Goede vriendin, ‘slechte’ collega, hoe pak ik dit aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nedital, 3 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Maar waarom wil de werkgever jou pas spreken als zij er is? Ik zou geloof ik proberen dat gesprek vanmorgen al te laten plaatsvinden. En anders vragen waar het over gaat, met de mededeling dat je je dan ook kunt voorbereiden op het gesprek.

2. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Je collega zal misschien geklaagd hebben dat ze er niet was omdat jij niet wilde invallen. Ik hoop dat je werkgever inziet dat je collega een probleem heeft en dat die aangeeft dat jij dat niet als enige hoeft op te lossen. Succes straks:thumup:

mamameer vindt dit leuk.
  3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Succes zo met je gesprek, ben echt heel benieuwd waarom ze jou ook willen spreken.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jeetje, ik vind het wel bijzonder dat je werkgever meteen vandaag ook met jou wil praten over de afwezigheid van die collega/vriendin. Ben wel nieuwsgierig naar wat jullie gaan bespreken...

5. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ben ook heel benieuwd waarom ze jou wil spreken.
    Ik zou het erg gemeen en achterbaks vinden van jouw collega als ze is gaan klagen o_O.

Daarnaast hoop ik dat je werkgever inziet dat je al heel vaak voor haar bent ingevallen en dat het probleem bij jouw collega en de werkgever zelf ligt. Anders vind ik het ook een hele slechte werkgever!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Nou zeg dat wel. Ben ook heel benieuwd wat je " vriendin" heeft gezegd, waardoor jij hier nu bij betrokken bent. Lijkt me dat een ziekmelding iets is tussen jouw en vriendin en leidinggevende. Vind het bijzonder dat jij daar nu bij betrokken wordt.

7. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik ben ook erg benieuwd naar de reden van het gesprek.

Houd je bij de feiten. Zet desnoods even op een rijtje op welke dagen jij al hebt ingevallen, en wanneer dat gecommuniceerd is. Jij bent, als ik het goed begrijp, aantoonbaar flexibel geweest, en geen andere collega heeft in die mate het verzuim opgevangen. Jou valt niets te verwijten.

Overigens denk ik wel dat het een goede situatie is dat deze gesprekken plaats gaan vinden. Er is hier duidelijk een probleem ontstaan, en dat kun je maar beter bespreekbaar maken.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Aanpassen lukt niet meer, maar bedoel uiteraard tussen jouw vriendin en leidinggevende.

9. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat een aannames over dat gesprek.....fijn voor ts, die zit straks nog extra in de zenuwen.

@Nedital laat het over je heen komen. Je hebt haar uit de brand geholpen op voorwaarde die je werk gesteld heeft. Namelijk het onderling regelen van opvang bij ziekte. Gister kon jij niet.
    Ik zou het dus ook daar bij houden. Niemand "zwart" maken en niet voor andere collega's praten.

Meisje@12345, Gewooniemand, Paris91 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ja, ik verbaas me ook wat over de aannames van het gesprek. :roflmao:
    Ze weet nog helemaal niet waarover dat gesprek gaat :rolleyes:.

MyMiracle en Neuzeke vinden dit leuk.
  11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Nedital
    Knap dat je nee zei en je niet weer voor haar karretje liet spannen. Een keer voor haar invallen is prima maar zij heeft gewoon heerlijk een extra vrije dag op die manier (want neem aan dat ze gewoon betaald krijgt bij ziekte).

Ben benieuwd naar dat gesprek. Voor mijn gevoel kon het 2 kanten op:
    Of Anne heeft geklaagd (en zielig gedaan) en jij mag verantwoording afleggen... Ik hoop dat niet trouwens! Dat zou zo oneerlijk zijn.

Of jullie leidinggevende is het eindelijk zat, wil weten hoe het zit en wil gewoon beide kanten van het verhaal horen.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  12. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd hoe het gesprek is verlopen, hopelijk was het voor jou positief.

13. Nedital

Nedital Lid

13 dec 2019
    50
    161
    33
    Vrouw
    Ik had het heel bijzonder gevonden als mijn vriendin had geklaagd over mij, dan was de vriendschap meteen klaar geweest. Ook had ik het heel bijzonder gevonden als de werkgever mij erop aan had gesproken dat ik gisteren niet ben komen werken. Gelukkig allemaal niet gebeurd!

Mijn werkgever had gisteren van andere collega’s opgevangen dat iedereen er een beetje klaar mee was dat Anne altijd vervanging zoekt en zelf nooit iemand vervangt. En ze hadden ook aangegeven dat ze het lullig voor mij vonden omdat ik me als vriendin zijnde enigszins verplicht voelde elke keer om voor haar te werken. Hij wilde dus met mij praten om te vragen wat nu precies de situatie was. Het was gewoon een heel prettig gesprek waarin ik duidelijk heb gemaakt dat ik inderdaad afgelopen tijd meer heb gewerkt dan de bedoeling was en dat ik het lastig vond om nee te zeggen door de band die ik met Anne heb. Hij begreep mijn gevoel en vond het ook vervelend dat het zo was gelopen. Ik heb verder niks negatiefs gezegd over Anne, gewoon alleen in grote lijnen verteld dat ik vaak gevraagd wordt en het lastig vind om nee te zeggen. Hij gaf aan dat hij het fijn vond dat het nu allemaal duidelijk was en dat hij dit verder op zou pakken.

Ik zie het vanzelf wel als dit nog een verder vervolg gaat hebben.

GroeneBomen, Mystiek, koffie88 en 35 anderen vinden dit leuk.
  14. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Goed aangepakt Nedital. Fijn dat je leidinggevende zo meedenkt. Ik hoop dat de samenwerking beter verloopt voortaan :thumup:

15. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Goed gedaan!
    Wat fijn hoe je werkgever hiermee om gaan.

16. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Fijn dat je werkgever dit goed heeft opgepakt!

Hopelijk keert de rust ook weer terug op het werk.

17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Goed gedaan. En super fijn gesprek met je werkgever!

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Wat heb jij een fijne collega's zeg :)
    Super dat ze de stap hebben gezet naar jullie werkgever

Syane en rums vinden dit leuk.
  19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Fijn gesprek dus @Nedital super zo’n werkgever en collega’s die je ook zien en steunen. Hoe fijn is dat! :thumup::thumup::thumup:

PenK vindt dit leuk.
  20. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Heb je Anne nog gesproken na het gesprek met de baas? Heeft zij nog iets verteld over haar gesprek?

Deel Deze Pagina