Hoe maken jullie verse macaroni voor je kleintje? Had gisteren pote olvarrit Maar da smaakt gewoon allemaal zelfde Dus nu wil ik zelf maken Hebben jullie recepten... Ook voor nasi ofzo iets anders dan aardappels Thnx alvast
Gewoon hetzelfde als voor jezelf, maar dan even bordje opscheppen voor je kindje voordat je het zakje kruiden erbij doet... Hier maak(te) ik ook vaak pasta met penne, kon ze al snel zelf vastpakken en opeten. Weet trouwens niet of je al stukken geeft? Anders kun je de groenten/ saus even fijn maken met de staafmixer en dan mengen met de macaroni of zo?
Makkelijkste recept: groentes bakken, tomatenpuree aanbakken en dan wat water toevoegen tot je een mooie saus hebt. Gewoon zoals je het voor jezelf ook maakt dus maar dan zonder extra zout toe te voegen
ik deed ook netals juju, alleen ik deed wel peper en knoflook en italiaanse kruiden, paprikapoeder etc ...lekker btj gekruid...maargoed wij eten ook altijd gekruid en hij was ehct gek op knoflook...nog steeds ik maakte eigenlijk alles hetzeldfe als van ons, alleen zonder zout, in een apart pannetje
Vanaf 8 maanden gebruikte ik inderdaad ook knoflook, en vanaf 9 maanden italiaanse kruiden en peper. geen zakjes ofzo, maar uit de tuin of een potje
wij eten vaak natriumarm, dus kan die kleine ook mee eten. Hoef je ook niet apart te koken. gebruik vaak natriumarme boullion in sauzen (pastasaus): kook je groente (tomaten, uien, knoflook, courgette, aubergine, paprika, champignons, worteltjes, italiaanse verse kruiden) in natriumarme boullion. als alles gaar is, afgieten, beetje boullion overhouden, pureren en je basis saus is klaar. gehakt of vis (tonijn of zalm) erbij en klaar. Kan je zelf ook eten, zonder dat apart hoeft te koken. Ik maak ook risotto met natriumarme boullion. verder gewoon zelf geen zout toevoegen en zoveel mogelijk vers, zonder pakjes, zodat de kids meekunnen eten. voor jezelf ook gezonder.