Zelf macaroni maken

Discussion in 'Voeding' started by troetjuh, Jul 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hoe maken jullie verse macaroni voor je kleintje?

Had gisteren pote olvarrit
    Maar da smaakt gewoon allemaal zelfde
    Dus nu wil ik zelf maken

Hebben jullie recepten...
    Ook voor nasi ofzo iets anders dan aardappels

Thnx alvast

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Gewoon hetzelfde als voor jezelf, maar dan even bordje opscheppen voor je kindje voordat je het zakje kruiden erbij doet...
    Hier maak(te) ik ook vaak pasta met penne, kon ze al snel zelf vastpakken en opeten.

Weet trouwens niet of je al stukken geeft? Anders kun je de groenten/ saus even fijn maken met de staafmixer en dan mengen met de macaroni of zo?

3. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Makkelijkste recept: groentes bakken, tomatenpuree aanbakken en dan wat water toevoegen tot je een mooie saus hebt.
    Gewoon zoals je het voor jezelf ook maakt dus maar dan zonder extra zout toe te voegen :)

4. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Dus ipv van de kruiden enkel tomaten puree

5. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ik deed ook netals juju, alleen ik deed wel peper en knoflook en italiaanse kruiden, paprikapoeder etc ...lekker btj gekruid...maargoed wij eten ook altijd gekruid en hij was ehct gek op knoflook...nog steeds :D

ik maakte eigenlijk alles hetzeldfe als van ons, alleen zonder zout, in een apart pannetje

6. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Vanaf 8 maanden gebruikte ik inderdaad ook knoflook, en vanaf 9 maanden italiaanse kruiden en peper. geen zakjes ofzo, maar uit de tuin of een potje :)

7. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

wij eten vaak natriumarm, dus kan die kleine ook mee eten. Hoef je ook niet apart te koken. gebruik vaak natriumarme boullion in sauzen (pastasaus):

kook je groente (tomaten, uien, knoflook, courgette, aubergine, paprika, champignons, worteltjes, italiaanse verse kruiden) in natriumarme boullion. als alles gaar is, afgieten, beetje boullion overhouden, pureren en je basis saus is klaar. gehakt of vis (tonijn of zalm) erbij en klaar. Kan je zelf ook eten, zonder dat apart hoeft te koken.

Ik maak ook risotto met natriumarme boullion.
    verder gewoon zelf geen zout toevoegen en zoveel mogelijk vers, zonder pakjes, zodat de kids meekunnen eten. voor jezelf ook gezonder.

Share This Page