(goedkoop) alternatief voor gebak..

Discussie in 'De lounge' gestart door an12, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Paar (merkloze) zakken chips kopen? Wat komkommer en wortelen in stukjes snijden (in de koelkast zal wss nog wel ergens cocktailsaus steken) met eventueel nog een doosje olijven? Eventueel aangevuld - als 't budget het nog toelaat - met wat blokjes kaas en / of worst?

    Ik hou eerlijk gezegd meer van hartig dan continu die zoetigheid.

    Of als je 't gezonder wil doen ... Een grote bokaal fruitsla serveren? 't Is 't seizoen van de appels en peren momenteel :). En mandarijnen zal je ook wel betaalbaar vinden.
     
  2. minon

    minon Niet meer actief

    Etagiere met al die soorten koek is duurder dan een lekkere hema vlaai. Koop er twee of drie en snijd ze in stukjes. Mixen in de doos en hup de vriezer in. Heb je elke verjaardag drie soorten taart voor vijf euro. Of ga van het weekend naar de plus. 2,50 voor een vlaai en die zijn erg lekker.

    Anders zelf een appeltaart of kwarktaart maken. Dat is ook niet duur.
     
  3. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Appeltaart bij de hema 5 euro slagroomtaart 8 euro slagroomschnit ofzoiets 4 euro

    Kun je het zelf bijna niet voor maken !

    Maar indd ook soesjes ofzo is een goed idee
     
  4. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Idd, gewoon naar de hema, kost haast niks en je hebt grote vlaaien daar.

    Als je altijd gebak had, dat zou ik nooit doen, das pas duur, al gauw een anderhalf euro per gebakje... pffff
     
  5. malka

    malka Bekend lid

    30 aug 2008
    847
    0
    0
    Schelpjes vullen met fruit en slagroom erop, mjam!
     
  6. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Zelf kwarktaart maken, zelf cupcakes bakken (evt naturel en chocolade), zelf bladerdeegbakjes maken met bankrtbakkersroom en vers fruit.
     
  7. Hoek

    Hoek Actief lid

    11 dec 2013
    442
    0
    0
    Cupcake/muffin. Zo gemaakt, ingrediënten over t algemeen wel in huis, toef slagroom erop met was hagelslag of chocolade schaafsel, heerlijk!
     
  8. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Slagroomsoesjes, evt extra feestelijk gemaakt door er een stapel van te maken, chocoladeganache overheen te gieten en wat van die taartdecoratiespikkels oid, (discokorrels enzo).
    Slagroomsoesjes maak je heel gemakkelijk zelf en kost dan bijna niets :)

    Cupcakes zijn ook gemakkelijk en goedkoop :)
    Appelflapjes. Ook te simpel :) Pakje bladerdeeg, een appel, wat rozijnen, suiker en kaneel en je bent klaar :)
     
  9. mikos

    mikos Bekend lid

    7 dec 2010
    944
    0
    0
    Lange vingers een seconde in melk dopen, dan opgeklopte slagroom ertussen smeren ( 2 op elkaar dus met slagroom ertussen) en door de kokos rollen. Heb je heel leuk uitziende gebakjes
     
  10. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik zou gewoon lekker diepvries gebak van de aldi halen. Is denk ik nog het goedkoopste! En nog lekker ook!
     
  11. Cabb

    Cabb Niet meer actief

    lidl diepvries slagroomtaart 3,95 ofzo voor 12 pers. wij vinden m super lekker.

    plus heeft dit weekend appelkruimel en rastervlaai 8 pers voor 2,50.
     
  12. kris8

    kris8 VIP lid

    17 aug 2009
    8.032
    0
    36
    zoals andere al zeggen.. wij doen eigenlijk behalve bij verjaardag dochter nooit taart ( ik houdt ook niet van taart.. )
    Maar een etalagere vol lekkers.. pindarotsjes en nogablokjes. Bij de hema hebben ze lekkere en betaalbare petit-fourtjes .. super feestelijk en ik heb nog nooit iemand horen klagen..

    Gefeliciteerd alvast trouwens
     
  13. an12

    an12 Actief lid

    3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Nou ik heb het aller-aller-allergoedkoopste!! vanmorgen was ik bij mn schoonouders en mn schoonzus en schoonvader begonnen te zeuren over gebak. Ik zei dus dat ik geen gebak doe..(ze begrepen me wel hoor, maar ze zaten een beetje te stangen).
    Uiteindelijk zegt mn schoonvader..als ik je nou geld doe voor die lekkere taart die jij altijd maakt, maak je hem dan?? Ik zeg: ja hoor prima. Dus kreeg ik geld in mn handen gedrukt. Dus morgen hebben we toch lekker gebak hahaha
     
  14. clowntje

    clowntje Actief lid

    21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Ben nu wel benieuwd naar die lekkere taart die jij altijd maakt.
     
  15. penseel

    penseel Niet meer actief

    Diep Vries smoesjes vind ik heerlijk. En is goed koop. Zelf een boter koek bakken jammie. Cupe cake ook leuk om te doen met je dochter.
     
  16. an12

    an12 Actief lid

    3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Nodig: taartbodem, 250ml slagroom, 120gr witte bastersuiker en een klein pakje monchou (100gr). En 2blik taartvulling.

    eerst klop je slagroom (alleen de slagroom!! geen suiker bij toevoegen!!)
    Als het een beetje stijf word doe je de monchou en de basterdsuiker erbij. kloppen tot al de klontjes eruit zijn.
    op de taartbodem even in de koelkast zetten.
    en dan doe je er 2 blik taartvulling over...ik doe dat meestal vlak voordat de visite komt.

    Het is echt heerlijk..en echt niet veel werk.
     

Deel Deze Pagina