Ik zie allemaal leuke overslag jurkjes in leuke, vrolijke printjes en motieven (veelal handgemaakt) voor mijn dochtertje op internet, maar kan ze maar moeilijk terugvinden in webshops. Dus ik dacht wellicht kan ik zelf wel iets gaan maken?! Maar ik kan dus helemaal niet naaien en ben niet echt creatief. Dus hoe te beginnen?? Naaimachine aanschaffen en een cursus gaan volgen? Is het moeilijk om het te leren? Het lijkt me wel leuk. Wie heeft tips voor me? En heeft iemand misschien links van webshops met vrolijke baby en kinderkleding? Dank je wel dames!!!
Beginnen met patronen of zo? Ik weet niet wat je budget is. Je zou ook eerst met de hand kunnen beginnen om te kijken of je het wel leuk vind. Of misschien een machine lenen van iemand.
Er is een Facebook met gratis naaipatronen Daar staan echt leuke dingen tussen. Is er iemand waar je een naaimachine van kan lenen? Begin eens met gewoon rechte lijnen zoals een kussen. Ik ben zelf wel op les gegaan maar je kan ook heel veel via YouTube filmpjes bekijken
Ik ben begonnen met patroontjes van De dromenfabriek.com Dit zijn leuke en makkelijke patroontjes die ook nog eens stap voor stap met foto's worden uitgelegd. Daarna ben ik begonnen met patronen uit de knippie. Als ik niet snapte zocht ik op hoe het werkte op you tube. Oefening baart kunst, veel doen en je creatie's worden steeds mooier Veel plezier, naaien is zo leuk
Ja de dromenfabriek heeft ook leuke patronen Vooral voor meisjes ( zoals veel gratis patroontjes) Heel duidelijk beschreven
Ik heb het ooit geprobeerd en laten we zeggen: iedereen heeft zijn eigen talenten en naaien (net als breien en haken) is niet het mijne Als ik iets wil en ik kan het niet kopen/maken, dan laat ik het maken door iemand. Zo heb ik mijn leuke kledingstuk en help ik ook een zzp'er aan extra werk. Win-win.
Hoi klarinet Leuk he van die zelfgemaakte kleertjes? Ik heb zo'n handig nichtje die dat allemaal kan maken. En ik weet dus van mezelf ook dat ik het niet kan hihi. Als je heel gemotiveerd bent denk ik dat het erg leuk is om op naailes te gaan. Dan kom je er ook snel achter of je ee een beetje handig in bent. Ik heb zelf een tijdje op naailes gezeten, kostte ong 8 per les. Dan moet je nog stof kopen en garen en evt 'versiering'. Dat is al niet goedkoop en als je er (zoals ik ) steeds best lang over doet kan het best oplopen qua bedrag haha. Dus om te besparen zou ik t niet doen. Maar volgens mij was dat ook niet persé je plan. Wel erg leuk om creatief mee bezig te zijn. Maar ik denk dat je er wel veel geduld mee moet hebben. Bij mij in de les waren er soms meiden, zelfs al met veel meer talent dan ik, die weken met een rok of jurk voor zichzelf bezig waren en het dan vervolgens niet droegen omdat het toch nét niet helemaal goed zat.. zonde hihi
Misschien is dit iets voor je om mee te beginnen. Je maakt van een bestaand kledingstuk iets anders. In dit geval van een T-shirt een jurkje. maarnietvangrijs: De vos en de eekhoorn (met tutorial!)
Ik heb al jaren naailes, het is hartstikke leuk en gezellig. Ik ben zelf niet zo van de kinderkleding, maar het is wel het makkelijkste om mee te beginnen. Naaipatronen.nl heeft superveel leuke kinderpatronen. En een naaimachine kun je prima tweedehands op marktplaats aanschaffen. Ik kan je een naaicursus alleen maar aanraden. En het is ook superhandig als een ervaren naaister kan meekijken.