Hele vroege eerste symptomen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Drodie63, Jul 26, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Drodie63

Drodie63 Actief lid

Apr 7, 2020
    198
    294
    63
    Female
    Hoi allemaal!
    Ik was even benieuwd of er meer mensen zijn met hele vroege symptomen? Eigenlijk al vanaf bevruchting

Ik heb dat bij al mijn 3 zwangerschappen (2x miskraam helaas) gehad…. Dat ik echt al vanaf 1 DPO symptomen had. Steekjes in de liezen, pijnlijke borsten, misselijk etc. Meer mensen die dat herkennen? Of zou het echt tussen m’n oren zitten :roflmao:

2. Drodie63

Drodie63 Actief lid

Apr 7, 2020
    198
    294
    63
    Female
    En zo ja; wat waren jullie symptomen dan?

3. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,132
    17,151
    113
    Je kan best die klachten hebben, dat hoeft niet tussen je oren te zitten, maar het zal niet een eerste teken van zwangerschap zijn, dat is écht te vroeg.

Klachten op dit punt in je cyclus komen doorgaans door progesteron.

Lisa280887 likes this.
  4. Drodie63

Drodie63 Actief lid

Apr 7, 2020
    198
    294
    63
    Female
    Nou ja het gekke is, ik heb het 3x gehad -> 3x zwanger. De overige maanden heb ik het niet.

5. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,132
    17,151
    113
    Lijkt mij echt toeval. Hoe kan je op 1DPO zwangerschapsklachten hebben, terwijl er dan nog helemaal niets ingenesteld is?

Ik heb alle maanden (wel/niet gelukt) van alles gevoeld: van veel klachten tot nergens last van.
    In mijn ervaring ontstaan echte zwangerschapsklachten - zeker wat heftigere als misselijkheid - pas met een week of 5.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,004
    15,622
    113
    Nabij Utrecht
    Dan was het toeval, want zolang er nog niks ingenesteld is, kan je ook geen kwaaltjes van een zwangerschap krijgen.
    Een innesteling vind niet eerder dan 4 dpo plaats (en dat is al zeer uitzonderlijk vroeg) en pas een dag of 2 later kan je lichaam reageren op kwaaltjes afkomstig van hcg.
    Kwaaltjes als misselijk komen over het algemeen later als het hcg veel hoger is geworden.

Het eerste vroege kwaaltje wat ik had was op 6 dpo bij de laatste zwangerschap, pijnlijke borsten na het opstaan.
    Een test gaf een tuurlijn en op 7 dpo stond er een lichte maar goed fotografeerbare roze lijn.
    Ik had deze keer dus een uitzonderlijk vroege innesteling op 4 dpo.

Alle andere zwangerschappen testte ik pas rond 9 dpo voor het eerst positief en kreeg ik pas rond 8 dpo voor het eerst pijnlijke borsten.

Ik tempte (en had ook rondes met iui-ivf) dus wist altijd 100% zeker mijn eisprong :).

Drodie63 likes this.
  7. DBoer

DBoer Bekend lid

Jan 4, 2022
    872
    861
    93
    Female
    Bij mijn beide zwangerschappen (1e was helaas ook een miskraam en de 2e had ik afgelopen zaterdag een eerste positieve test :)) had ik vanaf de innesteling last van krampjes en steekjes in mijn onderbuik. Ook heb ik beide keren tijdens de innesteling 1 dag last gehad van duizeligheid. Voor de rest eigenlijk helemaal niks (tot nu toe haha)

Drodie63 likes this.
  8. Drodie63

Drodie63 Actief lid

Apr 7, 2020
    198
    294
    63
    Female
    Ik weet dat het eigenlijk niet kan natuurlijk, daarom vind ik het ook zo bijzonder en was ik benieuwd of er meerdere waren :). 4dpo is echt bizar ja, wow! Ik testte ook altijd vanaf 8 dpo al positief, heerlijk en tegelijkertijd vreselijk spannend die bevestiging haha

9. Drodie63

Drodie63 Actief lid

Apr 7, 2020
    198
    294
    63
    Female
    Gefeliciteerd! Super leuk zeg! Hopelijk hou je zo weinig klachten haha. Ik heb ook bij elke zwangerschap continue van die steekjes en krampjes gehad in m’n onderbuik/liezen. Terwijl ik dat normaal nooit heb… grappig hè!

10. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

Sep 1, 2019
    1,430
    1,073
    113
    Female
    Het enige wat mij opviel na eisprong in de ronde dat ik zwanger was, was dat ik waterige afscheiding bleef houden t/m 8 of 9 dpo. Al de andere rondes had ik dit alleen tot 4dpo. Dat was het 1e wat mij opviel en was die ronde dus ook zwanger.

Drodie63 likes this.
  11. Mum1921

Mum1921 Actief lid

Jan 26, 2022
    395
    93
    28
    Bij mij was t allemaal t zelfde
    Een aankomende menstruatie/een innesteling of na pijn van de ivf.
    Dus bij mij was t echt 2.5 week spannend afwachten

Drodie63 likes this.

Share This Page