Als ik nu in jouw schoenen stond, zou ik echt niet op vakantie gaan. Ik zou aan mijn zoon denken wat een vervelende vakantie zal worden voor hem. En zeggen van...niet op reageren...is niet te doen als telkens zo'n meid zit te treiteren. En aangezien de ouders blind zijn, sta je machteloos. En hoe goede vrienden zijn het eigenlijk als je ze denken dat jouw kind alles doet en hun dochter niks, beetje ego vind je niet.
het is niet zo dat zij het altijd alleen is,want mijn zoontje kan ook uitdagen of ruzie maken hoor tis gewoon zo dat ik er niet gelijk van uit ga dat mijn zoon niks gedaan heeft en als ie zegt niks te hebben gedaan dat ik doorvraag of dat ook echt zo is gebeurd of dat er wat aan vooraf is gegaan van zijn kant!? maar zij gaan er gewoon klakkeloos vanuit dat als hun dochter zegt niks gedaan te hebben ze ook direkt en altijd de waarheid spreekt als hij nou echt altijd door haar alleen gepest zou worden was het een heel ander verhaal geweest snappie?
vakantie is al geboekt helaas heb ook al gekeken of het verzet kan worden of geannuleerd maar dat gaat ons geld kosten en daar begin ik niet aan....word ik was in de kosten gejaagd omdat ze zo blind zijn en hn hebben fijne vakantie??:x no f*cking way
Ja, dat is ook weer zonde. Wat zegt je zoontje er eigenlijk zelf van, dat zij er dus ook is in die week?
Ik zou denk ik eens praten met juf. gewoon haar het probleem voorleggen. Kan zij het in de gaten houden en daarna met die ouders praten. Moet zeggen dat ik het niet zou accepteren van andere als dit zou gebeuren. Vrienden of neit. En de vakantie, Tja, lekker ontlopen, want ik zou niet op zulke vrienden zitten wachten. mijn kinderen gaan voor, maar er verder wel lekker van genieten.
weetje ik denk dat iedere moeder hier wel mee te maken krijgt. wij waren met 3 buurmeisjes in dezelfde klas en ene dag hadden wij echt slaande ruzie de andere dag waren we beste vrienden. onze ouders lieten ons gaan omdat ieder kind in hun voordeel praat en het nooit te bewijzen was. ow we hebben gevochten met zijn 3tjes maar als we thuis gingen klagen dan werd echt toch gewoon gezegt dat we zelf ook wel schuld er aan hebben anders was er niet gevochten. en daar kon je het mee doen
Ja ik snap het Maar voor je zoontje is het wel frustreren dat dat meisje nooit op haar kop krijgt, terwijl ze allebei fout zitten. Maar wie weet gaan tijdens die vakantie hun ogen open, als ze het zelf gezien hebben kunnen ze er niet meer om heen denk ik...
me zoontje is er behoorlijk gefrustreerd onder en ik ook er is nl nog een probleem ze wonen bij ons aan de overkant...dus echt ontlopen is er niet bij... ik heb gewoon geen zin in ruzie...en al zeker geen burenruzie pffffff maar word er wel ziek van dat ze zo over mijn kind denken en hun kind vrijwaren van alles wat de vakantie betreft.... ze nemen ook nog een vriendinnetje mee op vakantie en als hun dochter met een vriendinnetje is doet ze sowieso al anders....uitdagen,kattig etc tegen me zoons heb echt spijt dat we tegelijk met hun vakantie geboekt hebben..
Ik zou gewoon op vakantie gaan hoor! Jullie zitten toch in aparte huisjes! Dan hoef je echt niet aldoor met hun op te trekken.
Oh, wat hebben sommige ouders toch ook een bord voor hun kop! Wat ik zelf zou doen? Een lastige situatie. Maar als zo'n klein kattekopje haar ouders helemaal om haar vingers windt, en zij jouw zoon maar blijven beschuldigen. Zijn dat dan nou vrienden? In mijn ogen zouden echte vrienden met jouw om tafel willen om het te bespreken en er samen uit komen. Zo'n vakantiepark is groot joh, en natuurlijk zul je elkaar tegenkomen. Maar ik liet mijn vakantie er niet door verpesten! Gewoon negeren die lui. Het meest vervelende is natuurlijk dat ze praktisch jullie buren zijn. Ik denk dat ik gewoon normaal tegen hun zou doen, maar ook niet meer dan dat. Niet leuke dingen meer afspreken of wat dan ook. Als ze dat erg vervelend vinden / jullie missen, zullen ze vanzelf weer contact zoeken. Zo niet, zagen ze jullie dan wel als zulke goede vrienden??
in de klas gebeurd er niet zo veel....beetje stiekem naar me zoontje roepen ofzo mar meer niet het gebeurd als ze uit school komen of hier bij ons in de straat ik heb het de afgelopen dagen goed in de gaten gehouden en ook echt gemerkt dat de moeder van het meisje er echt krampachtig op aan het letten is of mijn zoontje stout is zodat ze hem op zijn donder kan geven haar dochter is dan evengoed aanhet uitdagenmaar daar word niets op/van gezegd... vrijdag kwamen we uit school...me 2 kids achterop de fiets...dat meisje stond hier in de straat met 2 vriendinnetjes (een overbuurmeisje van ons en een buurmeisje van om de hoek)en riep meteen daar heb je hem en begon de boel op te steuken....maar echt op een wel opvallende maar stiekeme manier daarna begonnen ze vanalles te roepen naar mijn zoontje en toen heb ik er wat van gezegd tegen hun maar wel op een normale manier van hou nou aub ens op en maak geen ruzie onder elkaar.... haar moeder was nergens te bekennen bleek bij onze andere overburen binnen te zijn deze kwam dus effe later daar naar buiten(ze had natuurlijk gezien dat ik er buiten iets van zei) en liep straal langs me zonder boe of bah ik had zoiets van pfff dan laat je het toch gisteren hadden me jongste en zij het goed gemaakt en die was dus met haar aan het spelen n had ze me jongste op zitten steuken en zo kregen me oudste en hij ruzie...en zij maar bemoeien ermee me oudste was het zat en gaf haar en trap.... waarom de moeder van haar riep...wat ben je toch een misselijk rot kind... nou kan ze veel zeggen maar niet dat echt niet!!! ik scheld haar kind toch ook niet uit voor vals kreng!! en dan zeker me jongste wel bij haar laten spelen(om uit te horen) en me oudste uitschelden???? gisteren kregen we ook onze andere buren op bezoek....onze kids kunnen het ook goed vinden met hun en ja af en toe ruzie maar met hun kunnen we er wel goed over hebben ALS VOLWASSENEN! nu kreeg ik van hun te horen dat zij afgelopen zomer hetzelfde probleem hebben gehad met hun...ook om hun dochter ...die nooit iets deed ze hadden het een beetje meegekregen en gezien hoe die moeder van dat meisje op mijn zoontjes reageerd en hadden ook zoiets (omdat ze hetzelfde dus mee gemaakt hadden) van pas op met hun!!!
Kunnen jullie niet eens als moeders zijnde met de beide kinderen samen gaan praten. Dus met zijn 4en? Vaak krijg je zo de waarheid sneller boven tafel. Dan laat je de kinderen vertellen hoe het volgens hun gaat? Iemand die liegt, durft dat minder snel als degene die de waarheid wel kent er bij is.
Heftig! In zo'n geval zou het bij mij toch wel exit vriendschap zijn! Zeker als meerdere het al zeggen, ligt het niet aan jullie! Ik vind, je moet wel van beide kanten op de vriendschappen bouwen.
Hmm ik wil hier wel op ingaan, Je hoort hier maar 1 kant van het verhaal, laat dat duidelijk zijn die mensen kunnen het wel heel anders ervaren (oprecht anders net als jij) jij gelooft je zoontje als hij zegt niets te doen, dat zeg je zelf, zij doen dat ook helmaal niet zo raar. ik had vroeger ook een beste vriendinnetje, en vaak ruzie maar zochten elkaar weer direct op. onze ouders hebben er nooit mee bemoeit, ook niet gezegt niet reageren of wat dan ook, maar zoek het maar uit, en dat is de enige beste optie. ik zelf geloof helaas niet zo in de onschuld van je zoontje, net zo min als in haar onschuld, fijt dat je vriendin steeds tegen je zegt je zoon dit of je zoon dat is ook je eigenschuld, ik zou gewoon zeggen, joh ik bemoei me er niet mee, moet jij ook niet doen, laat ze het uitzoeken samen. ze zijn even oud, dus waarschijnlijk prima aan elkaar gewaagt, je ziet overgens altijd dat wanneer iemand een vriendje of vriendinnetje bij zich heeft ze heel anders zijn tegen andere vriendjes, dat is een hele normale reactie en zie ik ook terug bij mijn neefjes en nichtjes. succes, maar ik denk dat je je te druk er om maakt,
ik heb nooit gezegd dat mijn zoontje niks doet ik tegendeel ik gaf hem altijd gelijk straf en op zijn donder terwijl hij vaak ook niks deed.of niet begonnen was nee haar moeder zegt steeds ik heb alles gezien jouw zoon begon terwijl ik achteraf van me zoontje,maar ook van andere kinderen te horen krijg dat haar dochter aan het klieren/uitdagen was en over dat bemoeien...daar doe ik allang niet meer aan... zij belt mij op he.... ik heb zoiets van als je ruzie hebt zoek het lekker uit samen en waar ik niet tegen kan is dat ze klakkeloos aannemen dat hun dochter altijd de warheid spreekt en nooit tegen hun liegt nou ik heb het laatst gevragd waar de moeder,hun dochter en mijn zoons bij stonden...en zag gewoon dat ze loog....me zoon gaf toen ook gewoon toe dat ie idd ook gekliert had,maar dat dat kwam omdat hun dochter begonnen was met klieren.. waarop die moeder zei nee ze zegt toch van niet dan ben jij begonnen want ze liegt niet nou dan gaat me bloed koken... wat mij betreft is het ook einde vriendschap...zeker als ze me zoon ook nog eens gaat uitschelden.... heb dus ook al gehoord dat het dus afgelopen zomer met die andere buren uit de hand was gelopen,omdat dat meisje dr vader de zoon van me andere buren geslagen had..... ik ben echt wel bereid om erover te praten en heb al een paar pogingen gedaan,maar ten eerste moet het niet van 1 kant komen en ten tweede zullen ze ook fouten van hun dochter moeten inzien en durven toegeven ik heb nu van mijn kant vaak genoeg toe gegeven....en zelfs me kids soms onterecht straf gegeven het zijn kinderen en ieder kind is wel eens stout..... dus ook hun dochter....en niet alleen maar anderen
dobbel.. ik heb van mijn kant ook zoiets van laat het ze uitzoeken zolang ze elkaar maar niet hardhandig pijn doen... maar ik word steeds door haar moeder gebeld... ze zegt ook steeds ik heb ALLES gezien nou geloof mij dat als je 2 kleintjes van 1 en 2 hebt rondlopen in huis kun je echt niet ALLES volgen wat buiten aan de hand is.... ze zal heus wel eens te laat op kijken en gemist hebben dat hun dochter als eerste sloeg of duwde.... je kunt dan echt niet alles zien hoor...zeker niet als je achter 2 kleine kids moet aanrennen kijk en dat vind ik niet eerlijk ik geef toch ook eerlijk toe dat mijn kids ook ettertjes kunnen zijn....welk kind niet.... het moet gewoon niet van mijn kant alleen komen en dat zit me gewoon dwars
Wááát, je zoontje een misselijk rotkind noemen ? Degene die mijn kind zo zou noemen en vooral wat zogenaamd een vriendin zou moeten zijn, zou de wind flink van voren krijgen en dat zou echt einde contact zijn. Gelukkig hebben jullie straks aparte huisjes en zie maar zo, nu is het je buurvrouw, maar straks in dat huisje net zo en heb je er net zo veel of weinig mee te maken als je nu hebt. Waarom zou je je vakantie laten vergallen door zo'n mens? Bovendien blijkbaar negeerde ze jou van de week ook gewoon op straat, dat zegt toch ook wel genoeg. Dat zou voor mij absoluut geen vriendin zijn.
Ja dan moet je een keus maken, je verteld haar of de waarheid of je legt je er bij neer dat zij niet il inzien dat elk kind, zo ook die van haar geen engeltje is, ik zou persoonlijk als ze echt niet voor rede vatbaar is en er niet over wil praten, dan de vriendschap stopzetten, maar je lost je probleem met de kids er niet mee op. waarschijnlijk wordt het dan van kwaat tot erger. er zijn opties gegeven over met de juf erover praten, als haar dochter echt een stiekemerd is dan is ze dat op school ook wel lijkt mij, een juf ziet dat dan snel genoeg, ik heb overgens echt gelezen in je topic dat als je zoontje zegt het niet gedaan te hebben je dat gelooft, misschien daagt je zoontje ook wel heel stiekem eerst uit dat zij daar in doorgaat, echt als er kinderen ruzie maken dan hebben ze alle bij even veel schuld, ene keer begint de een, andere keer begint de ander, en kinderen zijn nu eenmaal zo, dat zou ik tegen je vriendin zeggen, wil ze dat niet accepteren dan zou ik ze links laten liggen, de boel laten afkoelen, zonder ruzie te maken, gewoon niet meer afspreken, en je verder absoluut niet meer met de kinderruzies bemoeien, ook niet als vriendin lief komt van je zoon dit of dat, dan zou ik zeggen, ze zoeken het samen maar uit, ga er met jou niet over in discussie, succes verder, maar ik zou snel klaar zijn met dit probleem.
hai dobbel bedankt voor je reactie... ik heb al geproberd met haar maar ook met haar man te praten... haar man wil het wel enigszins inzien maar zij niet..en aangezien haar man niks te zeggen heeft,want bij echt alles zegt ie moet je aan me vrouw vragen...zal ie er ook niks over tegen zijn vrouw zeggen of het zal geen donder uitmaken.. heb ook al aangegeven dat ze het van mijn kant maar samen moeten uitzoeken (de kids he) ik ben ook vandaag heel koeltjes gebleven toen ze weer aan het klagen was haar dochter had de namen van me zoons met kut ervoor op de muren geschreven met krijt(buitenmuur uiteraard) ze kwam klagen omdat iemand k*T ****(naam van dr dochter) van maaik op de stoeptegels had geschreven(zoals je in onderschrift ziet schrijf je dr naam anders) en hij kan nog niet eens schrijven....behalve zijn naam dan heb dr gevraagd of haar alleen dat was opgevallen en gewezen op de muur en ook gemeld dat zij dit had geschreven geen reactie uiteraard.... heb me toen zonder 1 woord omgedraaid en ben weggelopen jeetje als ik me ook nog druk moet gaan maken wat kindeen schrijven pffffffffffff wat mi betreft is het klaar en geloof me...me kids zijn echt geen schatjes en ik maak ook echt wel fouten als moeder....maar wie niet...niemand is perfect!!! ik vind gewoon dat je je kids op hun goede dingen maar ook op hun fouten moet wijzen als ouder zijnde....je maakt ze er alleen maar beter/wijzer mee...toch?? het is echt jammer dat het zo gelopen is....en ik hoop dat het ooit nog goed komt maar niet ten koste van me kids ik dacht zelf ook i.e.i dat ik me aanstelde en druk maakte om niks maar nadat me andere buren me vertelde hetzelfde meegemaakt te hebben waarbij de vader van dat meisje zelfs hun zoon geslagen had ben ik wel wat gerustgesteld dat ik me geen dingen inbeeld en ben ik ook erg op me hoede wat die man betreft t.o.v me kids