Ik begin inmiddels helemaal gestoord te worden van m'n man. Dus ik hoop dat jullie advies of tips voor me hebben. Al vanaf dat ik m'n man ken, werkt hij veel. Bij z'n vorige baas al, maar ik dacht dat dat kwam door zijn baas. Het was een waardeloze vent die misbruik van m'n man maakte, dacht ik! Inmiddels werkt m'n man nu 3 jaar bij een ander bedrijf. Al een paar functies gehad. Ze zijn heel tevreden over hem. Alleen weer maakt ie veel te veel uren. En het ergste is nog wel, hij krijgt er geen cent voor uitbetaald. Hij heeft een 36 uur contract, maar werkt er zeker 46, soms nog een eind erboven. Het lastigste vind ik dat ik geen afspraken met hem kan maken. Vandaag zou hij om 16 uur klaar zijn. Ik had gevraagd om dan ook niet al te laat van z'n werk weg te gaan (16 uur redt ie sowieso al niet, die hoop heb ik opgegeven), zodat we samen konden eten, voordat ik weer met de oudste naar de avondvierdaagse moet. Het is namelijk nog een uur rijden vanuit z'n werk. Wat denk je, hij belt net dat hij weg rijdt van z'n werk. Echt, m'n bloed kookt dan he. Het houdt dus in dat ik de jongste mee moet nemen. Op zich geen ramp, maar ik had juist nog zo gevraagd om vandaag op tijd weg te gaan. Als ik er iets van zeg, dan snap ik het allemaal niet, volgens hem. Ik snap niet hoe het er op de zaak aan toe gaat, zegt ie dan. Ik had een tijdje geleden het idee dat ie tegen een burn-out aan zat. Dat wordt ook gebagatelliseerd door hem. Het maakt niet uit wat ik zeg of doe. Het lijkt wel of hij verslaafd is! Hebben jullie tips? Ik word langzamerhand echt gek. En als ons huwelijk ooit strandt, zal dit de oorzaak zijn.
Zijn baas is verplicht die uren te betalen, werkt hij wel echt over als het niet is terug te zien op de loonstrook?
Oei. Dat klinkt echt helemaal niet goed. Ik hoor het vaker, dat het er in de zakenwereld zo aan toe gaat. Maar ja, daar heb je niks aan. Het zit hem echt in zijn mentaliteit. En hij vindt het niet erg dat hij zijn kids nauwelijks ziet? Even een andere gedachtengang, geen leuke, maar ja.... weet je zeker dat hij overwerkt? Of zou het kunnen dat hij een ander heeft?
Ja ik weet wel zeker dat ie overwerkt. Heb weleens contact met een collega van hem. Die vindt ook dat ie moet minderen. Maar dat is zelf ook wel een beetje een workaholic. Het is inderdaad echt z'n mentaliteit. Hij heeft vroeger ook niet echt het goede voorbeeld gehad. Z'n vader deed niks anders dan werken. Ging zelfs niet mee op vakantie. Hij denkt dat het normaal is, volgens mij. Maar ik vind het belachelijk.
Zou goed gesprek met je partner aangaan, want zo is het toch ook niet leuk voor jouw en de kids?? pappa die altijd weg is... Wat vind je zoon van 7,5 ervan dat pap nooit thuis is misschien kunnen jullie samen praten
Mijn man werkt ook veel (gem 60 uur in de week). Maar heeft wel een hoge functie met bijbehorend salaris. En nee overuren worden niet uitbetaald. Dat zit in zijn salaris erbij. Overuren uitbetalen is overigens ook niet verplicht, tenzij het in een cao is vastgelegd. Bij mijn man staat het in het contract dat het erbij hoort. Maar wat ik wel raar vind, is dat je man een contract voor 36 uur heeft. Een vriendin van mij had dat ook (op eigen verzoek in eerste instantie), maar die maakte ook stelselmatig meer uren dus zij heeft haar contract naar 40 uur laten aanpassen.
Nee hoor, dat is niet altijd zo, hangt ervanaf hoe dat is afgesproken. Bij ons wordt overuren ook niet uitbetaald, maar krijg je tijd-voor-tijd. Sterker nog, de eerste 16u per maand worden niet eens meegetelt, dus eigenlijk werkt iedereen standaard 44u ipv 40 u per week, want overwerk is bij ons niet incidenteel maar gewoon normaal
Misschien moet je eens vragen waarom hij een gezin wilt? Mijn man werkt ook veel (eigen zaak) meer dan 47 uur per week, maar wij hebben 1 regel tussen half 6 en half 8 is er tijd voor het gezin. Het komt wel eens voor dat hji een zakenetentje heeft maar dat is eens in de zoveel tijd of hij werkt wel eens over. Mijn man doet wat hij leuk vindt, van zijn hobby zijn werk gemaakt, dus hij is er altijd mee bezig! Wat jouw man doet, vind ik echt niet normaal en ik zou ook echt in gesprek gaan, nu zijn je kinderen nog klein, maar geloof me er komt een moment dat zij doorkrijgen dat papa zijn woord niet kan houden en zijn afspraken nooit na komt, wilt hij zo'n vader zijn? Moeilijk ja maar wel de waardheid. Wat is er in het weekend dan? Is hij er dan wel of is hij dan ook aan het werk? En waarom loopt hij niet mee, het zijn verdorie ook zijn kinderen?
Misschien is het mogelijk om thuis te werken? Dan kan hij bijvoorbeeld wel mee-eten en daarna nog een uurtje of 2 werken ?
Ehhh .. .nee hoor. Hangt van de functie af. Mijn overuren worden ook niet uitbetaald en staan ook zeker niet op mijn loonstrook
Bij mij worden overuren ook niet betaald. Tenzij ik bijvoorbeeld 5 dagen in de week werk omdat een collega op vakantie is. Maar voor ik mijn zoontje had maakte ik ook veel uren, investeren in je baan, maar nu maak ik niet vaak meer overuren, vind tijd voor mijn gezin belangrijker, kwestie van keuzes maken.... Ik snap het wel, als je hogerop wilt moet je daar iets voor doen, dat lukt niet vaak met een van 9 tot 17 mentaliteit. Maar goed ik kies nu dus voor mijn gezin, carrière komt daarna wel weer.
Inmiddels ben ik 3 kwartier geleden thuis gekomen. Jullie raden het nooit. Meneer is z'n auto uit gestapt en meteen weer verder gaan werken toen hij thuis kwam. Hij deed even z'n kantoordeur open om gedag te zeggen toen wij thuis kwamen. Ik was natuurlijk pissig, dus heb weinig gezegd en heb gemeld dat ik de kids ging douchen en op bed ging leggen. Hoopte natuurlijk dat hij zou zeggen dat hij dat zou doen, zodat hij de kids in elk geval nog even zou zien. Maar nee hoor, hij ging nog even door met werken. Ik kan die man wel villen!
Tja.. Ik kom uit een familie van enerzijds zelfstandig ondernemers en anderzijds mensen in behoorlijke functies. Dus overwerken is hier de normaalste zaak vd wereld. Ik weet natuurlijk niet wat voor baan je man heeft, maar in bepaalde functies is het echt niet abnormaal om 50 uur of meer per week te maken.
Ik kan er gewoon met m'n pet niet bij dat hij z'n kids niet nog even wil zien. Waarom is werk belangrijker dan je bloedeigen kind.
Hij heeft geen hoge functie hoor. Gewoon een simpele kantoorbaan, bij een werkplaats. (Ga niet teveel in detail ivm privacy)
Mijn man werkt in een familiebedrijf welke hij straks zelf gaat overnemen. Hij gaat tussen half 7 en 7 de deur uit, en is vaak tussen 8 en 9 savonds thuis. Drukte, zieken, nieuwe projecten, wordt allemaal beter. Dat verhaal hoor ik alleen al 3 jaar. De overuren schelen nu bijna een kwart salaris, wat we goed kunnen gebruiken, maar in oktober moet t afgelopen zijn. Als mijn man werk belangrijker zou vinden dan tijd doorbrengen met zijn kinderen krijgt hij echter wel een probleem. Ik vind het ook helemaal niets, een keer moet kunnen, maar de afgelopen tijd eet ik gewoon 5 avonden per week alleen.
Mijn vader zag ons in het weekend. Doordeweeks was hij altijd pas thuis als wij al in bed lagen. En weet je wat: dat deed hij nou juist omdat dat voor hem de manier is waarop hij voor zijn gezin zorgde. Hard werken, geld verdienen, iets opbouwen, etcetera. Zo zit hij in elkaar, zo heeft hij het geleerd. Moet ik overigens wel bij aantekenen dat hij in het weekend wel ontzettend actief met ons was.
Dit kan ik en mijn man inderdaad ook niet snappen, best sneu! Ik zou als ik jouw was een goed gesprek aan gaan met je man!