Kv 2v5 test tegenwoordig altijd standaard een 2de lijntje?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door DeNageltjes, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeNageltjes

DeNageltjes Actief lid

24 sep 2009
    196
    16
    18
    Vrouw
    Huismama
    Gelderland
    Ik heb gisteren en vandaag een test gedaan van kv 2v5.
    Nu is op beide testjes een heel vaag tuurlijntje te zien, maar echt heel licht en heb in elk licht en zonnetje gekeken omdat hij zo vaag is, en haast met het blote oog niet te zien.

Ik slik de pil sinds 2 maanden maar bijna 2 weken terug dacht ik een eisprong te voelen en 6 dagen later had ik een dag lang last van menstruatiekrampen dus toch maar even een testje er op gewaagd, alleen dan wel 4 en 3 dagen voor mijn dan vermoedelijke NOD mocht ik echt die eisprong gehad hebben.

Ik heb ook nog met een predictor Early getest maar die was gewoon negatief.

Zijn de kv testen tegenwoordig veranderd ofzo dat er standaard een vaag lijntje te zien is?
    Ik heb al 2 kinderen en destijds vaker getest maar heb alleen maar een lijntje gehad wanneer ik zwanger was, en als ik niet zwanger was was hij echt omo wit.

Zowieso doe ik zondag of maandag nog even een testje, en ik ga er gewoon vanuit dat ik niet zwanger ben maar die lijntjes maken me wat aan het twijfelen.

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Bij mij tegenwoordig wel, action is betrouwbaarder

3. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier nooit geen problemen mee gehad. Alleen een tweede streepje zichtbaar als ik echt zwanger was.

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook standaard lichte tweede streepjes...

5. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Hier ook altijd standaard hele lichte 2e streepjes op de kv2v5
    Gebruik ze daarom ook niet meer. De predictor expres (die van 6 dagen voor je nod) vind ik fijner.

6. pebbels78

pebbels78 Actief lid

26 mei 2015
    216
    0
    0
    Hier altijd omo wit gehad bij niet zwanger

7. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Hier ook niet. Alleen een streepje toen ik zwanger was. Daarvoor echt omo wit.

8. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Ik had afgelopen maand op 10 dpo een witte test, op 11 en 12 dpo een streepje zoals jij zegt en daarna ongesteld geworden en weer een witte test dus ik denk dat ze echt alleen streepjes geven als je (pril)zwanger bent.

9. proudmom01

proudmom01 Actief lid

21 jul 2015
    183
    0
    16
    Ik zojuist ook een kv test gedaan en precies zo'n tuurstreep als jij omschrijft. Lees nu dus dat meer mensen blijkbaar zo'n streepje krijgen terwijl ze niet zwanger zijn. Heel raar. Vroeger waren deze testen altijd erg betrouwbaar:(

10. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik heb ook vaak een heeeeeel licht tuurstreepje gehad met de kv 2v5 alleen als ik echt positief test is het wel heel anders en is het duidelijk dat het positief is ondanks dat dat ook een licht streepje is. Bij die streepjes die hij tegenwoordig geeft als je niet zwanger blijkt moet je altijd wel erg turen of met lichtjes erachter etc.

11. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Bij mij waren ze altijd Omo-wit als ik niet zwanger was. Tuurstreepjes duidden wel echt op een beginnende zwangerschap bij mij.. Ben er dus erg content over

12. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Ik heb afgelopen zaterdag een kv2v5 gedaan en die was hartstikke wit. Dinsdag morgen 1 dag voor NOD een licht streepje maar wel duidelijk zichtbaar en vanmorgen een dikke knaltest! Ik ken het met die testen niet dat ze altijd een tweede (vage) streepje geven.

13. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo gauw er een bevruchte eicel rondzwemt in je buik, geeft die een zeer lage dosering hcg af. Een extra gevoelige zwangerschapstest kan dit soms al oppikken. Je bent dan nog niet zwanger. De testen vd kruidvat zijn zeer gevoelig. Vermoedelijk 10 mlU/mL.
    Wat ook een reden kan zijn staat hieronder beschreven.

Zwangerschapstesten met een gevoeligheid van 10 mlU/mL hCG (6 dagen voor de volgende menstruatie) worden door medici en huisartsen met een goede reden afgeraden. Op de eerste plaats is de kans op afbreken van de zwangerschap nog erg groot, meer dan 60% in de eerste paar dagen na de bevruchting. Daarnaast is het zo dat een niet zwangere vrouw een hCG niveau heeft tussen 0 mlU/mL en 10 mlU/mL. Deze"ultra" of "extra vroege" zwangerschapstesten kunnen dus een vals positief resultaat (zwanger) geven.

Testen vanaf 20 mlU/ml zijn wel betrouwbaar.

14. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sommige vrouwen maken van nature (altijd) wat meer hcg aan. Een supergevoelige zwangerschapstest kan dit dus opvangen. Dat verklaart waarom sommige vrouwen met de kv 2v5 altijd een vaag streepje hebben, terwijl de meeste vrouwen hier geen last van hebben.

15. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

7 jul 2015
    1.522
    1
    38
    Daar gaat mijn hoop:$

16. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    kolibri je heb wel gelijk.

ik heb altijd omo witte testen gehad bij kv2v5. Vorige maand ook een heel licht streepje wel wat grijzig en bleef na druppel water staan. Een action test gedaan en die gaf ook een streepje ook weer grijzig en naar een druppel water bleef deze ook gewoon staan.
    Heb 2 dagen later weer getest zowel action en kv en beide waren weer wit.

Ik ken ze niet anders dan wit.

17. DeNageltjes

DeNageltjes Actief lid

24 sep 2009
    196
    16
    18
    Vrouw
    Huismama
    Gelderland
    Ok toch wel een paar die ook altijd een licht streepje hebben. De laatste keer voor mij was bij de zwangerschap van mijn dochtertje die nu 16 maanden is dus dat is al een jaar of 2 geleden. Dan zijn ze in die tijd dus wel wat veranderd. Daarvoor had ik nooit van die vage tuurlijntjes. Morgen toch nog even een testje om het uit te sluiten, en dan weet ik ook gelijk zeker dat de pil wel gewoon goed werkt.

18. Missm85

Missm85 Lid

27 aug 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zijn ze altijd Omo wit gebleven. Tot aan deze week: die begon ook heeeeeeel licht maar was in dit geval toch echt een positieve test die iedere dag dikker werd :D

19. Degen

Degen Bekend lid

17 mrt 2013
    949
    47
    28
    Vrouw
    Groningen
    Met de kruitvat 2 voor 5 test ik altijd positief , en dat terwijl ik dan helemaal niet zwanger blijk te zijn.
    Ik was en ben wel zo klaar met die kruitvat testen.

Als ik tegenwoordig test dan gebruik ik de testen van action.
    Die blijft helaas Omo wit.
    Maar dan hoef ik in ieder geval niet te twijfelen of ik nu wel of niet zwanger ben.

Deel Deze Pagina