Welke fratsen hadden jouw ouders in de aanloop van de feestdagen.

Discussie in 'De lounge' gestart door din0, 10 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    Daar bedoel ik mee cadeau verstoppen en jij die het vind.
    Of je familie die ineens de Sint is, of aan de deur bonkte (en dus even weg moest)
    Of samen naar de Bart Smit gaan om cadeautje uit te zoeken omdat je broertje/zusje nog geloofde.
    Of de kerstboom versiert en al in de kast vinden (ja echt)

Nou ja genoeg voorbeelden en ja dit was bij ons zo.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Mijn moeder was een ster in verstoppen van cadeautjes maar het kon zijn dat het maanden later nog ergens een cadeautje lag:roflmao:

Met zijn alle een kerstboom uitzoeken in een veldje. Mijn moeder wou een volle en mijn vader een grote. Die vond altijd een grote waar nog maar een klein stukje af moest. Eenmaal thuis moest er altijd iets meer af:roflmao:
    Hij was dan wel mooi vol (tot aan het plafond:D)

Samen met mijn vader pudding maken voor de familie. Elk jaar het zelfde en elk jaar waren ze blij.

3. Zwaluwtje13

Zwaluwtje13 Actief lid

29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Mijn moeder ging doordeweeks nooit ‘s avonds van huis. Dus toen mijn moeder (in Sinterklaastijd) opeens een avond weg moest en ik met de oppas zat besloot ik de hele avond op de trap te wachten tot mijn moeder thuis kwam. Oppas had niks door, en mijn moeder had iets uit te leggen toen ze thuis kwam (ja ze had de cadeaus bij zich) en ik was 6 en vond het hele verhaal al zo typisch. Ik bedoel waarom moest ik bij iedereen een apart lijstje inleveren waar geen dubbele dingen op mochten als het toch naar 1 sint ging. Iets met gescheiden ouders.

Ik heb het verhaal nog jarenlang mee gespeeld voor mijn 4,5 jaar jongere zusje, die pas stopte met geloven toen ze 10 was omdat mijn moeder het haar vertelde.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Vroeger met sinterklaas was altijd de tussendeur beneden op slot. Normaal nooit. En natuurlijk lagen daar dan in de ochtend de cadeautjes.

5. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Mijn vader was altijd net naar de wc of even iets boven pakken als de zak gebracht werd door Piet.
    Wij gingen mee cadeautjes kopen maar bleven buiten bij de winkel wachten wantjes mama moest de sint even tips geven (en ja wij waren toen oud genoeg om even alleen buiten te staan.
    Sinds wij niet meer geloven gourmette wij altijd op sinterklaas avond en krijgen wij een luxe chocoladeletter

Mijn opa was vroeger sinterklaas en kwam ook op bezoek bij de familie. Mijn nicht (toen 3jaar) schijnt geroepen te hebben hé die schoenen heeft mijn opa ook :roflmao:.

Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.581
    113
    Vrouw
    Mijn ouders lieten stiekem de zak met cadeautjes door onze buren voor de deur zetten en bonkten dan hard op het raam:$ goh en wij ons altijd maar afvragen waarom we piet steeds net hadden gemist.

Anouk2005, Vero0504 en owly vinden dit leuk.
  7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier ook inderdaad.

8. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.878
    2.562
    113
    Hier liep er altijd iemand om het huis en bonkte dan of als het bij iemand thuis was waar dat niet zo makkelijk kon werd er een buurman ingeschakeld.

Jaren geleden toen ik zelf nog net geloofde (ik was 7, rest was jonger) werd er gebonkt en aangebeld maar mijn opa die dat toen deed dacht dat de bel het niet deed dus die bleef maar doorgaan xD Mijn oma heeft keihard geschreeuwd: WEGWEZEN!!! en alle volwassenen lagen in een deuk.
    Kinderen hebben het nauwelijks doorgehad alleen ik heb nog gevraagd waarom iedereen zo moest lachen.
    Dit staat op film en nu mijn oma niet meer leeft kijk ik dit stukje zo vaak terug. Het is zo typische onze chaotische familie met veel humor. Heerlijk :)!

Wat we zelf altijd doen is wat lekkers maken als de intocht op tv is en natuurlijk het sinterklaasjournaal kijken. Dit was toen ik jong was al zo en dat is nog steeds zo.

Seffie, NiVa0230, Vero0504 en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Met wat lekkers het Sinterklaasjournaal kijken!! Vond dat zo leuk en gezellig.

Dit weekend gaan wij dat ook! Ook al gelooft hij niet meer (7) we gaan er een hele gezellige tijd van maken.

10. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.579
    3.912
    113
    Vrouw
    Bij ons thuis werd alles zo goed verstopt dat er regelmatig nadien nog iets terug gevonden werd, dan maakte ze er een verhaaltje van dat de Sint nog een verrassing had ofzo. Een aantal keer was het ook chaos op sinterklaas avond waardoor er dingen vergeten werden, onze gezinsleden zijn nogal van in het ziekenhuis belanden die avond, waardoor alles voor mijn ouder ietsje anders liep dan gepland.

Een keertje zat er een zwarte streep op de muur, ik dacht als kind van Piet want we hadden die avond onze schoen gezet. Bleek achteraf te zijn van mn moeder die een stofweb van het plafond wou halen en daarbij van de stoel gevallen was tegen de muur, had haar pols gebroken. Pas jaren later dat ik dat doorhad.

Mn vader die toevallig nooit in de woonkamer was als er snoep gegooid werd.
    Of mijn vriendenboekje wat ingevuld was door de Sint
    Hoe dichter 5 december kwam hoe vaker we onze schoen mochten zetten, nogal enthousiast geweest met snoepjes kopen :roflmao:
    Fijne herinneringen.

11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw
    Ja bij ons ook. Ik ben een keer achter de arme man aangerend. Hij was al oud, en moest een sprintje trekken om aan me te ontkomen :p

Emsy en Vero0504 vinden dit leuk.
  12. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Mijn vader deed een keer de cadeautjes door de schoorsteen...
    De schoorsteenveger heeft de grootste er later uitgehaald...

1 keer zag ik zwarte piet nog wegrennen na het aanbellen.... Ik helemaal boos dat hij niet terug kwam voor de mooie tekening die ik had voor sinterklaas.... Ik heb toen echt staan huilen.

Hier ga ik als traditie nu elk jaar zelf speculaas bakken, eigen banketstaaf maken, maar dan van saucijzenbrood.
    Het hele huis is versiert met sint!!!!

Ik wil de jongens een fijne herinnering geven aan de Sintperiode.

Vero0504 vindt dit leuk.
  13. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    #13 Eenkadootje, 11 nov 2021
    Laatst bewerkt: 12 nov 2021
    Mijn vader pakte wel eens een oud speelgoed in en/of een pot appelmoes.

Toen ik nog een bakkerij had, en ja allebei de winkels stonden ook nog in de buurt van een basisschool heb ik elk jaar wel wat raars gedaan hoor. Op het bankje legde ik een kussen neer met veel kruidnootjes.. Piet had een dutje gedaan, terwijl hij wachtte op de pepernoten die de bakker maakte.
    Ander keer wat stro op de grond voor het paard van Sinterklaas.
    Of heel veel zakken met nep cadeautjes, waren we een opslagplaats.
    Of een berg met schoenen, wist Piet niet van welk huis die schoenen waren. (Soms ook vd kinderen, ouders speelde het verhaal mee)

Sinterklaas was altijd heel belangrijk kinderfeest, alleen qua planning voor de kerstdecoratie een ramp. Op 5 dec was ik om 22 uur bezig om de beide etalages van beiden winkels om te turnen van Sinterklaas naar Kerst. En de gehele winkel te versieren met guirlandes enz. Reed ik om 4 uur naar huis, 3 uurtjes slapen en dan weer de hele dag werken.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hier moest mn vader altijd wat uit de schuur halen...Maar hij was wel zo slim dat hij dat vaker deed die periode, of er op bedacht dat wij redelijk uitgekookt waren.

Ik stopte met geloven voordat mn ouders t goed en wel doorhadden. De man die t op mn vader zn werk deed (echt niemand incl. werknemers wist wie t was) had schuifjes in zn baard...

Dochter is nog erger, ze vindt de sfeer, cadeautjes en de lekkernijen wel leuk maar daar houdt t ook op, absoluut geen gelover. Zijn gewoon verkleed en mama regelt de cadeautjes...

En mama laat t vooral wijselijk in t midden en geeft er geen antwoord op maar bedenkt spontaan dat we wel even tijd hebben om te knutselen...

Saartje33 vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik was nogal goed gelovig. Geloof dat ik 10 was dat ik nog in Sint geloofde terwijl de hele klas al de waarheid wist. Toen heeft mijn moeder de zak met kadotjes expres slecht verstopt onder in de kleding kast zodat ik ze zou vinden en er eindelijk achter zou komen. Ze kon het niet over haar hart verkrijgen om het me te vertellen.

mijn broer heeft als kleuter per ongeluk 3 dagen voor Sint de 3 zakken vol speelgoed gevonden en alles uitgepakt en is ermee gaan spelen. Toen mijn ouders dachten wat is hij lang stil was het al te laat. Mijn vader is toen last minute heel veel nieuwe kadotjes gaan kopen en mijn broer had gigantisch veel mazzel met dus dubbel kadotjes.

Ook was mijn vader slecht in kadotjes bewaren, als hij iets had wilde hij ons gelijk blij maken, want daar werd hij weer blij van. Zo kocht hij altijd expres een maand voor onze verjaardag of feestdagen een nieuwe fiets zodat mijn moeder dat niet als verjaar/feestdagen kon geven want in zijn ogen had je een fiets gewoon nodig dus was dat geen verjaar/feestdag kado.

Mijn broer is half december jarig. Dan heb je begin december Sinterklaas en eind december kerst. Dure maand dus voor hun altijd geweest. Mijn vader kwam 1 van de zaken via een mannetje aan een handeltje Transformer poppen, complete set met alle poppen die bestonden en die in Nederland pas een maand later in de winkel zouden komen. Mijn moeder zag het helemaal zitten. Een paar met Sinterklaas, paar met zijn verjaardag en paar met Kerst. Was ze in 1 klap klaar. Tot ze 1 avond niet thuis was en mijn vader het geduld niet op kon brengen het geheim te houden en hem in 1x alles had gegeven. Kon ze alsnog op zoek naar allemaal kadotjes voor de feestdagen en zijn verjaardag.

zwaaistaart vindt dit leuk.
  16. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.878
    2.562
    113
    Super leuk dat je zoiets deed voor de kinderen!
    Jaren geleden was er een keertje een verhaal bij het sinterklaasjournaal dat de pieten geen plek hadden om te slapen. Ik geloofde niet meer maar mijn broertje van 5 jaar jonger wel. Ik heb toen van mijn zakgeld kruidnoten gekocht en heb mijn wekker gezet in de nacht. Ik ben toen naar beneden gegaan deken en kussen op de bank gelegd en overal kruidnoten gestrooid met een briefje: Bedankt dat ik hier mocht slapen. Het gezicht van mijn ouders die van niks wisten was vooral leuk haha. Mijn broertje vond het fantastisch :)

Ansel, hummeltje5 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  17. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.878
    2.562
    113
    Haha was je moeder niet woest? wel zo ontzettend lief van hem dat hij er zelf zo enthousiast van werd <3

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Wij hadden in de bijkeuken een stellingkast met producten, oa appels. Toen ik mn schoen mocht zetten en een appel ging pakken telde ik 6 appels, erna waren het er dus 5. De volgende dag lagen er weer 6 appels, toen wist ik eigenlijk wel genoeg. Als mn zoontje appels gaat gebruiken zal ik m dua wel opeten en niet terug leggen:p

Verder heeft mn vader als surprise een keer uit de stal van onze pony een vuilniszak met paardenpoep gevuld. Daar had hij kleine luchtjes in gedaan, surprise voor mn zus...

hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    Wat geweldig die acties.

20. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Een aantal jaren verdween de wasmand :roflmao:.

Er is ook een jaar geweest dat de pepernoten echt uit de openhaard kwamen. 25 jaar later weet ik nog steeds niet hoe mijn moeder het heeft geflikt. Tegen de tijd dat ik niet meer geloofde wist ze zelf niet meer wat ze had gedaan.

LizMe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina