Goede turnschool Zuid Holland gezocht

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door SDonya, 5 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben niet de Snoopy van wie de dochter bij Toos turnt ;).
    Maar hoop voor jullie dat Toos wel iets voor jullie is!
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    misschien hebben wij wel samen getraind! :D Ik zat ook bij de selectie, 3X in de week trainen, zaterdag wedstrijden.
    Ik vond het super, maar moest helaas stoppen met 16 jaar vanwege liesblessure.
    Welk jaar heb jij daar getraind? Zat jij ook in de Zonnebloemstaat?
     
  3. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Ik ben met een jaar of 12 gestopt omdat ik er helemaal klaar mee was, wilde meer vrije tijd. Toen ben ik dus op voetbal gegaan, heel wat anders. :roflmao:
    Ik heb werkelijk geen idee meer welke straat het was, kom zelf niet uit den Haag.
    Van welk jaar ben jij? Ik van 1985, dus ben benieuwd of we inderdaad samen getraind hebben! Zou wel grappig zijn! Balen dat je moest stoppen vanwege een blessure.
    Heb jij nu ook dat je lang niet meer zo lenig bent al vroeger, maar dat als je even een maand elke dag oefent, je zo weer in de spagaat zit? :D
     
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Ik ben van 1990, ik zat daar vanaf mijn 9e. Dus dan hebben we elkaar net misgelopen! Jammer! Haha

    Ja, ik ben nu zo stijf als een plank! :roflmao: Maar ik heb nog wel vage lijnen van mijn buikspieren. Ik had een dikke sixpack , en die zijn eigenlijk nooit volledig weggegaan. Ik denk dat als ik zou trainen ze zo weer terugkrijg, net als de split en dergelijke, ja! :D
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  5. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dochter zit bij OKK Ridderkerk. Het is wel een grote groep, maar er zijn 3 begeleiders (18plus). Vorige week hadden ze hun jaarlijks uitvoering; wordt erg groot aangepakt.
     
  6. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Ik heb vroeger ook op niveau geturnd (met iemand die later mee heeft gedaan aan WK en Olympische spelen).

    Vraag jezelf eerlijk af of dit goed is voor jonge kinderen. Succesvol turnen kan alleen als je er full time mee bezig bent. Ze moeten heel jong heel erg veel uren maken en school wordt al snel bijzaak. Sociale leven kan je ook aan de kant zetten als je echt goed bent. Daar heb je geen tijd en energie meer voor. Je moet leven voor die sport. Alleen maar trainen, wedstrijden en trainingskampen. Het kost ouders ook nog eens heel veel geld. En is niet goed voor jonge meisjes in de groei. Je ziet ook veel blessures waardoor ze uiteindelijk afhaken. Verder let men heel strak op gewicht en uiterlijk en zijn veel meiden op dieet. Selectie die ik ken wordt maandelijks gewogen en zeer strak regime. Ook duiken er helaas regelmatig minder goede verhalen op qua begeiders. Het is echt een harde wereld.

    Vraag jezelf af of je dat wilt.
     
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Nou da's wel erg overdreven hoor. Er is er echt een verschil tussen gewoon selectie turnen en trainen voor het wk.
    En ik heb van niemand ooit gehoord dat er werd gelet op dieet, uiterlijk of gewicht.
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  8. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Als je gewoon recreatief turnt niet. En ook niet als je wat wedstrijdjes doet in de lagere divisies. Maar bij kinderen die echt op niveau turnen en verder willen en kunnen komen dus wel. En dat idee krijg ik een beetje bij TO.

    En succesvol turnen kan alleen maar als je jong begint en er vol voor gaat. Dan is 10 uur in de week echt niets (en over die groep heb ik het hier ook niet). Maar als je kind echt goed is kan het snel doorstromen bij de goede clubs.
     
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Volgens mij is TS gewoon opzoek naar een club waar ze gewoon selectietraining aanbieden (en dus start met 2 extra uurtjes in de week) omdat haar dochter talent heeft en wil dat ze goed les krijgt.
    Het komt op mij niet over dat ze haar dochter bij de Olympische spelen wil hebben.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  10. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Dit. Pro patria komen ook veel top turners vandaan.

    Als dat niet is wat je zoekt kwa " top" niveau dan ben ik bang dat wat je zoek je niet gaat vinden.
     
  11. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ehh er is hier een misverstand denk ik.... Mijn dochter hoeft helemaal niet bij de 'top' te horen. Ik wil gewoon dat mijn dochter daadwerkelijk turnles krijgt waarbij fouten ook gecorrigeerd worden. Dat was bij de lessen van Pro Patria niet het geval. Het maakt mij overigens ook niet uit wat voor lessen ze krijgt. Recreatief turnen vind ik ook helemaal prima zolang het ook wel daadwerkelijk turnles is en niet een gymles waarbij je doet wat je wilt en fouten door de vingers gezien worden. Dan kan mijn dochter net zo goed thuis doorgaan met wat ze al doet;)

    Mijn dochter doet de hele dag radslagen, handstanden en noem het maar op in huis. Dit doet ze nu al ruim een jaar (of langer) zonder ooit les gehad te hebben. Als ik zo obsessief was dan zat ze lang geleden al op turnen:p
     
  12. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Dat zal dan bij de selectie lessen zijn maar de lessen van recreatief turnen vielen op 2 verschillende locaties van 2 verschillende leraressen helaas tegen:(
     
  13. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Mijn ervaring met turnlessen is dat bij de kinderen tot een jaar of 8 de lessn sowieso een mengeling zijn van gym / toestellen en spelenderwijs. Als kinderen er uit springen gaan ze dan naar een selectiegroepje waar meer echt geturnd word en ook meer gecorrigeerd. Maar hopelijk is Toos wat voor je dochter! Maar ik denk dat je zelf ook echt moet meekijken of ze de extra aandacht uitdaging nodig heeft en er om vragen. Bij mijn jongste zoon heeft dat er voor gezorgd dat hij al vervroegd de extra training vd. Club mocht doen en daar werd echt meer geturnd en gecorrigeerd!
     
    SDonya vindt dit leuk.
  14. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Nou even een update dan meteen...

    Ik zit nu bij Toos in Waddinxveen. Mijn dochter was net een kwartiertje bezig en toen kwam de juf naar mij toe. Ze wilt mijn dochter sowieso in de plusgroep hebben omdat ze onder de indruk is van wat mijn dochter kan zonder ooit les gehad te hebben. Ze dacht ook aan selectie maar daar is mijn dochter wellicht al te oud voor. In iedergeval gaat ze de leraar van de selectie ook een bericht sturen over mijn dochter. Volgens haar is recreatief turnen niet uitdagend genoeg voor mijn dochter omdat ze al kan wat er bij recreatief turnen word aangeboden dus er valt daar niet meer voor haar te leren. Ik vond het wel heel bijzonder dat de juf dit in zo'n korte tijd heeft opgemerkt! Hopelijk is het plus groepje leerzaam genoeg voor haar :)
     
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Mijn nichtje turnt bij de selectie. Ze is 6 jaar en het is volgens mij behoorlijk professioneel, als ouder mag je bijv. niet bij de trainingen kijken. Ik weet niet hoe groot de groepen zijn, maar ze is heel enthousiast, al hadden haar ouders wel twijfels. Volgens mij is het wel bij jou in de buurt, stuur anders maar een PB.
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat goed!
    Hier (niet Toos dus maar Noord-Brabant) hebben we a t/m c selectie (mijn dochter zit in de onofficiële d ;), ik denk bij Toos zo ongeveer de plusgroep), ze zou dan misschien eerst in een lagere kunnen instromen als ze echt heel goed blijkt te zijn maar nog voor b of a. Maar turnen is natuurlijk meer dan alleen radslagen en handstanden. Misschien vindt ze de rest wel heel moeilijk of durft ze niet (niet lullig bedoeld ;)). Voor nu in ieder geval heel fijn dat ze fatsoenlijk turnles kan krijgen!
     
    SDonya vindt dit leuk.
  17. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    :thumup:
    Nee hoor vat het ook niet lullig op:) Ik ga er vanuit dat ze goed beoordeeld word of ze het wel of niet aan kan. Het plusgroepje zou leuk zijn voor de extra uitdaging!
     
  18. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Dat zou kunnen want selectie daar is echt hard trainen en erg serieus ( zusje mocht erheen maar hebben ouders afgehouden omdat ze het teveel vonden)
     
    SDonya vindt dit leuk.
  19. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ja dat heb ik inderdaad ook gehoord. Echter heb ik uiteraard geen ervaring met de selectie lessen dus dat is ook niet waar ik het over had toen ik mijn mening over Pro Patria gaf. Ik gaf enkel mijn mening over datgene wat ik wel heb meegemaakt bij hun :)
     
  20. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Lekker verwarrend ook he die Snoopy's haha ;)
     
    Snoopy1979 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina