hoe zoontje beter de fles laten drinken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Daantje85, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Zoonlief van bijna 6 maanden drinkt ineens niet goed meer aan de fles. Niet in de zin van dat ie geen melk drinkt, maar meer de manier waarop. Alsof hij de speen niet goed op zijn tong gelegd krijgt ofzo, sinds een paar weken loopt de melk gewoon zijn mond uit, moet ie om de haverklap hoesten omdat hij zich verslikt, of dan met speen in de mond hoest hij en zit ik of mijn man onder de melk.. dit heeft ie nooit eerder gehad dus waar dit nu vanaf komt.. iemand een idee, of misschien een idee hoe ik dit kan veranderen. Heb nu speen nr 3 van avent erop want met speen nr 2 had ik het idee dat hij bijna niets binnenkreeg en dat hij er super hard voor moest werken..

2. adi

adi Niet meer actief

Als hij zich verslikt en melk moet ophoesten, dan is de gat echt te groot voor hem.

Heb je gekeken of het geen spruw was of aankomende tandjes? Zo klinkt het iig.

3. misa

misa Niet meer actief

Lastig zijn die dingen he!
    Misschien toch weer speen 2 gebruiken als die veel te snel gaat.

Of even checken wat Adi zegt. :)

4. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Mijn 1e gedachte was ook evt spruw of tandjes die doorkomen en anders toch terugstappen naar nr. 2.

5. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    tandjes komen idd door, 1ntje heeft ie al maar nr 2 zit wel te duwen. Wist niet dat het evt daardoor kon komen? Bij speen nr 2 heeft ie het trouwens ook dus daar ligt het niet aan.

6. misa

misa Niet meer actief

Dan zou ik denken dat hij last heeft van de tandjes.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja dat deden ze hier ook toen de tanden doorkwamen. Iets anders waar je aan kan denken is verkoudheid of oorpijn en spruw.

Heb je al eens laten drinken uit een gewone beker, die jij voor de mond houdt? Misschien is dat op het moment prettiger voor hem, kan best dat het drinken op de een of andere manier onprettig voelt of pijn doet.

8. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook speen 2...duurt wel 15/20 min...maar dat gaat 10x beter dan nr 3...dat gaat veel te hard...

9. adi

adi Niet meer actief

Bij oorpijn, spruw of doorkmende tanden kan zuigen best wel pijn doen.
    Je kunt daarom een kwartiertje vóór de fles Dentinox smeren op de plek waar het tandje doorkomt. Dit verdooft een beetje en kan hij prettiger drinken.

Daarnaast mag je kindje best 20-30min over de fles doen, dit is beter dan dat verslikken en helemaal onder de melk zitten met nr. 3 speen.

10. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    heb sinds gister weer speen 2 erop gezet, maar merk niet echt verschil, ja hij doet er wat langer over, maar het loopt nog overal en ik zit ook onder omdat hij dan onder het drinken lucht uit blaast.
    Zag dat ik donderdag naar het cb moet en dan zal ik het daar eens voorleggen. Spruw heeft ie niet, dat heb ik gechecked, oorpijn lijkt het ook niet te zijn omdat hij niet naar zijn oortjes grijpt en in bed ook geen aanstalten maakt dat hij pijn heeft.
    dan zal het wel van de tandjes komen denk ik ;). Drinken uit een gewone beker zou kunnen, maar denk dat dat ook een knoeiboel wordt aangezien ik hem niet op schoot kan houden omdat hij super druk is en zich gaat overstrekken. Iig bedankt voor het meedenken!

Deel Deze Pagina