte het helemaal, want ze is zelf net bevallen.. dus nu hebben we zaterdag afgesproken.. ben deze week vrij dus heb nu wo & do wat staan (woensd gordijnen zoeken, don koninginnendag..) vrijdag weer rust, zaterdag naar mijn vriendin (= uur rijden) en zondag weer rust..

En mijn vriend heeft gisteren mijn beentjes weer gemasseerd en heb boek gekocht.. lekker lezen en hangen..

bedankt voor alle tips!!

x huismusje!

10. Hiemtie

Hiemtie Lid

18 apr 2006
    75
    0
    0
    Secretaresse
    Alphen aan den rijn
    Heel herkenbaar. Totaal geen zin in helemaal niks niet. Gisteren toch met een vriendin afgesproken. Zat er al de heledag tegen aan te hikken :D Het was toch best gezellig. Heb zelf het idee dat al ik te veel toegeef aan het lekker hangen op de bank dat ik straks helemaal niet meer van de bank af kom.... :D

Deel Deze Pagina