Hoi meiden, Sinds 3 weken hebben wij een jonge tamme kwartel. Ons meisje is er helemaal weg van. Die kwartels eten veel buffalowormpjes, dat is gezond voor ze. We hadden ze in een bakje boven op het voerbakje staan, zodat ons meisje er niet bij kon komen, dachten we, want..... nu heb ik net de was op gehangen en kom ik beneden en heeft ze 4 van die wormpjes in haar mond! Bah! Heb ze direct allemaal uit haar mond gehaald natuurlijk, maar nu weet ik niet of ze er wat doorgeslikt heeft. Wat nu? Moet zeggen dat ik de kwartel ineens een beetje zat ben, dat beest kan het niet helpen, maar o, wat vies! Hier geen wormpjes meer voor dat beest! Kan ik nu iets verwachten, mocht ze een wormpje hebben doorgeslikt? Wat denken jullie?
Heel stiekem zijn ze heel gezond hoor . Kijk wij vinden het niet smakelijk maar het kan ook echt geen kwaad er zijn zoveel landen waar het gewoon gegeten wordt, dus geen zorgen er om maar gewoon iets beter weg zetten
Het lijkt vieser dan dat het is Wormen zijn heel gezond! Je kunt ze zelfs kopen om op te eten dus ik zou me geen zorgen maken dat ze ziek wordt. En laat de kwartel lekker geniet van zijn wormpjes, berg je het bakje nog iets hoger op
Tja hier eentje die al eens vogelpoep, brokjes kat te pakken heeft gehad. Doe je niks aan heel smerig maar ja