Ik smeer sinds 4 maanden een bepaalde olie. Eerst op de bijnieren vanwege langdurige stress en opgebrand raken, heb nu veel meer energie. Toen ik hoorde dat je diezelfde olie ook voor de hormonen kon smeren, ben ik dat gaan doen, 2x dgs ter hoogte van de baarmoeder. Mijn menstruatie is ernstig ingekort en bloedverlies de helft. Ipv 12 dagen nu nog maar 5 en voel me veel beter. Ook de blijf-uit-mijn-buurt-dag is verdwenen. Ben nu drie maanden verder maar wat een verademing.
- weer gaan hardlopen - Mijn gevoel meer uitspreken - spaardoel halen - stoppen met nagelbijten (al voor het 10e jaar op rij )
Is het erg als ik geen goede voornemens heb? - Ik wil wel 5kg kwijt, maar ben niet per sé te zwaar en we willen na mijn menstruatie voor een 2e kindje proberen. Dus dan liever daarna. - Ik heb al een hele leuke baan en sinds september een nieuwe uitdaging in mijn werk erbij. - Sporten doe ik al. Okay, misschien zou ik wat minder vaak kunnen afzeggen. - Gezond(er) leven als in beter op voeding letten zou ik wel willen toepassen, maar niet per sé vanaf morgen. Zou ik in z’n geheel wat vaker kunnen doen. - Vanaf schooljaar 2019/2020 (september) wil ik iets minder gaan werken en genieten in onze nieuwe woning van onze dochter. Want die is dan nog 1 jaartje thuis voor ze naar de basisschool gaat. Ik ga dan een halve dag ouderschapsverlof opnemen denk ik. Verder ben ik eigenlijk best tevreden.
Ben ik de enige die niet aan voornemens meedoet? Het werkt gewoon niet voor mij. Ik vind het voor mezelf hypocriet. Jarenlang maar een lijstje opdreunen omdat familie dat verwachtte maar er niks van doen omdat ik er niet achter stond. Ik pak iets aan op het moment dat het mij uitkomt en ik er 'klaar' voor ben. Anders is het de eerste keer met veel enthousiasme iets doen, de tweede keer is al wat minder maar ik had het me voorgenomen, de derde keer is omdat het moet en heb ik een rothumeur en een vierde keer komt er gewoon niet meer van. Wel knap dat mensen zich wel aan hun voornemens kunnen houden.
- Ik ga weer mijn afvallen oppakken. Dus weer de juiste leefwijze ipv alles mag en kan. - Meer dingen doen die mij gelukkig maken ipv de peoplepleaser uit hangen. - Stoppen met nagels bijten. Afspraak voor neppers staat gepland voor de 4de.
Afvallen. Ik was al goed bezig maar heb de laatste week anderhalve week niks gedaan eraan en ook niet op mijn eten gelet. Woensdag ga ik meteen weer naar bodypump. Geld sparen. Ik heb geen gat in mijn hand, nee ik heb gewoon geen handen.. Het is verschrikkelijk. Niet meer ergens omheen draaien of alles maar goed vinden. Nu laat ik vaak alles maar omdat als ik zeg wat ik denk, ik te eerlijk ben of te lomp en dat veroorzaakt wel eens conflicten. Maar jammer dan, ik hoef niet altijd maar ja en amen te zeggen. Ik ga wel proberen het netjes te brengen Meer tijd doorbrengen met mijn vriend alleen. We zijn de laatste tijd niet vaak samen en dat mis ik.
Meer tijd voor mezelf nemen. Verder bijzonder weinig. Dik blijf ik toch wel Ik hou teveel van eten dus kan mezelf wel voor de gek houden met een dieet maar dat werkt toch niet
Ik heb geen goede voornemens, ik zie wel wat het leven me brengt ❤️ Oké.. Misschien toch eentje ; genieten van wat me toekomt
-gezond gewicht krijgen -met plezier lekker doorgaan met sporten -mooie vakanties met mijn gezin -genieten van vrijdag met de kleinste voordat hij naar school gaat -vaker afspreken met vrienden -leuke dingen doen met mijn gezin -gezond en gelukkig blijven met mijn dierbaren
- doorgaan met sporten tot mijn streefgewicht van 60 kg. Nog 2 te gaan - liever zijn - het mezelf minder moeilijk maken
Hier nog 1. Proberen meer contact te leggen met onze nieuwe Syrische buren. Die hebben vandaag voor het eerst kennis gemaakt met vuurwerk. Ik heb ze wat sterretjes gegeven. Vonden ze wel mooi maar wel spannend. Wordt nog een hele uitdaging want deze mensen spreken nog geen woord Nederlands.
Na mijn bevalling ga ik eerst afvallen ik kan niet wachten tot ik weer in mijn broeken pas... Veel dagjes weg, vakanties etc
Hier precies zo...wij zijn ook geen sleep ouders en de nachtrust van mijn kind is mij nog steeds heilig, dus dan maar optijd naar huis/afzeggen/1 van ons die gaat.
-verhuizen -zo gezond mogelijk leven, eind van het jaar de mmm weer in (mits geen spontane zwangerschap) -meer genieten van alles
Wij doen er niet aan, als wij of ik iets willen veranderen dan doen we dat. Waarom per 1 januari stoppen met roken, afvallen of sparen. Wij zien 1 januari dan ook niet als een nieuw begin, er veranderd niets aan de zorgen die we gisteren ook al hadden.
Op tijd naar bed, ik ga vaak veel te laat slapen, komt mede omdat de oudste kinderen steeds later naar bed gaan en ik daardoor nog mijn eigen tijd wil pakken als ze naar boven zijn. Conclusie: kinderen vroeger naar bed sturen en daarom zelf ook eerder naar bed en kom ik de andere dag een stuk frisser eruit