Hallo dames, Ik weet niet of ik dit onderwerp hier goed plaats maar ik wist anders ook niet waar ik de vraag moest stellen. Ik zit met het volgende Ik heb een vast min/max contract (min 16 uur max 32 uur) dit is mijn eerste baan dat ik echt verlof/vakantie moet aanvragen, normaal kon ik dat altijd onderling bespreken met mijn baas of coƶrdinator. Als ik naar mijn verlof uren kijk staat er het volgende; bovenwettelijk: 50,89 wettelijk: 63,81 - Wat is bovenwettelijk en wat is wettelijk? - Word ik bij alle twee doorbetaald? En moet ik dan uitgaan van een salaris van 16 uur per week als ik word doorbetaald? - het aantal staat in uren, moet ik 16 uur zien als een week vrij? Als ik dat op zo'n manier uitreken ben ik 6/7 weken vrij over een heel jaar is dat niet veel? alvast bedankt voor het beantwoorden.
iedereen heeft wettelijk 4 weken x arbeidsduur per week vakantie bovenwettelijk is het meerdere dus als je dus week vakantie neemt krijg je 16 uur uitbetaald en lever je 16 uur verlof in, tenzij anders besproken hier recht op 6 weken vakantie per jaar
https://www.fnv.nl/mijn-vraag/arbeidsvoorwaarden/vakantie/wat-zijn-wettelijke-vakantiedagen-en-wat-zijn-bovenwettelijke-vakantiedagen Ja Met een vast aantal uren wel, maar hoe het zit met een min/max aantal uren per week, weet ik het niet. Ik denk het wel. Met een vast aantal uren wel, maar hoe het zit met een min/max aantal uren per week, weet ik het niet. Ik denk het wel.
Indd hier ook min max contract.. minimaal aantal uur krijg je uitbetaald maar neem je ook op.. Verder weet ik t niet😂