Hoi! Ik vroeg mij af of er ook veel vrouwen zijn die alleen maar goede zwangerschappen hebben zonder ooit een MK of MA te hebben gehad. In mijn omgeving lijken de meeste mensen alleen maar goede zwangerschappen te hebben en gezonde kindjes. Ik zelf heb een gezonde dochter en pril zwanger van de 2e (en natuurlijk de angst dat het nu wel mis gaat) Dus ik vraag me af hoe dat bij de vrouwen op dit forum is.
Hier niet, voordat ik zwanger raakte van mn dochtertje een mk gehad met 6 weken! In mijn omgeving en familie hoor ik ook alleen maar goede zwangerschappen! Maar ik was wel 3 weken later alweer zwanger en dat is wel goed gegaan, nu een gezonde dochter van 6,5 maand !
Ik de eerste keer in één keer zwanger en de tweede keer in de tweede ronde en beide (vooralsnog) gezond / geen miskramen. Maar ik heb het wel anders gezien/gehoord bij mij in de omgeving hoor!
Dit is mijn eerste goede zwangerschap (geen ervaring met miskramen in het verleden) maar wel met behulp van hormoonbehandelingen..
Hier ook de eerste zwangerschap na 2,5 jaar. Nooit een mk of ma gehad. In mijn directe omgeving (fam / beste vriendinnen) is het gelukkig ook altijd goed gegaan. Ik denk ook niet dat veel mensen het altijd spontaan zullen vertellen, behalve als je het gesprek aangaat. Dat is mijn ervaring tenminste.
Ik heb wel 2 miskramen gehad voor de geboorte van mijn zoon. Nu 7 weken zwanger van de tweede en hoop dat dit gelijk goed mag gaan. Donderdag eerste echo!
Hier 3x zwanger, en 3x een goede zwangerschap. In mijn omgeving is het helaas veel mis gegaan met miskramen, vroeggeboortes en aangeboren afwijkingen. Daarom wel altijd angst gehad, bij de derde zelfs nog meer. Vooral de angst 'is t wel gezond ect?'
Ja angst speelde hier vooral in het begin (eerste 20 wk) ook een rol. Ik was zooooooo onzeker of de baby er nog wel zat of dat het hartje nog wel klopte. Kon me niet voorstellen dat het goed zou gaan bij mij!
Dat had ik precies zo, tot een week of 15. Daarna is dat gelukkig gezakt! Als je door die mmm bent gegaan werkt dat denk ik nu eenmaal vaak zo..
Ik ken in mijn omgeving niemand die een miskraam heeft gehad. Statistisch gezien moest mijn zwangerschap dus wel misgaan, en dat is ook gebeurd. Ik ken overigens ook alleen maar mensen bij wie het in één keer raak was. Ik voel me dus heel alleen in mijn proces.
Ik ben nu twee keer binnen 3 maanden zwanger geraakt. Geen miskramen of mm gelukkig. In mijn omgeving wel 2 vriendinnen met miskamen/mm en 1 waarbij hun kindje na 2 maanden is overleden door aangeboren afwijkingen . Ook 1 met een bbz maar die heeft daarna nog 3 gezonde kids gekregen.
Hier mijn eerste zwangerschap, en die gaat goed gelukkig! Wel na 3,5 jaar in de medische molen gezeten te hebben!
Wisseld dus, maar ook veel goede zwangerschappen dus. Je leest soms op internet vaak alleen maar de mindere verhalen, maar ook eens goed om de goede te horen.
Hier 8 keer zwanger geweest waarvan ik 4 kindjes heb en nu nog zwanger ben. Het is nog afwachten of dit goed verloopt. 1 keer mis gegaan bij 14 weken en 2 keer bij 6/7 weken. En ik ben nu bijna 12 weken zwanger. Ik ben altijd blij als ik de 14 weken heb gehaald dat is een mijlpaal bij mij. Ik weet dat erna nog van alles mis kan gaan hoor maar goed bij 14 weken begin ik te genieten ervan. En die weken tot aan 14 weken duren extreem lang. in mijn omgeving ook wel miskramen meegemaakt.
Ik heb 1 miskraam gehad, maar dat was met een spiraal in mijn baarmoeder, dusse... vruchtje had al niet veel kans om het goed te kunnen doen. Ik heb spiraal dus altijd duidelijk als 'schuldige' kunnen aanwijzen en dat voelde wel anders. Andere zwangerschappen zijn prima verlopen. Mijn ervaring is wel dat je niet van iedereen te horen krijgt als miskraam oid is geweest, dus dat het soms lijkt alsof er bij anderen niets aan de hand is. Ik heb in de loop der jaren, soms als een gesprek in richting ging, van mensen die ik kende vernomen dat ze toch ook ooit een miskraam hadden, wat ik nooit geweten had. Ik ben toch wel een aantal keren verrast ...
Mijn ervaring is ook wel dat veel mensen of in de medische molen zitten of wel miskramen etc hebben gehad. Maar dit hoor je gewoon niet zo snel altijd. Zelf 2x spontaan zwanger zonder problemen, weet niet eens hoe het nou werkt met ovuleren etc, nog nooit in verdiept. Ook een luxe hoor!