last van mijn knie

Discussie in 'De lounge' gestart door mandy1, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb al een hele tijd last van mijn knie. het begon tijdens mijn zwangerschap ik dacht dat het kwam omdat ik zwaarder werd maar nee naar mijn zwangerschap had ik er nog last van. nu ben ik naar de huisarts geweest en zij denkt dat het mijn miniscus is maar ik moest eerst maar in therapie. de therapeut zij ook gelijk dat ze dacht dat het mijn miniscus is en ze voelde ook dat het beschadigt is. ik moest 5 x naar therapie als het dan niet beter ging moest ik weer terug naar de huisarts, het ging dus niet beter helaas :( . de huisarts heeft me doorverwezen naar de orthopeet daar ben ik vorige week geweest, ze hebben foto's gemaakt maar er was niets te zien. de orthopeet ging voelen en dacht dat het of mijn miniscus is of kraakbeen dus moest ik weer een afspraak maken voor een mri scan. gelukkig kon ik diezelfde dag nog onder de scan (wertk in het ziekenhuis dus kreeg stiekum voorrang). nu moet ik donderdag naar de orthopeet en krijg ik de uitslag ik ben heel benieuwd en hoop niet dat het iets ergs is! toch hoop ik dat ze wel wat zien zodat er iets aan gedaan kan worden zodat ik geen pijn meer heb.
    sorrie voor het lange verhaal maar moest het even kwijt.

2. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hoi Mandy,

Ik heb zelf ook erg veel pijn gehad en af en toe nog aan mijn knie, hij werd ook rood en dik, ook als ik sta en ik ga door mijn knieen heen dan hoor je een hoop gekraak. Heb een MRI scan gehad en ook fysiotherapie maar ze konden niets vinden en het kwam neer op een overbelaste knie, hier kun je dus heel lang last van houden.

Ik hoop dat het voor jou allemaal mee zal vallen en gelukkig heb je al heel snel de uitslag.

Groetjes
    Bianca

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb dat ook dat ik er doorheen zak en traplopen en door mijn knieen zakken doet ook echt pijn.

4. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Ik heb dit ook.. tijdens mijn zwangerschaps heb ik me knie verdraaid (iedergeval hij zei knak en deed erg veel pijn) er was niks te zien..

Nu ik Sam moet dragen als wij ons huis binnen willen komen. 4de verdieping.. heb ik ook steeds meer last van die Knut knie

hoop voor je dat er niks ergs is

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    dat hoop ik ook dank je!

6. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    ik heb ook mn knie kapot..

Met een sportblessure mn meniscus gescheurd, stukje kraakbeen eraf en m'n kniekapsel gescheurd.
    Bij mij konden ze met de mri het niet vinden, ze zagen het pas met een kijkoperatie.

Nu nog heb ik last van klachten.. Ook "voel" ik het weer in mn knie. Als het weer omslaat of ineens erg koud wordt of gaat regenen, dan steekt het in mn knie.

Hopelijk valt het bij jou mee.

7. Ranjeewha18

trouwens hebben jullie ook van die rare knieeen?
    Ik kan mijn voet gewoon bijna naar achter zetten en mijn knie blijft gewoon vooruit steken hahah

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    haha ik zit best raar in elkaar maar dat heb ik niet.

9. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb trouwens wel dat ie een stukje dikker is en het net lijkt of er vocht inzit.

10. Ranjeewha18

misschein een spiertje verscheurd?

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    maar ik heb het al zolang.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Op mijn 16de is er bij mij ook een stukje van mijn meniscus afgescheurd. Het was tijdens een dansmove in de keuken, verdraaide mijn knie en bleef last houden. Ook bleef de knie dik. Ze hebben er toen ook een foto van gemaakt maar daar was ook niks op te zien (volgens mij kunnen ze dat ook niet zien op een foto). Omdat ik op een gegeven moment mijn knie niet meer helemaal kon doorbuigen hebben ze een kijkoperatie gedaan en hebben het afgescheurde stukje (wat dus inmiddels het gewricht blokkeerde) en wat oud bloed verwijderd, maar was er weer snel bovenop.
    ben erg benieuwd naar de uitslag van je scan! Ik denk dat als het je meniscus is ze wel een kijkoperatie moeten doen om het stukje te verwijderen.

13. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ben benieuwd een operatie vind ik maar eng! maar een kijkoperatie steld toch niet zo heel veel voor of wel?

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    nee, ik had 2 gaatjes in mijn knie en dat was it, 2 kruishechtingen geloof ik. Viel me toen echt reuze mee. Ook helemaal geen pijn meer aan gehad.

15. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Mandy, ik ben al een aantal malen geopereerd aan mijn knie, en heb ook diverse kijkoperaties gehad. Maar dat valt wel mee, ze kunnen dat zelfs onder plaatselijke verdoving doen. Maar dat durf ik niet...
    Ik heb trouwens een kraakbeen probleem (er is een stukje bot van mijn gewricht los geraakt, dit is weer vastgezet met botsplinters uit mijn scheenbeen, maar hierdoor dus last van rondzwevend kraakbeen, wat af en toe weg gehaald moet worden)

Op een Mri is heel veel te zien, dus hopelijk valt het mee! Succes in ieder geval, weet hoe vervelend het is (heb er al sinds mijn 9e last van!)

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hier nog een knie slachtoffer.....

ik heb het nu langer dan een maand het kwam als koude kak opzetten en is niet meer weg gegaan.
    had veel pijn bij het buigen en strekken en er op staan en lopen , nu inmiddels heb ik deze klachten nog steeds alleen nu nog erger ....onderbeen is ook vaak dik en mij knie ook zins een paar dagen voelt hij ontzettend warm aan ......en heb ik koorts .
    eerst naar de huisarts geweest die dacht aan een ontsteking dus een diclofenac kuur die hielp niet , toen een injectie tegen een ontsteking en een injectie tegen de pijn ....hielp ook niet ....
    verwezen naar een orthopeed in zh ...die vermoed geirriteerd kraakbeen onder mijn knieschijf .....was volgens hem niks aan te doen kond 3 maanden duren maar ook een jaar ....een ander rpobleem daarbij was ook dat er geen foto gemaakt kon worden , ivm met eitjes en evt innnesteling....
    dus weer naar huis en zelf de fysio gebeld , die zei direct dat ik behoorlijke x benen heb en ik overstrek mijn knieen heel erg (had hij nog nooit gezien)
    tja en nu , het lijkt alsof mijn knieprobleem steeds erger wordt .....beetje triest word ik er van , de eerst volgende ongi laat ik een foto maken en 4 dec moet ik terug naar het zh .....
    ben het spuugzat zit nu al langer dan een maand in de ziektewet ......en kan in mijn eigen huis feitelijk niet eens meer de trap op en af ....

sorry voor mijn lange verhaal , ben blij dat ik het eindelijk kan delen .....

zitten jullie ook in de ziektewet ?

L.sybje

17. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    anneliesje dat is vervelend zeg vanaf je negende al!
    en sybje dat klinkt heel bekent allemaal. ik zit niet in de ziektewet want lopen gaat gewoon goed, maar ik moet zeggen dat he werken wel steeds pijnlijker wordt aangezien ik vaak door de knieen moet enz.
    bedankt voor jullie reacties en ook voor jullie succes ermee.

18. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Sybje, gelukkig geen ziektewet mee voor mij! Het komt zo af en toe opzetten en heb wel standaard krukken in huis! Daar ben ik inmiddels heel snel mee.
    Dat van die overstrekte knieen en x-benen klinkt me bekend!

Mandy, lastig is dat he door je knieen gaan, ik heb dat altijd vermeden en alles met mijn rug gedaan, met als gevolg een kapotte rug!

19. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    dan moet ik daar dus opletten niet alles overnemen met mijn rug.

20. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    Nou ik heb de uitslag,het is mijn kraakbeen. Normaal is je kne zo gaaf als een biljartbal en dat van mij kun je vergelijken met een rubberen bal, hobbelig. Helaas kan hij er niets aan :( en moet ik ermee leren leven! Een beetje raar vind ik zelf ik heb elke dag pijn!Hij zei dat als ik buk dat ik dan mijn been recht moet houden en met sporten bijv. alles licht en snel en niet zwaar en langzaam. De lift ipv de trap met fietsen een lichte versnellingenz. Hij wil geen kijkoperatie doen omdat hij op de mri kan zien dat het mijn kraakbeen is. Ik baal echt ik heb echt vaak pijn ook met mijn werk of als ik de kleine moet verschonen en de trap op loop enz.

Deel Deze Pagina