Hi Dames, Nou is mijn dochterlief sowieso een slechte drinker - maar nu is het wel heel erg.. Heeft vandaag de hele dag 280 cc gedronken (mamamelk) en dat moest ik er echt inlepelen. Drinken uit de fles? forget it! Misschien 1 eetlepel groente gehad en fruit heb ik momenteel nog niet geprobeerd... Ze ligt nu te slapen. Net bij de HA geweest en gaf aan dat het een keelontsteking is.. Paracetomol zetpil gegeven en ligt nu te slapen.. We zijn al twee keer opgenomen geweest in het begin - dus heb er nu geen zin meer in.. Maar wanneer begint het echt eng te worden? De HA zei dat ze wel rond de 500 cc binnen moet krijgen.. Ben benieuwd of het gaat lukken.. Koude melk heb ik nog niet geprobeerd - zal het eens doen zometeen. Meer tips?
Wil ze misschien pap van een lepeltje? Of fruithap inderdaad, dat mag je ook volledig meerekenen in het vocht. Sneu, hopelijk knapt ze snel weer op, beterschap!
Ach, wat zielig! Hier ook al een hoestend en snotterend meisje... Ik heb altijd de grens van 300 cc aangehouden wat ze per dag binnen moeten krijgen. En dan telt al het vocht mee, ook uit fruit en groente. Dus voor vandaag heeft ze al bijna de benodigde hoeveelheid binnen om niet uit te drogen. Wat je kunt doen om extra vocht binnen te krijgen: - water/sinaasappelsap door de fruithap - op een nat washandje laten sabbelen - pap van een lepeltje - speciale yoghurt toetjes voor baby's (ben ik eigenlijk niet zo'n voorstander van, maar ik heb ze standaard in huis, voor als onze dochter een slechte dag heeft en bijna niet drinkt) Zolang ze alert is, is ze niet aan het uitdrogen. Vrolijk zal ze niet zijn nu ze ziek is, maar let op alertheid. Volgt ze je nog met haar ogen, reageert ze op geluiden, licht etc. Sterkte ermee en heel veel beterschap!
Sinaasappelsap kan bijten. Yoghurt geeft slijm en is niet fijn bij keelpijn. Knijpfruit of appelmoes. Slussymaker is ook een fijn ding. Wat diksap en water. Kneden en met een lepel geven.
330 staat de teller nu. Ze zal vannacht wel wakker worden - let's see of we de 500 gaan halen ! Pff zoveel zorgen om zo een kleintje.