Goede voornemens, afvallen begin 2013

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door BabyBergen, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milujem

Milujem Niet meer actief

@mammavanjordy, ik doe de shakes van Body & Fit. Vele malen goedkoper dan die van Weightcare. Ik heb 72 shakes voor 34 euro, dus omgerekend maar 0,50 cent per shake :) en veel meer smaken!!

Kreeg de tip van mijn diƫtiste en moet zeggen, het werkt als een trein!

2. Milujem

Milujem Niet meer actief

Welkom Twijfel :)
    Langzaam is meestal beter inderdaad, maar het hangt ook van je dieet af hoor :) succes!!

3. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Ik meld me ook weer!
    Ik zit ondertussen op 71,9kg en daarmee 6,9kg afgevallen in 1 maand en nog 6,9kg te gaan!
    Mijn eerste doel is nog 1,9kg voor de 70kg en een gezond BMI!

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Leandrotje: je gaat goed hoor. Wat doe je ook alweer eraan?

Twijfel: welkom. Ik wil ook niet te hard gaan, heb de ervaring dat ik dan weer ga jojo-en.

Ik wil hier 1x per week friet eten. Denk alleen dan geen snack er meer bij maar iets van salade.

Maken jullie salade nog aan met een dressing? Is er een redelijk gezonde dressing? Ik las dat noten erbij ook een goede aanvulling is maar aan welke noten moet ik dan denken?

Hier 2 ons er weer af. Teller staat nu op -3,2 kilo, 1,2 kilo daarvan is sinds afgelopen donderdag.

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Sorry dat ik even inbreek maar hoe ziet jou dagmenu er dan uit met de shakes? En wat val je per week af?

6. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    yup
    balsimico azijn :D
    en van remia heb je ook een kruidendressing die maar heel weinig calorieen bevat ;)

7. Milujem

Milujem Niet meer actief

Hoi Troelala, wat ik terug lees in de afgelopen jaar/maanden is dat shakes niet voor jou werken? Jij hebt Cambridge gedaan las ik/ Je bent al zo lang bezig maar niets helpt toch? Ik zou als ik jou was dan ook niet met deze shakes gaan beginnen... maar gewoon je voedingspatroon gaan aanpassen en dit proberen vol te houden en anders misschien de hulp inroepen van een dietiste?

8. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier vanmorgen weer 4 ons eraf, joepie. Dus nu -3,6 kilo. 1,6 kilo is vanaf donderdag er daar vanaf.

Vandaag net pas gegeten want ik werd opgeroepen om te gaan werken dus net pas thuis. Vanmorgen nog kunnen sporten gelukkig.

Kan dat veel kwaad als je pas s'avonds laat eet? Normaal eten wij tussen 17.00 uur en 17.30 uur meestal.
    Hier vanmorgen weer 4 ons eraf, joepie. Dus nu -3,6 kilo. 1,6 kilo is vanaf donderdag er daar vanaf.

Vandaag net pas gegeten want ik werd opgeroepen om te gaan werken dus net pas thuis. Vanmorgen nog kunnen sporten gelukkig.

Kan dat veel kwaad als je pas s'avonds laat eet? Normaal eten wij tussen 17.00 uur en 17.30 uur meestal.

9. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    nee s'avonds eten kan op zich geen kwaad als je maar gezond blijft eten en niet te veel, aangezien als je slaapt je minder snel verteert

(zo is dat mij verteld)

wel goed weer 4 ons! ik moet morgenochtend weer naar de consulent en ik heb weer een slechte week achter de rug

10. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Wooooooooop!

-2 kilo deze week! -11 in 5 weken , hij gaat geweldig!
    Meer energie dus doe meer, verbrand dus ook weer meer :D
    Dit is denk ik gewoon mijn ding.
    Ook mn eisprong weer gevonden verwacht ik , heeft een maandje overgeslagen (door dieet?) maar op cd 51 lijkt ie toch gesprongen te zijn :D

Gooooo ladies!

X Phar

11. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    mooi pharilla!!

12. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Wauw pharilla!! Gaat super bij jou.

Hier sta ik al weer 2 dagen stil, moet ook zeggen dat ik een beetje gesprokkeld heb.

Ik denk dat ik wel weet waar het hem in zit, namelijk teveel avondeten eten. Maar doe ik minder blijf ik met een honger gevoel zitten.

Iemand enig idee waar ik dat mee kan oplossen? Of is het door de zure appel heen bijten? Vind het ook een eng idee dat ik dan met een honger gevoel de nacht in ga, en ben bang dat ik daardoor minder slaap.

13. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant

14. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Hoe ik het doe, ik neem elke morgen rond 7 uur mn shake met magere melk, dan rond 12 uur een maaltijdreep van weightcare (beide rond de 200 kcalorieen). zo'n maaltijdreep is ook geweldig omdat je het mee kan nemen en eten wanneer je wil , waar je ook bent(geen excuus om me er niet aan te houden ;) ). Dan avondeten gewoon wat de pot schaft.. al moet ik zeggen dat ik dan nog erg op let.. geen aardappelen/brood/pasta of iets dergelijke.. veel groente een stukje vlees of vis of lekkere salade met bijvoorbeeld tonijn(blikje op basis van water) mais, appel, bosuitje, ijsbergsla op smaak maken met wat vinegrette , zout en peper en dat is dan ook echt een flinke salade hoor!
    Na neem ik magere yoghurt met een appel of peer in stukjes gesneden er door.. of wat ananasstukjes op siroop.. beetje van t sap erbij ook , toch lekker en zoet .. veel eiwitten dat stilt echt t hongergevoel bij mij.
    Tussendoor wil ik nog wel een kop opkikker nemen, lekker veel water en thee helpt ook.

Op zaterdags.. mag ik kip, ovenfrietjes met mayo en appelmoes :D das mijn beloningsdag... kijk ik ook echt naar uit!
    Ook beloon ik mezelf door bijvoorbeeld na -10 kilo een lunch met broodjes te doen! (mocht ik nu maar heb ik al met al toch niet gedaan! kinderwens is te groot dus wil streng blijven)

Eerste week verlies je altijd veel.. ook veel door vocht. Daarna 1 kilo per week is nog hoog, je moet er vanuit gaan dat je zo'n 0,5 tot 1 kilo per week kan afvallen , dat is ook t gezondste voor je lichaam.

Ook beweeg ik meer, doe mn boodschappen lopend dus is al gauw zo'n 45 minuten lopen waarvan ruim 20 minuten met balast (doe alles in een rugzak)

Het fijne van de shakes/maaltijdrepen vind ik ook dat alles er in zit, vitamine/mineralen/vezels etc.. 's avonds gezonde vitamientjes eten en je hebt alles goed op orde!

Ja we proberen gewoon zwanger te worden tijdens het lijnen , tot aan de positieve test is dat gewoon mogelijk, rond week 5-6 mag je niet meer streng lijnen (aldus mijn arts) door de bloedband, anders belanden de ketonen bij t vruchtje. Dus tot die tijd hou ik gewoon vol!
    Onze kinderwens is groot! Maar door overgewicht zijn mijn hormonen van slag (lichte pcos waarschijnlijk) en dus onregelmatige cyclus en niet altijd een eisprong. Vorige keer dat ik zwanger(vmk bij 6.5 weken) raakte was ik ook iets afgevallen (zonder echt lijnen maar door stress) woog toen 112 kilo , en had dus een eisprong.. nu al op 110 en weer een eisprong!

Poeh heel verhaal hihi , vind het fijn dat we elkaar kunnen steunen hier!
    Als jullie nog tips hebben hoor ik ze ook graag!

X Phar

15. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Deze week een hele krappe kilo eraf, maar tis er toch af.
    Succes weer meiden!

X Phar

16. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik sta even stil hier. Resultaat tot nu toe is -3,2 kilo.

Was aan het proberen om s'middags weer redelijk normaal te eten, blijf dan dus gelijk.

Nu weer ook in de middag een shake vanaf vandaag. Hopelijk dan weer naar beneden.

17. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier vandaag gelukkig weer een dalende lijn te zien, - 3 ons.
    Dus de teller staat nu op - 3,5 kilo.

Heb de shake er sinds gisteren weer ingevoerd s'middags.

18. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Goed zo Mamavanjordy! Ga zo door! Shakes werken dus ook goed bij jou :) heerlijk he

Hier na 62 dagen eindelijk ongi geworden...
    Ziet er naar uit dat ik door t dieet een maand heb overgeslagen, toch maar naar de huisarts op dinsdag ivm de kinderwens die wij zo sterk hebben.
    Ongi verklaard wel waarom het maar een krappe kilo was deze week :) ik houd altijd vocht vast rond ongi en word wat zwaarder.
    Ben benieuwd naar volgende week :D

Succes weer dames.

X Phar

19. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Pharilla: bedankt voor je tips. Ik ga het proberen. Wij eten ook 1 keer per week frites (bij Oma) en ik ga eens voorstellen om er voortaan ook kip en groenten bij te doen; zit je toch sneller vol dan met alleen frikadellen enzv.
    Wat goed ook dat je lopend je boodschappen doet; ga ik ook eens over denken.
    Ik hoop dat de ha je kan helpen en goede tips voor je heeft. Vind het echt knap van je dat je je op 2 dingen tegelijk kunt richten.

MvJ: (mag ik afkorten?) Dat gaat ineens dan weer een stuk sneller als je 's middags toch een shake neemt. Als je echt je brood mist, kun je miss 1 of 2 keer per week brood eten?

Afgelopen week is het best goed gegaan en ik ben redelijk tevreden over mezelf. Ik heb me mbt eten vrij goed aan mn max gehouden en 's avonds als de rest aan de snakcs ging, pakte ik crackers met magere smeerkaas en komkommer; heerlijk. Ik heb 1 keer wat Japanse mix op en 1 keer een beetje chips, voor mijn doen in een vakantie echt weinig.
    Maandag wegen; ik ben benieuwd. En daarna wil ik echt 1 of 2 weken streng gaan shaken.

20. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Het was hier wat verkeerd gegaan, was helaas weer aangekomen.

Maar woog vanmorgen 1 kilo lichter als toen ik gisterenavond op de weegschaal stond.

Gisterenmorgen een shake op, in de middag een maaltijdreep. Was goed te doen, ik had die van caramel nog van Weight Care. Was lekker. Nu heb ik nog iets van abrikoos citroen daarvan geloof ik. Benieuwd hoe die smaakt.

Vanmorgen en vanmiddag weer hetzelfde als gisteren.

Met de honger valt het me ook reuze mee.

Twijfel: hoe was je gewicht?

Deel Deze Pagina