hoi hoi, ik vroeg me af wie er hier ervaring hebben met medisch centrum kinderwens? En hoe tevreden jullie zijn met het verloop van de behandeling. Ik heb een verwijzing voor een intake maar ik ben er nog niet over uit of ik daar wel heen wil.
Jep. Goede ervaringen, maar dat komt ook doordat we naar het MCK zijn overgestapt en daar nu voor de 2 keer zwanger zijn geworden. Wat ik heel fijn vond is niet continu geconfronteerd te worden met zwangere vrouwen omdat we op de poli geneacologie zaten, maar ook erg fijn dat het geen 'ziekenhuis' is, lichte en vrolijke omgeving. Contact ook erg fijn daar. Hiervoor in de Gelderse Vallei/Radboud gelopen maar vond dat erg vervelend. Communicatie was slecht en in t Radboud zit je in de kelder verstopt (mijn gevoel) en was ik een nummertje die alleen voor de punctie kwam. Waarom twijfel je?
Ik heb mijn eerste 4 IVF ICSI behandelingen bij MCK Leiderdorp gedaan. Helaas 1x een veel te vroege punctie gehad, daardoor maar 1 eicel en helaas geen bevruchting. 1 poging negatief getest en de laatste 2 pogingen beide keren zwanger. Helaas beide keren een missed abortion, maar daar kan MCK uiteraard niets aan doen. Eigenlijk over het algemeen gezien heel tevreden over MCK. Vriendelijk personeel, stellen je goed op je gemak voor en tijdens de punctie. Echter werkt het “standaard protocol” niet helemaal bij mij en dan moet je gewon verder gaan kijken want binnen Nederland is er weinig ruimte voor verandering daarin. Daarom voor ICSI 5 de overstap naar UZ Gent gemaakt.
Heel lang traject daar gehad, twee keer zelf ivf/icsi, 1 mislukt donortraject, 1 keer eicelbank en 1 keer geslaagd donortraject. Over het algemeen heel tevreden. Twee artsen vonden wij echt minder, maar je mag zelf (buiten het weekend dan) vaak wel tussen twee artsen kiezen bij de echo's. Wat wij altijd het fijnst vonden was dat er heel weinig wacht- en doorlooptijd was (ook bij het donortraject, goedkeuring tot zwangerschap heeft maar drie maanden geduurd) en dat we mochten meedenken over de protocollen (zo ook bij de donor). En geen ziekenhuissfeer = heel fijn. Hoorde van vriendin dat zij na 2x ivf met gonal f was 'uitbehandeld' bij het LUMC, in Belgie toch zwanger geworden met Menopur. Terwijl idd gelijk bij de 2e ivf op Menopur zijn gezet (ook zonder succes maar dat is een ander verhaal).