Ja beetje raar, maar ik ben nu inmiddels bijna 13 weken zwanger. En ik heb verder geen darmkrampen, alleen kan ik nu ineens soms gewoon een week niet naar het toilet! Vorige week donderdag heb ik diarree gehad, en dat is ook de laatste keer dat ik zeg maar een grote boodschap heb gehad. Verder let ik erg op mijn eten, eet voldoende groenten en fruit, eet elke avond activia yoghurt en neem ook af en toe pruimensap. Verder vind ik het raar dat ik ook helemaal geen 'vol' gevoel heb. Hebben ook andere zwangere vrouwen hier last mee gehad?
Ik had er in het begin ook erg veel last van, ondanks dat ik ook goed lette op wat ik at. Het langste dat ik niet was geweest was een dag of 3 denk ik, en had ook geen 'vol' gevoel. Maar als ik dan ook vernam dat het kwam moest ik ook rennen! En dan was het ook erg pijnlijk. Ik heb geen idee wat je er nog meer aan kunt doen, ik heb vanalles geprobeerd maar het werd bij mij vanzelf weer beter, geloof vanaf ergens tegen 28 weken, of eerder, weet niet precies meer. Het is erg vervelend ja, ik hoop dat je niet teveel last houdt!!!
bekende kwaal hoor!! Ik nam altijd een schepje zemelen en/of lijnzaad door mn yoghurt. Vaak kiwi eten helpt ook. genoeg drinken. en als je aandrang voelt het niet ophouden maar meteen gaan, ook al zijn het maar hele kleine beetjes, zo houdt je het wel op gang. Succes, tis vervelend!
Ik had en heb het ook, ik eet nu iedere dag 2 eetlepels lijnzaad (door m'n yoghurt) en zorg verder ook voor voldoende drinken, groente, fruit en alle mogelijke extra vezeltjes die ik kan verzinnen (dus meergranen-rijst ipv wit, dat soort dingen). Dat werkt wel goed, moet ik zeggen. Als ik ondanks dit toch een dag oversla, dan neem ik voor het slapengaan nog 1 eetlepel lijnzaad en een glaasje warm water, meestal komt 't de volgende ochtend dan meteen op gang
Klinkt heel bekend. Ik kreeg vorig jaar van de gyn toen ik dat aangaf gelijk een recept voor Movicol. Poeder dat je in een glas water of door yoghurt moet oplossen. Paar keer per week een half zakje was genoeg om de boel aan de gang te houden. Alleen smaakt dat spul afschuwelijk, met yoghurt en een flinke schep suiker ging het wel (terwijl ik suiker in de yoghurt ook niet alles vind)
Bedankt voor de tips! Ben dus niet de enige, ja de pijn dan is ook niet echt fijn! Kloofjes, au!! Lijnzaad ga ik ook maar proberen, kiwi's eet ik al elke dag één van, en uitgeperste sinaasappelen ed. En vieze zemelen in mn yoghurt. Agh dan moeten we er maar even mee leren leven!
Hai hier ook bekent met verstopping.. bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik er zelf zo'n last van dat ik een nachtje in het ziekenhuis moets blijven. Ik denk dat je heel goed bezig bent.. maar Movicol zakjes van de huisarts.. naast lijnzaad en zonnebloem olie door het avond eten adviseer ik je ook. Heel veel suc6...
Ik heb er ook weer last van, net als in de vorige zwangerschap. Toen was het pas voorbij na de bevalling. Wat een opluchting toen haha. Na maandenlang alleen kunnen met veel pijn en bloed Ik neem af en toe een dopje lactulose, en heb vandaag gebroken lijnzaad gekocht, kijken of dat helpt.
Volgens mijn oma helpt; Elke ochtend een glas lauw water drinken (zelf nooit geprobeerd ) Wat bij mij helpt; - Peperkoek (ontbijtkoek) - Kiwi's - Bruin brood, liefst volkoren - Ipv vlees in boter bakken, in olijfolie bakken Succes ermee!
Ik had ook last van verstopping, ging al wat beter met ontbijtkoek, roosvicee laxo, lijnzaad in yoghurt etc, maar evengoed moeizaam en kreeg last van aambeien. Nu laatste paar weken neem ik elke dag een theelepeltje lijnzaadolie en sindsdien kan ik weer elke dag makkelijk naar de wc!
Per dag stelselmatig meer drinken, bijv. thermoskan thee en daarnaast ook veel water kan een hoop schelen. Verder lees ik ook dat sommigen ontbijtkoek nemen als remedie.. zou er mee oppassen. Omgerekend zitten daar niet echt veel vezels in (brood veel meer bijv.) en ook nog eens een heleboel suiker wat een verstoppig/darmverstoring juist weer in de hand werkt. Andere tip: eet meer goede vetten (vette vis / olijfolie / noten / avocado / boter op brood) en vezels (zilvervliesrijst, fruit, groenten) en vermijdt suiker (koek/snoep/gezoete toetjes/frisdrank), zoetstoffen (raakt je darmen door van slag) en witmeel (koek/witbrood/witte rijst/ gewone pasta). Als je dat een tijdje stelselmatig volhoud (goede vetten verhogen is niet erg - kom je ook niet van aan), zul je je zeker beter voelen! En 't komt de stoelgang ten goede!! Succes
Bij mij helpt volkoren brood ook echt heel goed. Ik eet dat sinds een week of 3 en heb nu geen last meer. Hoop dat jij snel iets hebt gevonden wat ook helpt.