vakantie aanvraag

Discussie in 'De lounge' gestart door naomirebecca, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    Hallo dames,

Ik weet niet of ik dit onderwerp hier goed plaats maar ik wist anders ook niet waar ik de vraag moest stellen.
    Ik zit met het volgende
    Ik heb een vast min/max contract (min 16 uur max 32 uur) dit is mijn eerste baan dat ik echt verlof/vakantie moet aanvragen, normaal kon ik dat altijd onderling bespreken met mijn baas of coƶrdinator.
    Als ik naar mijn verlof uren kijk staat er het volgende;
    bovenwettelijk: 50,89
    wettelijk: 63,81

- Wat is bovenwettelijk en wat is wettelijk?
    - Word ik bij alle twee doorbetaald? En moet ik dan uitgaan van een salaris van 16 uur per week als ik word doorbetaald?
    - het aantal staat in uren, moet ik 16 uur zien als een week vrij? Als ik dat op zo'n manier uitreken ben ik 6/7 weken vrij over een heel jaar is dat niet veel?

alvast bedankt voor het beantwoorden.

2. p1982

p1982 Niet meer actief

iedereen heeft wettelijk 4 weken x arbeidsduur per week vakantie
    bovenwettelijk is het meerdere dus

als je dus week vakantie neemt krijg je 16 uur uitbetaald en lever je 16 uur verlof in, tenzij anders besproken

hier recht op 6 weken vakantie per jaar

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    https://www.fnv.nl/mijn-vraag/arbeidsvoorwaarden/vakantie/wat-zijn-wettelijke-vakantiedagen-en-wat-zijn-bovenwettelijke-vakantiedagen

Ja

Met een vast aantal uren wel, maar hoe het zit met een min/max aantal uren per week, weet ik het niet. Ik denk het wel.

Met een vast aantal uren wel, maar hoe het zit met een min/max aantal uren per week, weet ik het niet. Ik denk het wel.

4. aninaja

aninaja Niet meer actief

Met 16 uren wordt je per week betaald als je verlof op neemt. Zo gaat dat met min/max contracten.

5. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Indd hier ook min max contract.. minimaal aantal uur krijg je uitbetaald maar neem je ook op..

Verder weet ik t niet😂

6. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina