Wat koop je nog bij een 2de kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lisa1987, 26 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik wil niet verwend of weet ik het klinken ofzo maar bij de eerste was ik helemaal enthousiast aan het kopen, kopen en nog eens kopen. Nu ik weer zwanger ben is er alleen al zoveel van de eerste keer! Behalve praktische dingen zoals een 2de fiets- en autostoel kan ik me niet bedenken wat er nog gekocht moet worden.
    Misschien vanaf 20 weken als het een meisje zou zijn want dan moeten er nieuwe kleertjes komen, jongens hebben we bewaard.

Mijn vraag is dus eigenlijk; wat koop je nog bij een tweede zwangerschap?

2. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Hier zijn wat dingen gesneuveld zoals een boxmobiel en wipstoel en wieg. Daarnaast gaan we het kamertje ongeacht geslacht andere kleur geven dus dekentjes en Aankleedkussenhoezen en accessoires ook nieuw. Kinderstoel erbij.

Als laatste heb ik veel kleertjes al weg gedaan omdat ik weet hoe graag ik shop. Dus jongen of meisje...kleding ga ik nodig hebben :) Oh en een nieuwe (luier)tas

Maar dingen als kinderwagen box babykamer maxicosi veel speelgoed en draagzakken of slaapzakken zijn er nu inderdaad al. Dus minder is het wel!

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    - een 2e tripptrapp
    - draagzak (had ik met de eerste niet)
    - speentjes, flessen, fopspenen
    - wat nieuwe kleertjes (2 jongens, dus deels zelfde gebruikt)

4. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    inderdaaf vervangen wat niet meer goed is en evt iets nieuws wat je nog niet had, maar toch handig is. Heb bij de tweede nog gekocht:
    - draagdoek
    - nieuwe luiertas
    - badje (dat hadden we bij de eerste geleend, maar schoonzus was nu tegelijk met mij zwanger)
    - diaperchamp
    - eerste kleertjes

Nu bij de derde zal het nog minder zijn. Aangezien ik het wiegje niet meer kan gebruiken Dior een verbroken vriendschap zal daar een oplossing voor moeten komen. Weer opnieuw eerste kleertjes. En misschien een draagjas (als ik m'n eigen winterjas niet meer dicht kan).

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik kocht nieuwe hydrofielen, flessen, speentjes. Verder nieuwe kleertjes, omdat ik het leuk vond dat de baby ook nieuwe dingen had. Verder hadden we een tweede ledikantje, kast en commode nodig.

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik heb deze week de shoplijst voor de 2e gemaakt. Dit keer verwacht ik een jongetje, dus kleding en beddengoed moet ik sowieso nieuw kopen. Verder staat op mijn lijst:
    - flessen en spenen
    - boxkleed
    - hydrofielen
    - badcape
    - 2e tripp trapp
    - bekleding newborn set tripp trapp
    - slaapzakken
    - nieuwe doppe voor de metalen kruiken
    - nieuwe draagdoeken en draagjas
    - aankleding babykamer
    - kledingkast en bureau voor de oudste, haar meubels schuiven door naar de babykamer.

7. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Tweede werd hier een jongetje dus allemaal nieuwe kleertjes gekocht. Net als hydrofiele doeken en wikkeldekens. Beddengoed ook nieuw gekocht.
    Verder nog een extra tripp trapp, een Tula, bed nestje van Done by Deer, nieuwe boxkleden en een nieuw badje.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb nooit roze spullen verkocht voor de oudste, dus bij mijn zoontje kon ik quasi alles hergebruiken. Ook veel kleren. En een hydrofiel met bloemetjes gebruik ik ook voor mijn zoon, daar doe ik niet moeilijk over.

Wat hebben we wel gekocht?
    Een extra babyfoon
    Een voetenzak voor de mc en de wandelwagen, omdat ik nu gewoon vaker buiten ben owv de oudste
    Een nieuwe hoes voor de wipper
    Een nieuwe plooibuggy, de andere was versleten

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Bijna niks nee. Wij kregen een dochtertje na een zoontje, dus ik heb wel 2 pakjes gekocht (meer kocht ik sowieso bij de oudste ook al niet, ik kreeg bergen kleertjes tijdens de kraamweek) voor een meisje, roze lakentjes genaaid en roze gordijnen. Volgens mij verder niks.
    Bij de derde heb ik een nieuwe stapel hydrofielen gekocht, omdat die van broer en zus echt lelijk waren geworden. En voor hem 1 eerste pakje, verder had ik nog veel van zijn broer en weer best wat gekregen tijdens de kraamweek. Oh ja, bij hem hebben we ook een andere kinderwagen gekocht, weer tweedehands, de andere was echt op na gebruik bij de tweede.

10. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook zwanger van de tweede. Ben ook heel benieuwd wat ik bij ga kopen voor de tweede. Aangezien hier straks nog geen 1.5 jaar tussen de twee zit denk ik erg aan een tweelingkinderwagen. En anders een draagdoek. Natuurlijk nieuwe meubels, want mijn zoon heeft ledikant nog nodig. Alleen de commode schuif ik denk ik door.

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier zwanger van onze 2e meid. Wat wij tot nu toe nieuw gekocht hebben of nog gaan kopen is:
    Wiegje (hadden we niet bij de eerste) en beddengoed wat daarbij hoort (matras, deken, laken, molton, hoeslaken)
    Starterset dr Brown, bij de eerste deze flessen gebruikt en ik ben fan. Ondanks dat ik weer bv wil gaan geven worden dr flessen toch op Den duur nodig.
    Nieuwe luieremmer (oudste nog niet zindelijk)
    Accessoires babykamer want veel gaat mee naar de nieuwe kamer van de oudste (mandje voor luier etc etc)
    Hydrofiele doeken (niet de volle mep maar wel een pakketje weer extra)
    Wat nieuwe kleertjes. Oude moet ik nog uitzoeken.
    Trip trap
    Ben eigenlijk de kast van dl even doorgegaan en uitzetlijsten van de diverse babywinkels om na te gaan of ik nog dingen (extra) nodig had of nieuw moest kopen.

12. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Dit vind ik wel slim, ga ik ook doen.

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Aangezien er hier maar 1,5 jaar tussen zal gaan zitten hebben wij (en moeten wij nog) deze dingen nieuw gekocht;

- wiegje
    - commode
    - draagdoek (we nemen geen duowagen)
    - lakentjes en dekentjes
    - maxicosi (andere is weggedaan)

Ik koop sowieso een paar nieuwe kleertjes, het geslacht is net als vorige keer een verrassing dus ook al zou het nu een jongen wezen hebben we genoeg kleding die hij aan kan.

14. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Bij de tweede alleen wat jongens kleertjes gekocht. En een ledikant geleend van de buren voor de oudste.
    Uiteindelijk voor de 2e en co-sleep ledikant gekocht ivm zijn slechte slapen. Deze staat overigens nu bij diezelfde buren.

Voor de derde heb je echt helemaal niets meer nodig haha al is dit toch de duurste want we hadden wel een nieuwe auto nodig 😂😂

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wat wij nieuw gaan kopen is:

- Box plus 2 boxkleden. Bij de eerste na een jaar verkocht op mp omdat we toen nog 100% zeker waren dat het bij 1 zou blijven.
    - Hydrofieldoeken. Gebruik de grote nog steeds voor de eerste als ze uit bed komt. Dus moet er wat meer hebben.
    - Nieuwe kleding. Niet alles maar wel een paar pakjes. Van onze eerste dochter kunnen we wel wat hergebruiken.
    - Nieuwe decoratie voor de Babykamer. Spulletjes zijn het zelfde en de kleur muur laten we ook omdat we dat mooi vinden. Nu gaan we er mintgroene en roze decospulletjes bij kopen.
    - 2de babyfoon.
    - Vast nog meer maar kom er even niet op.

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier zal zoontje net 3 zijn als de baby komt. Wij willen het geslacht niet weten, net als bij zoontje, dus er komen een paar neutrale pakjes bij, maar meer niet qua kleertjes.
    Verder krijgt zoontje een nieuwe kamer, zodat ledikant en commode door kunnen naar de babykamer.
    Babykamer moet nog gemaakt worden want we zijn na de geboorte van ons zoontje verhuisd.
    Verder wil ik ook nog een nieuwe draagzak kopen, een nieuw verschoonkussen want die we nu hebben is kapot en een wiegje wil ik nu ook graag hebben, had ik bij zoontje niet.
    De dingetjes die ik verder koop is omdat ik het leuk vind, niet omdat het noodzakelijk is. :D

17. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Bij de 2e hebben wij alles nieuw gekocht maar dit komt door een leeftijdsverschil van 6 jaar met de oudste!

Bij de 3e toch ook weer een hoop nieuw aangezien we al veel hadden weg gedaan en het een jongen was na 2 meiden!
    Kamertje en kinderstoel hadden we nog wel.
    Verder eigenlijk bijna alles opnieuw gekocht:
    Wandelwagen maxicosi box beddengoed kleertjes hydrofylen luieremmer boxkleden flessen wipstoel eigenlijk alles wat je nodig hebt.

18. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Ik ben nu een lijstje aan het maken:
    Boxkleed (ander is gekrompen) paar nieuwe kleertjes maar niet te veel, want krijgen een tweede zoon.
    Flesjes, nieuwe luieremmer. Co sleeper hebik gekocht, leek mij toch wel handig. Elektrische Borstkolf. Handkolf was niet fijn vorige keer.
    Flessenwarmer. paar nieuwe hoeslakens.
    Hier ook peuterkamer voor mijn zoontje gekocht, en de baby meubels schuiven door.

19. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    In principe heb ik hier (weer) alles staan.. Had na een jaar de combiwagen en babykamer weggedaan (had het 2e hands gekocht en is naar vriendin gegaan die ongepland zwanger werd). Box naar schoonzus.. Maar die doet hem straks weer terug naar ons (inclusief kruiken e.d.) 🙂. Toen ik van de zomer zwanger bleek, alles weer verzameld, dus inmiddels bijna alles weer.

Kleertjes heb ik niet bewaard (alleen 1e pakje). Dus zal ik weer moeten halen.

Mijn dochter is inmiddels 'al' zindelijk en heeft een peuterbed. Dus zal wel nieuw beddengoed moeten halen. Mijn dochter loopt al grote stukken, maar we hebben wel een meerijdplankje.

Qua babykamer hebben we een ladekast als commode. Er is een inbouwkast die we gebruiken als kledingkast en ledikantje dan in de kamer. Zo is er later ook genoeg ruimte om evt. een speelgoedkist e.d. neer te zetten.

20. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Leuk topic! Wij krijgen een meisje na een zoon. Eerst ben ik even goed door de uitzet van mijn zoon gegaan en gezien dat ik toch heel veel kleding weg moet gaan doen. Daarom heb ik al aardig wat pakes gekocht en gekregen.

Verder al aangeschaft/gekregen:

- grote hydrofiel doeken (omdat ik heb gemerkt dat ik deze erg fijn vind)
    - slabbetjes
    - knuffeltjes
    - speentjes

Ik moet nog aanschaffen:
    - flessenset
    - verzorgingsspulletjes (waaronder borstel, badderspul, vitamines)
    - een wandzak voor boven de commode
    - wipstoeltje
    - draagdoek
    - rompertjes met lange mouwen

Deel Deze Pagina