Mijn dochtertje is ruim drie weken en krijgt op dit moment volledige borstvoeding op verzoek. Nu is het zo dat ik al vanaf het begin erg veel melk heb en zij hierdoor heel onrustig drinkt. Wanneer ze klaar is met drinken zit echt haar hele gezicht onder en vervolgens is het huilen geblazen doordat ze veel last heeft van krampjes na iedere voeding. Ik voed met een tepelhoedje omdat ze mijn tepel niet pakt (heb platte tepels). Ook duren de voedingen heel lang omdat ze vaak na 1 borst al in slaap valt. Tussendoor verschonen heb ik geprobeerd en ze wordt dan wel wakker maar zodra ik haar opnieuw aan wil leggen voor de 2e borst slaapt ze alweer. Ze komt dan wel soms na een uur weer voor het 'toetje toe'. Voeding gaat ongeveer als volgt Ze wordt wakker, het is meteen keihard huilen en om haar heen meppen. Vervolgens is het een gevecht om haar aan te leggen omdat ze meteen zo driftig is en om haar heen aan het slaan. Ik zie nu erg op tegen de voedingen en het begint met zelfs tegen te staan nu, ik word er niet gezelliger op. Nu denk ik er over om fulltime te gaan kolven. Kan iemand mij dit aan- of juist afraden of is het gewoon een kwestie van doorzetten?
og ook zo'n over productie zo te lezen. misschien eerst wat kolven voordat ze voor haar voeding live komt drinken? en je schrijft dat ze wakker wordt en keihard begint te huilen... ben je dan niet misschien al een stapje te ver, dat ze al hongersignalen geuit heeft en dan dus met mega honger wakker wordt? misschien eerder wakker maken als ze dr handjes in dr mond gaat doen enzo? over fulltime kolven, het lijkt me ontzettend zwaar (zeker de eerste weken). ik zou echt proberen het gewoon lekker live te doen, is echt stukken gezelliger. ander een lk raadplegen?
Bedankt voor de tips! Vandaag ging al beter, ik heb haar inderdaad wakker gemaakt ipv afwachten. Fulltime kolven doe ik ook liever niet, lijkt me heel zwaar en dubbelop omdat je eigenlijk 2 keer 'voed'.
Ik zou met de bv gewoon doorzetten, je hebt een goede productie. Fulltime kolven is heel zwaar, ik heb het een tijdje gedaan en ik had geen hoge productie. Als je productie wel hoog is, is het wellicht nog wel te doen en heb je ook snel een voorraad. Dan ben je niet veel meer tijd kwijt als voeden met de borst denk ik. Maar ik was zo een half uur aan het kolven voor gemiddeld 100 cc. Soms meer. Maar heb je in 10 minuten 2 flessen vol, is dat wel te doen natuurlijk. Maar als het live voeden gewoon lukt dan zou ik me daar aan houden als ik jou was. Veel leuker. Maar je moet ook kijken wat voor jou het beste werkt. Ik voelde me niet prettig bij het kolven. Succes!
ik moest 'gedwongen' fulltime afkolven omdat zl in het ZH lag en mij is het prima bevallen. Ik kolfde de hele dag door en vroor het in dan is het zon drie maanden houdbaar. Ik kon gewoon lekker weg en de voeding overlaten aan ml of beter nog een keertje nachtje doorslapen . In het ZH hadden ze ook een voorraad in de koeler ik weet niet meer hoelang dat eigenlijk houdbaar was maar daar stond ook altijd voldoende in. ps. ik had genoeg productie dat scheelt denk ik ook wel
Fulltime kolven is prima hoor als je kindje echt niet bij je drinkt en je toch BV wilt geven. Maar ik had het liever niet gehoeven...
Ik heb door omstandigheden vanaf het begin gekolfd. Met een goede kolf is het goed te doen. Ik heb een dubbele elektrische van medela. Met 15 minuten heb ik ongeveer 200 cc. Ik doe het nu 10 weken en het valt me niet tegen..
Bedankt voor jullie reacties. Ben er inmiddels achter dat ze beginnende spruw heeft dus dat kan het onrustige drinken verklaren en de reden zijn dat ze steeds loslaat terwijl ze nog honger heeft. Is het verstandig om te kolven tot dit weg is? Ik heb zelf ook erg pijnlijke borsten en tijdens de tsr ga ik door de grond van de pijn.
Bel eens met een contactpersoon van VBN 0343-576626 LLL 0111-413189 Die kunnen je goed informeren over hoe je het best met spruw om kan gaan! Of informeer eens of je CB een LK heeft, dan kan je gratis een consult krijgen.