Goede turnschool Zuid Holland gezocht

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door SDonya, 5 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    En waren het toen nog echt beginners?
     
  2. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Het heet omnisport 3b dacht ik!
     
    SDonya vindt dit leuk.
  3. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    In De Zijde in Bergschenhoek ook. Daar hoor ik goede verhalen over.
    Of bedoel je dezelfde? De Zijde ligt net op de grens van Berkel en Bergschenhoek.

    Kans is groot dat mijn oudste daar ook zal gaan turnen over een poosje. Nu doet ze dat een dorp verderop en dat is wat meer ‘gymmen’.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier is gelukkig wel een middenweg, onze oudste traint 2 uur in de turnhal en 1 keer recreatief turnen (gymmen, maar wel iets hoger niveau omdat daar ook meiden zitten die in de turnhal trainen). En zo'n 3 keer per jaar een wedstrijd, 6e (laagste) divisie :). Dus net leuk!
     
    SDonya vindt dit leuk.
  5. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Ja. Ze hadden zichzelf wel wat oefeningen aangeleerd, maar niet eerder een turnles gehad.

    Overigens klinkt mijn post een beetje negatief over turnen. Ik heb er zelf ook niet zoveel mee, maar onze dochter heeft er wel degelijk iets geleerd. Maar op een gegeven moment bleef ze gewoon heel erg hangen in hetzelfde. Een beetje wat jouw ervaring ook is.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat weet ik niet, ik zal je haar naam via pb sturen, dan kan je het haar vragen.
    Maar meestal begint het toch eerst met gymmen, daar leren ze toch ook wel wat, en ze zien snel genoeg of je dochter naar een selectiegroep zou kunnen.
     
  7. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Ja, dat is ideaal. Ik mistte vooral de wedstrijden. Het hele jaar oefenen , zonder ergens echt naar toe te trainen.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die proeftraining voor de selectie is hier volgens mij met 6 en 7 jaar, daarna niet meer en dan zou je op een andere manier in moeten stromen (zoals mijn oudste). Ze kunnen tijdens een die training echt wel zien of er meer in zit zeg maar. Daarvoor hoeft ze nog niet heel goed te kunnen turnen. Maar goed, dat is hier (Noord-Brabant), ik weet niet hoe dat bij andere clubs gaat.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb het even gevraagd en dat meisje turnt bij Toos in Waddinxveen. Soms in de sporthal de Zijde in Bergschenhoek, meestal gewoon bij Toos zelf. Ze zat eerst op recreatief turnen daar en toen via een selectietest naar de selectie gegaan.

    En tijdens het recreatief turnen denk je dat ze niets leren, maar als ze beter zijn dan gemiddeld, worden ze er zo wel uitgepikt. Of dus via een selectietest.
     
  10. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw

    Ze bedoelde mij maar dat had je al doorgekregen hoorde ik Maar hier turnt ze bij Toos. Maar soms trainingen bij sporthal de Zijde in Bergschehoek omdat ze daar meer ruimte hebben

    Ze begon hier met recreatief turnen daarna naar een extra les gegaan voor meiden die iets meer uitdaging zochten. Daarna via een selectietest naar de selectie gegaan. Nu traint ze 5.5 tot 8 uur per week en vindt het heel erg leuk. De selectietesten doen ze hier volgens mij ieder jaar.
    Succes!
     
    SDonya vindt dit leuk.
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had je naam uiteindelijk niet via pb gestuurd omdat ik dat niet netjes vond ;)
    Maar leuk dat je hier reageert :)
     
    Snoopy1983 vindt dit leuk.
  12. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Haha had gemogen hoor maar lief dat je daaraan dacht
     
    Snoopy1979 vindt dit leuk.
  13. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Maar er werd niet eens opgelet op de kinderen want de groep is gewoonweg te groot daarvoor..
     
  14. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Toos in Waddinxveen staat toevallig al op mijn lijstje om te bellen!
     
    Snoopy1983 vindt dit leuk.
  15. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Kan je die les voor meer uitdaging zelf aanvragen daar? :)
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is dan misschien anders dan hier. Hier groepen van max. 20 kinderen en er wordt echt wel naar ze gekeken. Maar wij hebben er bij de oudste trouwens ook wel zelf om gevraagd, want we zagen dat ze beter was dan de rest. Maar ze vond het echt niet leuk meer, dus er moest iets gebeuren, of stoppen, of een stapje verder. Dus op die manier toch een stapje verder kunnen komen.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  17. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Dat klinkt goed. Ik bel morgen naar Toos :) Hopelijk zijn de lessen daar wat uitdagender en word ze ook daadwerkelijk gecorrigeerd op fouten etc.
     
  18. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Ik heb vroeger ook in Alphen geturnd, al vrij snel op selectie niveau, dat waren maar kleine groepjes. Toen ik wat ouder werd hebben ze een speciale turnhal geopend, echt heel gaaf! Deze is er nog steeds.
    Later heb ik nog een half jaar of zo bij Die Hage getraind in den Haag, maar dit vond ik al snel te belastend worden. Meerdere malen per week trainen, lange reistijd naar de trainingen, op zaterdag wedstrijden, school en dan nog eens met vriendinnen willen afspreken, dat werd te veel.

    Mijn dochter is ook super lenig en in mijn ogen getalenteerd, maar helaas wil zij niets van turnen weten. :cry:
     
    SDonya vindt dit leuk.
  19. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Dat is wel bijzonder. Ze hebben daar echt selectiegroepen, ook voor jongens en meiden van 6-8 jaar. In de wedstrijden waar onze jongens aan meedoen scoren de kids van pro patria echt vaak zeer goed. Dan kun je ook echt zien dat ze wel echt meer kunnen dan kinderen van andere verenigingen. Er is daar ook een specifieke turnhal. Mogelijk moet je ook aangeven als je een proefles wil doen dat je dochter extra uitdaging zoekt en kan ze een proefles voor de selectie doen. Dat is denk ik echt anders dan voor t recreatie turnen.
     
  20. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik ben bij 2 proeflessen op 2 verschillende locaties van Pro Patria geweest en op beide locaties hetzelfde verhaal. Veel kinderen die een les afnemen, kinderen van 10(?) jaar die les geven naast 1 volwassen juf, geen hulp bij verkeerd uitgevoerde oefeningen en er word heel weinig opgelet. Zelfs als ze zagen dat een oefening door een leerling verkeerd uitgevoerd werd, werd er niet eens gecorrigeerd! Pro Patria heeft ook geen telefoonnummer of iets op de website staan dus ik kan ook niet met ze in contact komen over hoe ik de proef lessen vond gaan. Ik heb een aantal keer tijdens de lessen gevraagd of ze de oefeningen voor wilden doen zodat mijn dochter goed begreep wat de bedoeling was. Ik vind niet dat ik dat als moeder zijnde moet vragen maar dat ze dat uit zichzelf doen als ze zien dat een kind de oefening niet correct uitvoert. In plaats daarvan keken ze er naar en riepen ze de volgende die aan de beurt was. Dit deden ze bij heel veel meisjes, niet alleen bij mijn dochter. Ik was ook de enige ouder die meekeek. De anderen ouders gingen allemaal weer weg. Ik vraag mij af of hun wel weten dat de lessen zo gaan? Misschien moet ik dat inderdaad aangeven, ik weet alleen niet hoe want ze hebben geen nummer op de website.
     

Deel Deze Pagina