goede voeding tegen darmkrampjes

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mama2011, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo,

ons zoontje is 5 weken maar nog steeds ontzettend last van darmkrampjes.
    zit dus te denken om over te gaan op andere voeding, maar jah nu is de vraag welke?
    hij krijgt nu friso 1.
    heeft iemand nog tips?

2. misa

misa Niet meer actief

Van nutrilon heb je omneo voeding tegen krampjes en moeilijke ontlasting.

Verder wil een osteopaat vaak wel helpen! Aanrader!
    En middeltjes als cinababy van vsm, infacol of sab simplex.
    Ook een andere fles, bijv dr brown's moeten goed werken tegen krampjes.

Succes!

3. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij bestaat er ook van friso wel een soort gelijke voeding.

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Bij mijn jongste zoon hebben we infacol gebruikt , dit deed ik voo de voeding in zijn mondje druppelen zo kon hij gewoon zn eigen voeding blijven drinken en scheelde ook per pak een hoop ;)

5. mama2011

hoi dames,

bedankt voor de reactie. we hebben de dr brown fles al in gebruik en we lopen ook al bij de osteopaat, maar het wil nog niet echt helpen.
    en de infacol daar gaat onze kleine man ontzetted van spugen en krijgt hij maagzuur van.
    dus dat alles hebben we al geprobeerd dus vandaar mijn hoop op de voeding!

6. Jo77

Jo77 Actief lid

13 jul 2006
    412
    0
    0
    Friesland
    Misschien kun je Nestle Groeie start proberen. Die voeding schijnt "goed voor het buikje" te zijn. Ik heb van een aantal gehoord dat ze erg tevreden zijn over deze voeding en dat sommige kindjes er ook beter van kunnen poepen (maar dat probleem heeft hij volgen mij niet toch?).

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zag vandaag in de kruidvat dat er allerlei merken voedingen zijn tegen darmkrampjes en moeilijke ontlasting. Dus ik zou zoiets gaan proberen.

En hier lijkt cinababy van vsm te werken.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij zijn een paar weken terug overgestapt van Nutrilon standaard naar Friso comfort. In eerste instantie voor het spugen (wat nog niet helemaal over is), maar de krampjes zijn ook volledig over sinds we zijn overgestapt!

Moesten helaas wel andere flessen hebben, want de Friso comfort zitten vezeltjes in van de jbpm die niet door de kleine gaatjes van de Avent flessen gaan. Hebben nu Tommee Tippee flessen, en 's avonds nog gewoon een Avent fles met 3-standenspeen (papfles).

Infacol hebben we ook gebruikt hier, maar dat had geen enkel nut. Andere flessen maakt hier niks uit, maar de voeding heeft veel verschil gemaakt!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Jammer genoeg horen krampjes er gewoon bij.
    Een ander merk voeding nemen heeft weinig nut. En als je al verschil ziet, dan weet je niet of het van de voeding komt of omdat je kind er overheen gegroeid is.

Alleen als de krampjes te maken hebben met een KEA kan het zin hebben om over te stappen op een HA-voeding of dieetvoeding.

Maar geloof de claims van verschillende merken niet dat ze voor minder krampjes zorgen dan andere merken: dat is gewoon reclamepraat en nooit bewezen.

Sommige moeders zeggen dat ze verschil zien als ze hun kind middeltjes geven als Sab Simplex, Infacol, Cinababy of Aeropax.
    Soms helpt het ook om gewoon vaker tijdens een fles een boerpauze te houden.

10. lara01

lara01 Lid

9 nov 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de Bornfree flessen gebruikt, dat werkte super!!!!

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zagen weldegelijk verschil met de voeding!
    gebruikte eerst nutrilon HA, daarna overgestapt op omneo en na 2 weken ging het stukken beter!
    Later weereens geprobeerd om te veranderen (omdat ze niet zo verzadigd meer was met de voeding) maar weer enorme krampen. Terug op omneo en er was niets meer aan de hand!
    Ik zou het persoonlijk eens proberen met een andere voeding. Maar elke nieuwe voeding moet je wel 2 weken volhouden om het de kans te geven om zijn werk te doen.
    Heel veel sterkte, want die krampen zijn echt verschrikkelijk zielig en vervelend!

12. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    wij zijn toen overgestapt op nutrilon omneo en dat heeft echt geholpen.

13. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Hier dezelfde ervaring.

14. lara01

lara01 Lid

9 nov 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nutrilon Omneo in combinatie met de Bornfree fles heeft heel goed geholpen bij ons zoontje met veel last van krampen

15. misa

misa Niet meer actief

Hoe gaat het nu? Wat heb je ondertussen geprobeerd?

16. mama2011

@ jois

ben gewoon bij zijn eigen voeding gegeven en af en toe komt er nu nog een verdwaald krampje. maar het gaat nu heel goed.
    en hebnnu een difrax fles met een dr speen er op. dr brown heeft het kleinste gaatje kwa speen. dus dat gaat nu heel goed!

Deel Deze Pagina