Ik heb laatst mijn oude testament gevonden die ik toen heb laten opstellen in 2004. Ik was toen nog bij mijn toenmalige partner,later ben ik met hem getrouwd en ook van gescheiden. Ik ben inmiddels hertrouwd. Moet ik mijn testament a la minute laten herroepen? Mijn zoontje had ik toen nog niet die is 2 jaar later geboren. Wat is nu het beste om te doen, ik heb niet de middelen om het direct te kunnen laten doen. Alvast bedankt voor jullie reacties
Mij lijkt dat je je testament wel even aan moet passen. Bel gewoon even een notaris, die kunnen je gelijk vertellen wat te doen.
Ik zou idd meteen stappen ondernemen. Je wilt toch niet dat er morgen iets gebeurt en je ex alles krijgt. (neem even aan dat dat in het testament staat) Morgen dus meteen even bellen met de notaris.
Ik was ondertussen ook al even aan het zoeken, maar voor zover ik het lees kun je het testament niet laten vernietigen. Je zult een nieuw testament moeten opstellen wat de oude vervangt. Anders blijft de oude bovenkomen in het computersysteem mocht jou iets overkomen. Je zegt dat je er geen geld voor hebt, maar ik zou toch zo snel mogelijk kijken of je het misschien ergens kunt lenen zodat je het aan kunt passen. Normaal gesproken zou ik nooit het advies geven om geld te lenen, maar dit vind ik belangrijk genoeg om het wel te doen.
Je moet inderdaad een nieuw testamanet laten maken wel erg belangrijk want als je morgen wat gebeurt is dit testament gewoon geldig een scheiding maakt een testament niet ongeldig namelijk.