Luizenangst

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MinnieJ, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ben ik de enige die heeeeeeeeeeeeeeelemaal kriegel wordt als er een mailtje van de juf komt dat er luizen zijn?

En mijn zoontje gaat naar de vrije school en daar krijg ik dus elke 3/4 weken een mail. So far so good..maar ik word me er een partij nerveus van zeg. Terwijl er (hopelijk) nog niks aan de hand is zit ik de hele avond aan mn hoofd te krabben:)

ze doen daar ook niet aan luizenzakken, en deze week 2 "luizen kindjes" te spelen gehad..

Preventief doe ik zwitsal haarlotion erin dagelijks en tot nu toe nog niet gehad.. ik las ook over lavedel wasmiddel, nou ik ga maar gauw aan de slag en hopelijk blijven ze hier weg...

2. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Hier nu ook luizen in de klas van mijn zoon.
    Ik heb gelijk gel in zijn haar gedaan, maar voel zelf helaas de hele dag de kriebels hahahaha

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Nee, ik ben helemaal niet panisch eigenlijk. Het is natuurlijk wel erg vervelend als het je overkomt, maar ook geen wereldramp (alhoewel met mijn dikke krullende haar..). En luizenzakken werken niet, dus dat is sowieso onzin.

4. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Je zou een paar druppeltjes teatree-olie op het hoofd van je kind kunnen druppelen, daar houden luizen niet van.
    Je kan dat blijkbaar ook door je shampoo vermengen, maar dat heb ik nooit geprobeerd.
    Het ruikt best lekker maar wel sterk.

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hmmmm meteen aanschaffen tea tree oil haha

het lijkt me gewoon heel lastig in een gezin met 3 kinderen...met een kleintje van 1 jaar die al best veel (dun maar veel) haar heeft.

Valt me op dat als er hier kinderen komen spelen dat ouders pas achteraf zeggen oh hij of zij heeft luizen...zou dat eigenlijk wel van tevoren willen weten :p

ik heb hele tijd jeuk nu haha..maar ook last van roos waar ik jeuk van heb vaak dus dat zal het welzijn , manlief ziet niks geks alleen roos...

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Bij mijn oudste is controleren ook zo lastig, hij heeft heel dik en stug haar, en hij zweet veel en na een schooldag zit er dus altijd allemaal zand aan zn hoofdhuid geplakt, zwart zand, wit zand, heel lastig zoeken dus, maar goed enige manier is denk ik gewoon dan savonds goed wassen en als het zand is spoelt t weg..

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou me er niet zo druk over maken.
    Het is balen wanneer ze een keer aan de beurt zijn maar we gaan er niet dood aan.
    Oudste dochter heeft het twee keer gehad en ben er nu echt heel nuchter onder.
    Het zijn immers maar beestjes😉

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Luizenzakken helpen ook niet, dat is echt achterhaald.

Hier zijn ze ook gespot in de klas, advies is om nu gewoon iedere dag even goed te pluizen thuis om te kijken of dochter ze ook heeft; zo niet, prima. Zo wel; dan gaan behandelen en dagelijks goed kammen, alles wassen etc. Gewoon rustig blijven en blijven pluizen, dan kun je 't vaak wel in de kiem smoren!

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, goed wassen, dan even kammen met een gewone kam en goed de hoofdhuid bekijken, dan zie je ze echt wel als ze er zitten.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier 1 kindje op school met Luis stond in de nieuwsbrief . Ik kam.de haren van de Kids iedere avond met een Electrische luizenkam het Is een uur werk maar dan weten we wel zeker dat ze Luis vrij zijn.

Ik heb wel een noodvooraad dimeticon in huis haha

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik was de haren van de kinderen 2 keer per week met tea treeshampoo

Kost 8 euro maar kunnen we met 4 kinderen 2 keer per week de haren met die shampoo wassen zeker half jaar mee doen. En soms is ook nog bij de tuinen 1+1 gratis.

Momenteel heerst er luis en een vriendinnetje van mijn zoon heeft nu luis. Ze hoeft er niet voor thuis te blijven en mijn zoon zit dus ook gewoon naast haar en met de hoofden dicht bij elkaar met samen dictee of boek lezen. Hij heeft tot nu toe nog nooit luis gehad

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    *afkloppen natuurlijk haha *

13. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Even een nieuwsgierige vraag, misschien een domme vraag, maar wat is het verband tussen luizen en vrije school? Ik begrijp uit jouw bericht dat kindjes van de vrije school vaker/meer kans op luizen hebben. Waarom is dat dan?

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vroeg ik me idd ook af :D

15. tuc

tuc Niet meer actief

Nee ik wordt er niet kriegel van, gebeurd het dan is het balen maar geen probleem verder.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Echt elke dag? Waarom?

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Haha 😂 Weet je wat ik nóg erger vind.... Wormpjes! Bah bah nu al 2x gehad. Het idee dat dat in mijn kinderen krieoelt is nog erger dan iets in de haren!

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, die wormpjes vind ik gewoon zulke aso's! Echt een vies idee...

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook weer luizen op school. Ben er niet zo panisch voor, als ze het krijgen even goed wassen en pluizen en dan krijg je ze wel weg. Als je het de eerste dag meteen heel goed doet ben je eigenlijk al klaar (wel elke dag voor de zekerheid nog even kijken). Wat anderen ook al schreven, het zijn maar beestjes ;)

20. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

omdat ze tegen chemische middelen zijn, dus ze gebruiken geen prioderm maar kammen het denk ik alleen maar uit, zal ook wel veel weghalen hoor maar ik denk dat het toch niet zo goed werkt als zo'n middeltje..

Deel Deze Pagina