Pcos en 3de kindje willen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marielle1993, 5 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

7 sep 2014
    681
    95
    28
    Vrouw
    Hoi Dames,

Misschien herkennen jullie zich in mijn verhaal of hebben jullie ervaringen die jullie met mij zouden willen delen?

Ik ben mama van 2 prachtige kindjes van bijna 3 en van 5 jaar ❤️ Van beide kindjes heb ik zwanger mogen worden met behulp van clomid 50 mg. Hier heb ik een zeer positieve ervaring mee gehad, ik was namelijk bij beide binnen 2 rondes zwanger.

Nu we voor een derde kindje willen gaan zit ik met wat vragen/onzekerheid.

4 maanden geleden ben ik gestopt met de pil, de huisarts vertelde dat we ondanks mijn pcos sowieso eerst een half jaar zelf moesten proberen. Dit accepteerde ik vrij makkelijk, maar ik zie nu in dat ik er tegen in had moeten gaan.

Voordat ik stopte met de pil ben ik 12 kg afgevallen omdat ik gezonder mijn eventuele 3e zwangerschap in wil, vooral ivm bekkenklachten die ik ervaarde tijdens de vorige 2 zwangerschappen. Na het stoppen met de pil ben ik me hormonaal slecht gaan voelen en ben ik weer bijna 10 kg aangekomen. Hier baal ik ontzettend van. Aan 1 kant zou ik gelijk naar de huisarts willen en me toch door laten verwijzen naar de fertilteitsarts/gynaecoloog . De andere kant zegt val eerst alle kilo's weer af.

Maar ondertussen voel ik me niet goed zonder het pilgebruik (wekelijkse migraines, stemmingswisselingen, vocht vasthouden noem maar op). Mijn cyclussen variëren tot nu toe heel erg, mijn laatste cyclus was 46 dagen. Mijn cyclus is op dit moment 52 dagen en nog geen menstruatie in zicht.

Nu denk ik er zelf aan opnieuw naar de huisarts te stappen en mijn verhaal te doen. In de hoop dat ik eind van dit jaar bij de fertiliteitsarts onder behandeling ben. Ik hoop in die 2/3 maanden tijd dan ook weer iets aan kilo's kwijt te zijn.

Nu de vraag gaat dit wel zo snel en is het gebruikelijk dat je weer eerst zelf moet proberen ondanks 2 x eerder een behandeling met clomid te hebben gehad?

Wat is jullie kijk hier op? Misschien hebben jullie advies

Groeten Marielle

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik loop zelf bij een hbo diëtiste, doel is niet om af te vallen maar om betere keuzes te maken mbt voeding. Ik kan je zeer aanraden om dat eens te bekijken, je krijgt sowieso 3 uur vergoed vanuit basisverzekering. Heb je ook lang wat aan :)
    Mooiste is dat als je gewicht lager is, je misschien wel een normaal cyclus kan hebben. Ik zou dat zeker de kans geven. Juist nu de reguliere zorg wordt afgeschaald ivm covid. Zou die tijd mooi gebruiken om zo fit mogelijk te zijn. Ontpillen duurt ook even, zou het wel even de kans nog geven.

Als ik weer voor een kind wil gaan, is t advies om wel eerst zelf te proberen (iets anders is als je geen eileiders meer hebt of man 0,0 zwemmers heeft)

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    maar vooral, laat je goed voorlichten. De 1e kwam via OI. De 2e via IUI. Wanneer wij een 3e traject zouden opstarten dan is dit gelijk weer via IUI.
    Laat je goed voorlichten en zorg goed voor jezelf. Dan weet je zeker dat je zelf de kansen maximaliseert.
    Lukt het dan niet, dan weet je waar je op terug moet vallen toch?

Deel Deze Pagina