goede tips? of liever niet...

Discussion in 'Zwangerschap' started by race, Jul 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    zalm en tonijn heeft niets met dat vitamine A verhaal te maken,
    je mag niet teveel leverproducten, omdat daar veel vit. A in zit...

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

volgens mij heeft het niks met loslaten van de vrucht te maken
    ik heb vorig jaar ook een mk gehad en werkte toen als orderpicker en tilde en bukte me een eind heen, ik dacht ook eerst dat het daarvan kwam, maar een mk heb je alleen als er is niet goed met het vruchtje zelf is

ik werk nu weer (tijdelijk) in een magazijn, heb de eerste dageen vrij grote order georderpickt
    en heb het geweten! ik was s'avonds helemaal nergens meer, kon amper van de bank afkomen van de pijn.
    sindsdien mag ik alleen kleine orders picken waarbij ik niet teveel of te zwaar hoef te tillen/bukken en doe nu voornamelijk het inpakwerk, daar heb ik totaal geen last van mijn rug van, ondanks dat ik toch af en toe een zware doos moet verplaatsen.

3. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    nee denk idd ook echt niet dat tillen aan het begin vd zwangerschap kwaad kan voor het vruchtje maar denk wel dat het kwaad kan voor jezelf...het is hoeveel je zelf aan kan! heb van de week ook 1 dag erg druk gedaan..waren bezig met 6 man vloerbedekking leggen en nieuw bankstel kwam..dus hele dag druk in de weer geweest..beetje tillen niet zwaar maar veel heen en weer lopen..opruimen...schoonmaken enz enz...om 22 uur s avonds kon ik gewoon echt niet meer...me benen trilde had verschrikkelijke rugpijn en toen iedereen weg was kotste ik me leeg...moest ook echt gaan liggen en binnen een minuut viel ik in slaap..
    merk wel dat me gestel heel anders is...omdat ik sneller moe ben en sneller last van mijn rug heb enzo.. dus denk dat je gewoon alles kan doen in hoeverre je het zelf aankan..

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Vis heeft trouwens wel iets waar je voor op moet passen... ik zoek het even op.

Uit: Vis & Zwangerschap
    VRAAG & ANTWOORD: Alle soorten vis eten?
    Vraag:
    Mag een zwangere vrouw alle soorten vis eten?
    Antwoord: Nee. Vis is heel gezond tijdens de zwangerschap maar sommige soorten vis kan een zwangere vrouw beter niet eten. Rauwe vacuümverpakte vis zoals gerookte zalm en gerookte haring kan besmet zijn met de listeriabacterie.
    Deze vis kan vaak lang worden bewaard en juist tijdens het bewaren kunnen de bacteriën zich sterk vermenigvuldigen. Voor alle zekerheid is het beter deze vis niet koud te eten tijdens de zwangerschap. Gerookte vis die in een warm gerecht is verwerkt is veilig; door verhitten worden de bacteriën gedood.
    Ook zoute haring en haring uit blik kan wel gewoon gegeten worden. Zoute haring wordt kort bewaard waardoor bacteriën vrijwel geen kans krijgen zich te ontwikkelen. En vis uit blik of pot is verhit, iets wat bacteriën niet overleven.
    Ook met roofvissen moet een zwangere vrouw oppassen. Roofvissen zoals zwaardvis, en (verse) tonijn kunnen verontreinigd zijn met zware metalen (met name kwik). Deze stoffen kunnen nadelig zijn voor de ontwikkeling van de baby in de baarmoeder.
    Twee porties tonijn uit blik per week is overigens geen probleem, omdat die afkomstig is van kleine (jonge) vissen.

Nou, weet je dat ook weer :) Ik eet geen vis, maar wel algenpillen voor de vetzuren... dat schijnt goed voor je te zijn.

En met vitamine A bedoelen ze de vitaminepillen met vitamine A, niet de producten waar van nature vitamine A in zit (behalve bijv. lever). Worteltjes en vette vis mogen wel... die vorm van vitamine A is veel minder heftig dan de vitamine A in pillen. Tenminste, dat vertelde mijn vlos me.

5. Druif2008

Druif2008 Actief lid

Aug 16, 2008
    287
    1
    0
    Nog even ter aanvulling hierop (zie nu dat ik mijn zin niet helemaal heb afgemaakt). Bij een volledig voorliggende placenta wordt tillen afgeraden omdat er wel een risico is dat de placenta (iets) gaat loslaten. Je krijgt dan bloedingen en wordt dan altijd opgenomen in het ziekenhuis. Je moet dan volledige rust houden. Dit speelt echter meestal pas na de 22ste week.

Share This Page