Afgelopen donderdag heb ik met 14 weken en 2 dagen een pretecho laten maken. De echoscopist vroeg of we wilden weten wat het zou worden! Dat wilden we graag en het is een meisje! Met 100% zekerheid kon ze het uiteraard niet zeggen, maar ze zei: het lijkt me sterk dat dit nog een jongetje kan worden. Ze zag namelijke de drie streepjes en niets tussen de beentjes. Gisteren was ik bij mijn verloskundige en zij vertelde mij dat het onmogelijk is om het geslacht te laten bepalen met 14 weken, dit mede omdat geslachtsorganen pas later gerijpt zouden zijn. De drie streepjes hoeven niet altijd een meisje te zijn, in ieder geval niet bij 14 weken! Het kan volgens haar zijn dat het piemeltje later nog kan groeien. Wie of wat moet ik nou geloven???
hier doen ze het ook echt niet met 14 weken omdat het alle kanten op kan en het allemaal nog niet goed ontwikkeld is zo is bij een meisje alles nog zo gezwollen dat hij erg lijkt op een jochie
Ik zou er inderdaad zeker nog niet vanuit gaan nee! Heb je een echo foto meegekregen waarop het te zien was??
Ja ik heb vier echofoto's gekregen, ik weet niet precies wat wat voorstelt. Ik heb de echo overigens niet laten maken om achter het geslacht te komen, maar mijn ouders waren deze week in Nederland en het leek me leek om hun te verrassen, zodoende heb ik hen meegenomen. Ik ga even de foto's uploaden op mijn laptop!
Foto 3 De foto's zijn niet echt duidelijk, als het niet goed te zien is voor jullie, kan ik morgen ze inscannen, zodat ze duidelijker zijn! Echo 4 is van het hoofdje, dus die post ik niet (heeft niet veel zin ) Alvast bedankt voor jullie reacties en jullie meedenken!
de eerste en de 2de zijn het hoofdje en het kindje zelf alleen de laatste zou gaan om het geslacht maar die vind ik echt niet buidelijk kan ook goed een meisje zijn eigenlijk
De echoscopiste zegt ook te hebben gezien dat het een meisje is, aangezien er drie streepjes te zien zijn! Morgen heb ik de beschikking over een professionele scanner en zal ik die laatste echo inscannen! Alvast bedankt voor je reactie.
Een hele goede echoscopst kan vanaf 14 weken zeker wel het geslacht zien. Uiteraard heb je geen 100% zekerheid, maar dat heb je na 20 weken ook niet. Ik ben zelf bij drs. Papa geweest en hij staat erom bekend dat hij vanaf 14 weken het geslacht kan zien. Mijn verloskundige raadde mij hem zelfs aan toen ik vertelde dat ik een pretecho wilde maken. Ik weet uiteraard nog niet helemaal zeker of hij gelijk heeft gekregen, maar met de 20 weken echo werd zijn oordeel wel bevestigd . De foto vind ik overigens niet extreem duidelijk, maar ik ben ook echt niet goed in het geslacht uit zo'n foto halen .
Hoi! Wij zijn niet drs. Papa geweest, maar bij First Look in Groningen. Zij zei op basis van de drie streepjes dat het een meisje is, ik ben gewoon benieuwd of je dat inderdaad al bij 14 weken kan zien... Of dat wat mijn vk zegt, waar is. Amsterdam is een beetje ver voor ons om heen te gaan
hihi, dat snap ik. Ik bedoelde alleen dat als hij het kan zien dat er ongetwijfeld meerdere echoscopisten zijn die het kunnen zien - dus dat het zeker niet onmogelijk is. Ik had overigens ook die drie streepjes en bij ons was de conclusie ook een meisje
Ik zal het je nog sterker vertellen: Ik heb met de 12 weken echo te horen gekregen van mijn VK die ook echoscopiste is dat ze dacht dat het een jonge is. Met 16+3 weken een geslachtsbepalingsecho laten doen en een jongen! met de 20 weken echo nog steeds een jongen. Nu vandaag in 3D gezien dat het echt een jongen is. Is echt geen twijfel over mogelijk Ze konden dus met 12 weken echt al wel verschil zien tussen jongen of meisje. Ons werd trouwens toen (12 weken) wel AFgeraden om al gelijk inkopen te gaan doen!!! EDIT* Met de 12 weken echo ging het om de NUB terorie
Met 12 weken kan dat alleen als je afgaat op de NUB theorie!!!! Met 12 weken heeft zowel een meisje ALS een jongen een uitsteekseltje tussen de benen zitten, waarbij je met behulp van de stand van die nub het geslacht bepaald! Dus een piemel kan jouw VK Absoluut NIET gezien hebben!
Ook de navelstreng bestaat uit streepjes, en zelfs een jongetjes geslacht kan lijken op streepjes (weliswaar 2). Ben benieuwd naar de ingescande foto.
Zei is idd ook NUB-expert daar heeft ze het aan gezien Dat had ik er even bij moeten melden SORRY! Zwangerschapsdementie??
Ongelofelijk al met 12 weken, ik wist dat niet eens... Wel leuk zeg. Ga morgen gelijk de echo scannen! Dan is het vast beter te zien. Tot morgen!
Als ik de echo zie zou ik ook zeggen meisje, maar er is toevallig een amerikaanse site waar ze echt OBSESSED zijn met geslacht en daar wordt ook afgeraden om met 14 weken een geslachtsbepaling te laten doen.. het schijnt dat dan de geslacht net gevormd zijn en extreem op elkaar lijken nog. weekje later is dat al heel anders.. dus ik zou lekker over 2 weekjes nog s een pretecho doen misschien en dan nog s gluren dan kan je het vaak al veel duidelijker zien! of de 20 weken echo afwachten natuurlijk hier is trouwens een topic van die site.. http://www.in-gender.com/cs/forums/t/63438.aspx