Eisprong voelers gevraagd

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Roseflower, 19 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roseflower

    Roseflower Niet meer actief

    Hoi hoi

    Elke maand voel ik mijn ei goed springen. Nu zit het deze maand als volgt;

    16 september 19.00 uur geen smiley ovulatietest clearblue, geen seks gehad.
    17 september 14.00 uur wel smiley ovulatietest clearblue, geen seks gehad.
    18 september rond 14;00 uur mijn ei voelen springen
    18 september rond 18;00 uur seks gehad
    19 september rond 09;00 uur seks gehad

    Mijn eisprong was dus gisteren rond 14;00 uur en een paar uur later hebben we gevreeen. Maar nu ben ik bang dat ik al ‘te laat’ ben aangezien het sperma er best even over doet… aan de andere kant, mijn man zijn zaad is getest en hij heeft hoge kwaliteit.

    Kan het zijn dat we door die ene keer op mijn ovulatiedag alsnog zwanger raken? Of is deze kans echt klein…? [​IMG] Ik lees verschillende verhalen en ik ben bang dat ik al te laat ben omdat we pas een paar uur na mijn eisprong hebben gevreeen, en ook alle dagen daarvoor geen seks hebben gehad.

    Wie voelt nog meer haar eisprong? En is er iemand zwanger geraakt nadat je je eisprong voelde?
     
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Je voelt je ei niet springen. Je voelt het laatste groeispurtje en dan springt hij binnen 24-48 uur. Heb je de 18e ook nog een ovulatietest gedaan? Ik denk juist dat je goed zit en er een voorafje ligt van de 18e :)
     
    SMJD vindt dit leuk.
  3. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Eens met malbec. Bovendien leeft een eitje nog 24 uur en als ik het goed heb doet zaad er 6 uur over om op de juiste plek te komen. Dus zelfs als wel om 14 uur je eisprong was ben je nog op tijd geweest
     
    Malbec vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.569
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Dit en daarbij is goed zaad in staat om 5 dagen voor de eisprong al te wachten en dan alsnog te bevruchten. En ook het eitje is tot 12 uur na de eisprong nog vruchtbaar
    Dus in jouw geval 1-3 dagen voor je eisprong is prima kansen dus :)
     
    Malbec vindt dit leuk.
  5. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.293
    1.104
    113
    Vrouw
    Ja hoor prima kansen!
     
  6. Roseflower

    Roseflower Niet meer actief

    Je voelt je ei niet springen. Je voelt het laatste groeispurtje en dan springt hij binnen 24-48 uur. Heb je de 18e ook nog een ovulatietest gedaan? Ik denk juist dat je goed zit en er een voorafje ligt van de 18e :)

    Ja ik heb de 18e (gister) nog eens clearblue gedaan en deze gaf een smiley. En ik had een telano gedaan met een dikke knaller. Maar mijn cervixslijm was niet meer zo heftig als de dag daarvoor. Ik voel echt elke maand een heftige kramp die een paar uur duurt, dus ik dacht dat mijn ei dan springt. Maar als dat de laatste ‘groei’ is, voordat hij dus springt. En we hebben dus gister avond en vanmorgen gevreeen, dan maak ik dus nog kans? Ik dacht juist dat ik al te laat was deze ronde…
     
  7. Roseflower

    Roseflower Niet meer actief

    Maar ik heb toch niet 1-3 dagen voor mijn eisprong seks gehad…
    Ik kreeg de 17e een positieve ovulatietest, en we hebben de 19e savonds pas de eerste keer deze week seks gehad… ben ik dan niet te laat?
     
  8. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Hetgeen je voelt is de laatste geoeispurt van je ei… het springen zelf voel je niet… ik denk dus dat je wel op tijd was
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.569
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn excuus, ik las dat je de 17 juist wel sex had.
    De 18e dus nog een dikke knaller, dan is ei vandaag of morgen en heb je prima getimed met de sex hoor.
    Vruchtbaar slijm kan je tot 5 dagen voor je eisprong verliezen namelijk :)

    Succes alvast in de wachtweken!
     
  10. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    #10 noukie 1992, 19 sep 2021
    Laatst bewerkt: 19 sep 2021
    Het kan, sperma is ongeveer 6-10 uur onderweg (10 min klopt niet) en de eicel zelf blijft vruchtbaar tot 12-24 uur na ovulatie. Meeste vrouwen voelen inderdaad de laatste groeispurt en niet de ovulatie zelf. Moet zeggen dat ik zelf wel zowel het groeien als de sprong voel, dus het is zeker niet onmogelijk de ovulatie zelf te voelen.
    Het hangt er dus wat vanaf, ik zou het zeker niet als een gemiste kans afschrijven ;)
     
  11. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    En je hebt op de 18e met een knaltest seks gehad. Lijkt me een perfecte timing! :)

    Succes met de wachtgelden, hopelijk is het raak! Laat je het ons nog weten?
     

Deel Deze Pagina