Vandaag voor het kindje van vriendin at shirtjes gekocht,kindje is nu 16 maanden. Van de shirtjes had ik maat 98 genomen,maar nu ik er dus over na denk,is dit niet veel te groot? Het zijn wel zomer shirts,dus ze zou er opzich nog in kunnen groeien? Heb het shirtje in de lengte opgemeten en was 37 cm lang Het komt trouwens bij de zeeman vandaan
Hier hou ik ook 92/98 (afhankelijk van de winkel) aan voor de zomer, zeeman vind ik zelf klein vallen dus dan had ik ook 98 genomen, mijn dochtertje is over 2 weken 1,5 jaar.
Met 16 mnd zat mijn dochtertje van veel dingen nog in 80, sommige 86 en zij is gemiddeld qua lengte en gewicht. 98 lijkt me dan idd wel erg groot!
Ik gok dat onze dochter deze zomer tussen 92 en 98 zit, ze zit nu al een tijdje in 86 en soms 92. Zij is bijna 1. En heeft de maat vooral qua lengte nodig. Kledingmaten verschilt heel erg per kind....
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik weet dus niet wat ik zal doen,zal ik het ruilen voor een kleinere maat? In het shirtje op het labeltje staat 98/104... Had hem ook op een maat 92 gelegd maar zag bijna geen verschil.
Is toch niets van te zeggen: hangt af van hoe lang het kindje is en hoe dik/dun. Een kind dat groter en zwaarder is dan gemiddeld draagt grotere kleding dan een klein smal ventje. De mijne is 3,5 en draagt 92/98 Maar ach als het van de zomer niet past kan hij het in de herfst winter ook nog aan met een romper /lange mouwshirt eronder... Heeft zoon ook regelmatig aan met een shirt eronder.
Off topic, maar wow, hoe lang is ze? Ik dacht dat onze dochter al lang was met haar maat 80 bij 8 maanden (en nu 10 maanden nog steeds)
Als je iets meet, wel oksel op oksel leggen. Dan zie je het verschil pas. E. Is 3 en draagd nog maatje 92. Dus ligt echt aan het kindje. Mag je hem niet ruilen als hij veels te groot is?
Zolang je het bonnetje bewaard mag je ruilen (alleen niet meer in de zomer ) je vriendin kan wel inschatten of het zal passen of niet. Onze dochter is klein (mt 74/80 en 27 mnd). Vaak hebben kinderen in de bovenkleding wel een grotere maat dan in broekjes e.d.
Hier heb ik net wat dingen ingeslagen in maat 92. Dochter zit precies op de middelste lijn. Als het kindje dus een beetje gemiddeld is zou ik hem omruilen voor maat 92 denk ik
Mijn meisje zat met 16 mnd al in maat 98/104. Nu 10 mnd later zit ze nog steedsin maat 104/110. Maar die maat draagt ze al vanaf 20 mnd oud. ze is er nu 26 mnd. zeeman valt best klein vind ik. Dus denk dst je met 98 eel goed zit.
Zeeman valt idd klein. Dochter heeft van 9-12 mnd maat 74 gehad maar maat 80 van Zeeman. Sommige dingen van 74 past ze nog (C&A), dat valt nl groter.
vind c&a juist klein vallen en zeeman wat groter. mn oudste is nu 2,5 en gaat langzaam naar 92 jongste is 5 mnd en gaat naar 68 terwijl oudste daar met 9mnd inging. ieder kind is anders! koop niet meer te veel vooruit maar op t moment dat ik t nodig heb...
Weet je niet welke maat het kindje van je vriendin nu heeft? Dochter zat met 16 maanden in maat 86/92. Ze draagt nu afwisselend 92 en 98 (shirts vaak 98, broekjes 92) en voor de zomerjurkjes en shirtjes ben ik aan het kijken naar 98/104. Ze is nu bijna 2.
Mijn dochter is net 3, ze is bovengemiddeld lang en is 100 cm. Ze droeg deze winter 98/104 en gaat nu over op helemaal 104. Lijkt mij groot voor een kind van 16 maanden. Gewoon vragen hoe lang het kindje is?