activiteit voor ouderen (school)

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 25 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik doe de opleiding verzorgende IG en nu moeten we binnenkort een activiteit organiseren voor ouderen. Dit moeten we met 2-3 doen voor de klas en hierbij moeten we een aantal of alle klasgenoten (11) mee laten doen. dit zijn onze "ouderen".
    Ik werk al jaren in de thuiszorg en ik heb totaal geen idee van wat voor activiteiten ze in een verpleeg/verzorgingshuis doen.
    mn 2 groepsgenoten willen verf, papier en kwasten uit gaan delen zodat de klas kan gaan schilderen. iemand nog ideeen die goedkoop zijn en makkelijk uit te voeren?

2. Girlymama

Girlymama Lid

29 mei 2013
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Damay,

Ik werk bij een welzijnorganisatie voor ouderen. Wij organiseren gym groepen met ouderen.
    Wellicht kun je een soort van gymles organiseren.

Op de website staan nog meer activiteiten die we doen voor ouderen.
    Als je de website wil voor meer ideeën pb dan maar even.

3. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Wat in het verzorgingshuis van mijn schoonouders veel gedaan werd was:

Liedjes uit de oude doos
    Ouderenfitness (met een bal in de kring en dan overgooien of doorgeven, lopen op de plaats, kleine oefeningen met de armen en de benen (dit laatste wel zittend laten doen)) op gezellige muziek
    Knutselen op thema, bijvoorbeeld Pasen, Lente, Zomer etc.

Succes

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Wij doen vaak ballontennis, vinden ze erg leuk. De mensen die nog goed mobiel zijn die staan en de rest kan blijven zitten. We tennissen dus met een ballon in de woonkamer. Een ballon maakt niets stuk en doordat hij zo licht is, zweeft hij langzqam door de lucht en hebben de mensen de tijd om te reageren.

Deel Deze Pagina