Goedemorgen

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Banaantje2023, 27 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaantje2023

    27 okt 2023
    5
    2
    3
    Vrouw
    Hallo,

    Ik ben net nieuw hier dus stel mij even voor.

    Ik ben een 36 jarige moeder van 2 kids (11 en 6)
    Sinds 3 jaar een nieuwe partner, na een zware tijd (postnatale depressie waardoor scheiding)

    Echter heeft mijn nieuwe partner geen kinderen, maar wel steeds meer een kinderwens. (Vrienden om ons heen krijgen nog kinderen, familie, enz)

    Ik weet het alleen niet zo goed zelf wat ik wil. We wonen niet mega groot, dus als er een kleintje bij zou komen zou het op onze slaapkamer moeten. Ik wil het liefst ook niet weg hier nog, want heb veel moeite moeten doen deze woning te krijgen, (het voelt als zekerheid naar alle ellende)
    Ik maak mijzelf vooral zorgen of ik het nog wel wil. Ik vind het prachtig hoor, en waar ik 2 monden kan voeden, lukken er 3 ook. Financieel hebben wij ook niks te klagen.
    Maar wat als? Wat als ik weer een depressie krijg? Wat als mijn relatie er door op de klippen loopt? Waar laat ik alles?

    Ik heb overigens 2 hele makkelijke zwangerschappen en bevallingen gehad hoor, maar iets weerhoud mij er nu van om weer opnieuw te beginnen.

    Ik hoop dat ik hier op dit forum wat tips en ervaringen van andere die ooit in deze positie hebben gezeten enz kan krijgen, en wellicht kan ik uiteindelijk een beslissing maken.

    Ik gun mijn partner echt wel een kleintje van zichzelf maar ik ben er gewoon nog niet over uit...

    Groetjes
     
  2. Eert

    Eert Lid

    31 okt 2023
    5
    0
    1
    Vrouw
    Oehh dit lijkt mij ook ontzettend lastig. Ik denk dat ik vooral zou overleggen en zou proberen mijn angst tegenover mijn partner uit te leggen. Wat is er mooier dan een kind van jezelf? Ik denk niets. Maar je gezondheid moet er niet onder lijden vind ik....
    Zelf heb ik gelukkig nooit in zo'n situatie gezeten naar ik kan me voorstellen dat dit super moeilijk is, nu is het voor mij misschien ook wel makkelijk praten zo..
     
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Welkom!

    Ik kan wel begrijpen dat je wat angstig bent voor herhalen en wat als. Misschien kun je eens een consult met een verloskundige inplannen? En eventueel met de huisarts of andere hulpverlener. Gewoon om te zien welke risico’s er zijn en hoe de hulpverlening zou zijn mocht het weer gebeuren. Betrek hier ook je partner bij zodat hij weet hoe het ook kan lopen met jou en dat hij er dan voor jou moet zijn (en extra zorg draagt voor de baby).

    Ik denk dat je met deze info en afspraken met je partner beter een keuze kan maken. Succes!
     

Deel Deze Pagina