Hoeveel setjes voorzien jullie voor de eerste maand? Vind dit zo moeilijk zou wel blijven kunnen kopen Bodytjes heb ik ondertussen al in overvloed, maar denk altijd dat ik te te weinig kleertjes ga hebben voor de eerste maand. X
Afhankelijk van hoe vaak je wilt wassen . Zou ervan uitgaan dat je 2 pakjes per dag nodig hebt. Als je 2x per week wast zit je dus al snel op een pakje of 7-8 die je wel nodig hebt. Maar dat kunnen ook losse broekjes en truitjes zijn, truitjes moet je vaak wat vaker verschonen dan de broekjes.
Ik ben in April bevallen en had denk ik maar een stuk of 5 rompertjes nodig met lange mouw en 5 broekjes. Shirtjes gebruikte ik niet echt, want ze had het warm genoeg. En 2 setjes dragen per dag? Het is maar net wat je wilt, die kleintjes worden niet echt vies, dus hier had ze 1 setje aan voor 1 dag + nacht en heel soms nog wel een dagje. Ze sliep toch alleen maar. Ga je de eerste weken vaak de deur uit, dan heb je er eventueel meer nodig, maar ik was nog niet heel erg mobiel dat ik vaak de deur uit kon.
Hier ook 1 per dag maar hoor maar ken genoeg baby's die veel mondjes terug gaven en daardoor meerdere truitjes per dag aan hadden.
Hier werden ze allebei wel heel erg vies hoor, door de combinatie van borstvoedingsstoelgang en veel spugen.
Het ligt er, denk ik, heel erg aan hoe je kindje het doet. Ik lees hier verhalen van 2 pakjes per dag, maar wij hebben over het algemeen maar 1 per 2 dagen nodig. Onze dochter krijgt flesvoeding, spuugt niet en heeft ook geen spuitluiers. Wij hadden veel kleertjes (vooral gekregen) en ze was redelijk klein (49 cm.) maar we hebben nu na 7 weken nog kleertjes die ze niet aan heeft gehad. Je kunt altijd nog wat bij kopen als je iets mist.
Wij hadden een pakje, twee broekjes en een stuk of vier truitjes. Was wel voldoende, de eerste weken spuugde ze nog niet echt en je moet toch wel veel wassen. Rompertjes hadden we wel wat meer, maar dat is vaak een dubbele maat dus daar kunnen ze ook langer mee doen.
Ik had ook niet heel erg veel kleertjes. En in de praktijf gebruikte ik er nog minder. Vond truitjes wel fijn over zn romper en broekje. Pakjes zijn heel cute maar niet heel Praktische
Ik vond pakjes juist wel fijn, als ze maar aan de onderkant helemaal open kunnen, met van die drukknoopjes.
Hier zorg ik voor 5 pakjes in maat 50 en 5 pakjes in maat 56. Ongeveer 10 rompers in maat 50/56. Wij weten het geslacht niet, dus als ik nog extra nodig heb koop ik dat roze/blauw na de bevalling. Via internet is het tegenwoordig zo besteld en in huis. Hier gingen er met regelmaat ook wel 2 pakjes op een dag doorheen. Inderdaad met spuitluiers en spugen, maar in het begin (zeg maar de kraamweek) moesten wij ook even handigheid krijgen in het verschonen van een jongetje. Die gaan dus vaak plassen zodra de luier open gaat en daardoor plaste hij dus vaak zichzelf nat. In de kraamweek waste de kraamzorg elke dag, dus toen had ik aan 5 pakjes genoeg, toen hij naar 56 ging heb ik nog wel wat bij gekocht, maar ook wel gekregen van de visite.
Ik lees graag even mee. Mijn kindje wordt in juli verwacht. Wat koop ik dan voor rompers. Korte of toch lange mouw?
Ik vond zelf 5 setjes erg weinig. Ik had liever wat meer. Aan de andere kant: je krijgt nog zoooo veel. Als je te veel koopt, kun je hem niet alles aantrekken zo snel zijn ze al een maand . Als je een spuger hebt, was je waarschijnlijk sowieso vaker. Dus hoef je ook geen week vooruit. En als blijkt dat ke tekort komt, dan heb je zo bijgehaald. Plus vaak denk je: ik heb genoeg, en dan kom je ineens toch weer een tegen die er bij móét want zooooo schattig. Je eindigt toch met meer dam gepland. 😉
@ pipke - nog geen kindje hier maar ik vind rompers met lange mouw zelf zeer onpraktisch met aantrekken en shirtje er over heen te krijgen. En verder zou ik elke dag wel een schoon setje aan doen. Lees dat sommigen een setje 2 dagen aan houden. Maar ik heb zoiets van zelf trek je elke dag toch ook wat schoons aan. Ik heb het eea van vrienden gekregen en kon het niet laten af en toe wat te kopen. Ik heb nu 5 setjes maat 50 en 7 setjes maat 56. Allemaal unisex. En ja je krijgt veel maar hier in mijn vrienden/familie kring werken we altijd met een lijstje. En zet ik er dus expliciet op kleding vanaf maat 62/68.
Hier gewoon weer alleen mouwloze of korte mouw rompers. Had ik voor zoontje ook die in juni is geboren. Shirtje met lange mouw er over en de eerste tijd nog een wikkeldoek tot ze zich zelf goed warm kunnen houden.
Wij hadden denk ik 7 setjes. Ze droeg het zo kort dat ik bij ben dat ik niet meer heb gekocht. Enorm zonde.
Bedankt voor jullie reacties allemaal 😊 En hadden jullie veel in maatje 50? Ik heb nog maar 1 pakje in maat 50 de rest is 56. ze groeien daar toch zo uit uit maatje 50? X
Ik had een stuk of 10 setjes maat 50. Soms deden we daar 2 dagen mee, soms ook wel eens 3x op een dag verkleden door spugen of een lekkende luier. Geen dag is hetzelfde. Hier 5 weken in maat 50 gezeten, maat 56 waren we juist zo doorheen. Zelf heb ik zoiets van: het is heerlijk om niet in paniek te hoeven wassen omdat je het laatste pakje hebt gepakt. Gebruik je een aantal setjes weinig of niet dan verkoop je het, geef je het weg of je bewaart het voor de volgende baby (als die er komt natuurlijk). Zelf had ik het liefst mouwloze rompers (oktober kindje). Dat gehannes met 2x lange mouw vond ik niks en ze liggen in het begin toch nog onder een dekentje, omslagdoek en vaak lekker tegen je aan. Ik heb amper kleertjes gekregen omdat iedereen dacht dat we heel veel zouden krijgen . Kleertjes die ik wel kreeg waren op de groei, spuuglelijk of niet handig omdat ik dan een zomerjurkje kreeg in maat 62 en het toen nog volop winter was
Hier gingen er in t begin soms wel 5 shirts op n dag door. Bij alledrie. Wij makrn spugertjes haha! Had nu voor nr 3 ook denk wel n setje of 12 in mt 50. En dat past hij nu soms nog...
Ze groeien inderdaad zo uit maat 50 vaak, maar hier droeg zoontje het toch wel 2-3 weken en ik vond het wel mooi als de kleertjes passend zaten. Daarom had ik hier toch 5 setjes, soms gingen 2 setjes op een dag er door. Als ik dan echt krap zat pakte ik al wel iets van maatje 56. Heb na de geboorte nog wel wat 50 bijbesteld, maar dat kwam omdat wij niet wisten wat het werd en ik vond het toch wel leuk om 2 blauwe shirtjes te hebben. Kijk 10 pakjes in maat 50 vind ik wat veel, maar 1 pakje is denk wel erg krap. Mits je een vrij groot kindje verwacht. Maar hier een bijna 8 ponder en 53cm en die paste nog prima even in maat 50.