Nexium afbouwen of ineens stoppen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suze30, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gisteren bij de ka geweest en opzicht gaat het goed met mijn zoontje, nu moet ik stoppen met de nexium en kijken hoe dat gaat, mijn dochter heeft zantac gehad en bij haar hebben we rond 1 jaar rustig afgebouwd, maar de meningen zijn nogal verdeeld daarover.
    Mijn zoontje heeft vanacht verschrikkelijk gehuild en was ontroostbaar, dat is eigenlijk niet meer voorgekomen, maar kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben.
    Dus eigenlijk ben ik benieuwd naar mensen die ineens gestopt zijn of hebben afgebouwd en wat de ervaringen daarmee zijn..

2. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hoi hoi,

Geen ervaring met Nexium, wel met Zantac. Ik wil ook gaan stoppen met het geven hiervan. Ik ga het rustig afbouwen, van 5 ml per dag naar 4 ml, en dan een week later 3 ml, enz..

Heeft de KA geen tips gegeven hoe je dit het beste kan doen?

3. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nee deze ka is ervoor om ineens te stoppen terwijl de ka van mijn dochter van het afbouwen was, alleen was dat ook idd zantac, mijn ka zag de meerwaarde niet van afbouwen..

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Succes trouwens met het afbouwen!!:)

5. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Dank je! Ik hoop dat het gaat lukken.
    Als ik jou was zou ik gewoon je gevoel volgen, en als dat zegt rustig afbouwen, gewoon doen!

Als je denkt dat het voor je kindje beter is, kan het toch geen kwaad? Jij ook succes! :D

6. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thx! Ja precies dat is ook zo, dan ga ik toch rustig afbouwen;)

7. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Nee je moet echt rustig afbouwen!!!
    Omdat je stopt word er extra maagzuur aangemaakt en krijgt je kindje extra last.
    Wij hebben er ruim 2 maanden over gedaan om te stoppen, elke 7 dagen een beetje minder. Toen was ze er vanaf. Ze heeft nog steeds reflux maar niet meer zo erg.
    Toen wij in 1 keer stopten was het echt een drama, ze had zoveel pijn

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dit was ook het advies van onze KA. Haar afbouwschema ging wel sneller overigens, wij zijn in 4 weken afgebouwd. Ze kreeg een heel zakje per dag, daarna gingen we naar een half zakje per dag, daarna naar een half zakje om de dag en toen zijn we gestopt. Ging prima.

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben rustig afgebouwd, eerst met 6 maanden, maar dat was geen succes. Toen met 9 maanden nog eens. Van 1 naar een half zakje per dag. Dat een maand en toen om de dag een half zakje, en dat hebben we nog 2 weken gedaan. Toen ging het goed. De ka adviseerde ons om het op ons tempo te doen. Hij hoopte zo dat we met een jaar er vanaf zouden zijn, en dat is gelukt!

10. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ok, dan is mijn gevoel van afbouwen toch niet zo verkeerd, ik heb 'm nu weer gewoon een heel zakje gegeven, hij werd vanmiddag ook gillend wakker en bleef terug slikken, dit doet hij vaak, maar hij hoefde er niet meer om te huilen, nu gilde hij het weer uit, maandag belt de ka me, hij was er vandaag niet en dan maar kijken hoe we gaan afbouwen, maar zo ineens stoppen doe ik niet meer!

Deel Deze Pagina