Billendoekjes van de big bazaar, kosten 1,- ( of nu 1,10) voor 90, geel pak met een bij er op. Top dingen! Verder veel voor in huis of knutselen zoontje bij Action, ik vind het prima. Mijn waterkoker van de action van een tientje heeft het trouwens ook 4 jaar prima gedaan ( elke dag meerdere keren thee). Kleding voor mezelf Joop ik echt niet bij zeeman oid, maar dat heeft meer met de stijl te maken dan de kwaliteit, dus dat durf ik niet te zeggen. Ik haal er trouwens wel pantysokjes voor de zomer en sokken .
Ik vind het bij de Action wel echt zoeken naar dingen die wel kwalitatief goed zijn. Maar die zijn er zeker wel. Wij hebben stapels microvezeldoekjes die al heel lang meegaan, en ook andere schoonmaakdingen die het best lang uithouden. Aan de andere kant ging de steel van de wisser al in een week stuk. Ik vind het wel belangrijk dat dingen lang mee kunnen - vanuit het idee van veel 'verspilling' van plastic als het in een minuut al stuk is, dus koop dan liever duurder. Maar onze wisserstelen (eh, weet niet hoe dat heet, zo'n ding waar je een ding opzet om de vloer mee te doen) van de Lidl gaan al eeuwen mee en zijn van onverwoestbaar spul gemaakt. Ook niet echt een A-merk op papier, maar ik vind Lidl vaak wel A-kwaliteit voor een C-prijsje hebben. Kleding koop ik het liefst tweedehands, dus ben nooit duur uit, maar heb wel vaak goede kleding. Wibra en Zeeman vind ik verschrikkelijk (de putlucht in die winkels alleen al ), maar ik moet zeggen dat kleertjes die ik van mijn schoonmoeder van Wibra krijg van verrassend goede kwaliteit zijn meestal, zeker vergeleken met Zeeman. Jammer dat ze qua stijl niet echt helemaal mijn ding zijn, maar ja. Zolang het rompertjes zijn zal ik de gegeven paarden maar niet in de bek kijken Qua kinderkleding (vooral baby's) hou ik het meeste van Hema eigenlijk, maar dat is beslist niet meer goedkoop te noemen. Maar die gebruiken goede materialen en de pasvorm is vaak heel goed. Ik vind de Action trouwens wel heel fijn voor A-merken die dan bv. verkeerd bezorgd zijn hier (dus Dove met Turkse tekst op de achterkant enzo). Zelfde spul, 2x zo goedkoop
De spijkerbroeken voor kinderen zijn ook erg fijn bij de Takko. Ze blijven erg mooi en zijn ook heel stevig..
De make up van de Action is ook erg fijn.. Heb de oogschaduw en poeder in een doosje en die blijven mooi zitten. Speelgoed haal ik niet meer bij de action of zeeman,op een bal of knutselspul na...
Ik.ben dol op de action vooral.schoonmaak spullen wasmiddel en bad producten. Speelgoed zoals knutselspullen tekengerei en die dieren zoals dinos koop ik ook daar. Of leuke bekers of accecoires voor in huis Ik ga er graag heen in elk geval. Maar met electrische aparaten daarvoor geef ik wat meer uit koop geen onbekende goedkopen merken. Had een cherry tablet voor me dochter in een paar maanden kapot zonde van de 80 euro
Ja microvezeldoeken haal ik ook altijd bij action. Ook die grijze sponsjes. Die zijn ideaal om streeploos je fornuis schoon te maken!
Ik draag figuur corrigerende hemdjes om mijn buik te verhullen. Had dure van Spanx, binnen no time stuk terwijl de goedkope van de Lidl, Action en de V&D nu al jaren mee gaan.
Ik heb al ruim 10 jaar een mp3spelertje voor 15 euro van de blokker was voor mij een onbekend merk. Hij doet het nog steeds!
Hemdjes van de H&M die hele zwangerschappen mee konden (echt tot 40 weken) en die daarna gewoon weer mooi zaten. Een jurk uit een klein winkeltje die 35 euro bleek te kosten en die ik al jaren heb. Ook hele zwangerschap gedragen, dus flink uitgerekt, maar zit nog steeds prachtig. Ik heb er destijds 2 gekocht omdat ik 'm zo mooi vond voor weinig geld, maar de 2e ligt nog steeds met kaartjes eraan in de kast (5 jaar oud dat ding)
Qua kleding is het heel wisselend, trouwens. Ik heb voor de kinderen meestal geen hele dure kleding, maar H&M of iets in die geest. Soms neem ik wat mee bij de Action. Daar had ik vorig jaar 2 longsleeves voor Jelle gekocht, voor 1(!) euro per stuk en die blijven echt zo mooi! Gewoon katoen, maar als ik ze uit de droger haal zijn ze weer net zo mooi recht en "gestreken" als toen ik ze uit de verpakking haalde. Broeken voor Jelle haal ik ook regelmatig bij de Zeeman, alleen al omdat hij ze zo snel kapot heeft of er een vlek in heeft die er niet uit gaat (heel fijn die boomschors onder de speeltoestellen op school ) Dure broeken beschiet er hier niet aan. Voor Jitte koop ik vaak ondergoed bij de zeeman, voor Jelle haal ik dat juist weer bij de Hema.
Stretch ondergoed van de Zeeman, súperfijn, blijft heel mooi in model. Kleertjes t/m maat 86 vind ik van de Zeeman trouwens ook heel goed, gaan bij ons al twee rondes mee. Grotere maten minder (minder leuk ook en minder goede pasvorm). Billendoekjes van de Etos, helft van het jaar in de aanbieding 1 euro per pakje, zijn perfect. Luiers van de Aldi, love them. Net pampers (dun, zacht, lekken nooit door) maar dan veel goedkoper. Action vind ik wel vaak tegenvallen qua kwaliteit. Wibra vind ik helemaal niet goedkoop over het algemeen. Hema ook niet. Lidl is bijna alles kwalitatief heel goed, groenten en fruit echt perfect. Ook schoonmaakdoekjes, wasmiddel, wc papier, vaatwastabletten etc etc. Vögele vind ik zelf een beetje truttig/ouderwets qua dameskleding en voor kinderkleding is het niet goedkoop maar mijn man haalt er hele mooie kleren voor heel weinig. Laatst nog een aantal echt mooie truien voor 10 euro per stuk (uitverkoop, maar dat is daar bijna altijd). Ik ben helemaal niet van de merken zoals je ziet . Enige waar ik wel altijd voor A-merken gaan is huishoudelijke apparatuur. Vaak genoeg stofzuiger van 20 euro of een vaatwasmachine van 100 euro geprobeerd maar ze doen het niet goed en/of gaan snel kapot (uitzonder is mijn mixer van 20 euro van de Trekpleister die al 10 jaar meegaat ). Huishoudelijke apparatuur (wasmachine, vaatwasser, koelkast, oven) heb ik alles van Bosch, echt goede kwaliteit, Deutsche grundlichkeit tegen een redelijke prijs.
Spijkerbroekjes van de Zeeman ( die met een grijze stofrand bovenaan en touwtjes) zitten hier het best. Daarna die van de C&A Ik koop voor de kids eigenlijk bijna alles wel van de C&A en de kwaliteit is heel wisselend. Soms een shirtje dat na meerdere malen wassen nog hardstikke mooi is en soms zit er 1 tussen waarvan de opdruk na 1 keer wassen er al los bij hangt. Hema spijkerbroekjes vind ik te stijf. Ik koop eigenlijk alleen rompers daar omdat hun maten wat ruimer vallen en ik van die lange jannen heb thuis, haha
Ik zweer bij: Hema/ikea houten speelgoed. Sowieso al het houten speelgoed. Hema wasmiddel voor maar 2 euro, ruikt heerlijk en altijd perfect schone was. Primark sokken, 5 paar voor ik geloof 2 a 3 euro, blijven mooi. Hema billendoekjes, 1 euro per pak, niet te droog niet te nat en ruiken lekker. Aldi spatlase wijn. Haha lekker en goedkoop. Hema dagcreme en nachtcreme, trekt goed in en ruikt lekker. Trekpleister europrofit luiers!! Maat 5 iets van 70 voor een tientje. En natuurlijk Sodastream! Kost eenmalig dan wel best wat maar daarna maar 30 cent per liter en veel lekkerder. En ik woon op een flat en dit scheelt me veel gesjouw met flessen.
Hier een mix Voor dingen als luiers en billendoekjes zweer ik bij ah of etos, pamper, zwitsal en huggies zijn echt stukken minder. Ik haal verbruiksproducten vaak van huismerken omdat ze echt hetzelfde of beter zijn dan de a merken. Apparaten(grote) zijn vaak wel a merken, al is de droger een indesit en werkt voor die 2 a 3 keer per week in de winter prima. Kleine dingen zoals een tosti apparaat komen wel eens van de b merken.
Ojaa primark! Voor zoontje pyjamas en sokken. Heb er ook vaker kleding gekocht, blijft meestal helemaal prima! Voor mezelf ondergoed e.d., gewone kleding is de kwaliteit wisselend.
Ik ben ook van de meer-voor-minder zeg maar. Billendoekjes komen hier altijd van de Action, 200 stuks voor 1,99. Ondergoed komt van de Zeeman. Kinderkleding kwam voorheen van Marktplaats-pakketten of wat nieuw gekocht werd van Action/Zeeman, maar daar ben ik nu sinds kort vanaf aan het stappen (nu ik zwanger ben ben ik echt pietluttig geworden, wil ik het knap/mooi hebben en dan is Action/Zeeman toch duidelijk minder in kwaliteit, snel verwassen/lelijk en de modellen niet altijd even mooi/aansluitend... Ook de kleren zelf vind ik niet leuk meer). Hier dus voor het eerst 'duurder/nieuw' alle kinderkleding aan het kopen en vooral bij H&M/Prenatal/V&D/Heel soms C&A (maar zij hebben veel Disney en dat vind ik niet leuk meer). Nog steeds niet duur-duur maar wel een stap mooier/duurder dan Zeeman/Action, en zie nu wel duidelijk verschil met Zeeman/Action qua kwaliteit en kleding zelf. Heb van de week ook wat kinderkleding bij Wibra gekocht (kom daar echt nooit want niet in de buurt, maar nu ik er was vond ik het nog best meevallen, mooier/beter dan Zeeman zeg maar). Schoenen halen we eigenlijk allemaal bij van Haren. Huishoudelijk spul en kleinigheidjes halen we trouwens wel heel veel bij de Action, mijn ladyshave komt daar vandaan en ben goed tevreden... Mijn eigen kleding komt voornamelijk van zo'n goedkope winkel in het dorp hiernaast, spijkerbroeken van 20,- etc... maar zitten me goed en ben goed tevreden erover, spul lubbert niet ofzo... Heb wel eens de opmerking gekregen van iemand die wat meer is van eerlijk productieproces, goede kwaliteit etc. dat dit geen reeele prijzen zijn, er dan kinderarbeid achter zit en het niet 'eerlijk' gemaakt is; maar als ik een broek kan kopen voor 20,00 waar ik erg tevreden over ben (ook na 2 jaar nog) dan ga ik niet naar een winkel met 75,-broeken vanwege het productieproces, sorry Autostoelen bezuinigen we trouwens niet op, komen van A-merk Romer. Daar zal ik geen Chicco/Nania/Hema/Karwei van kopen en daar wil ik ze ook niet in vervoerd hebben bij anderen.
Voor die 75 euro weet je net zo goed niet of er geen slavernij aan te pas is gekomen, daar blijft er gewoon nog veel meer aan allerhande strijkstokken tussendoor hangen. Ik probeer daar trouwens wel iets op te letten waar het kan, maar het is denk ik in de praktijk bijna onmogelijk om geheel slavernij vrij te leven. Dat gaat niet alleen om kleding, maar om alle spullen waarvan je niet precies weet onder wat voor omstandigheden ze gemaakt zijn. Dat weet ik van mijn dure macbookje bv. ook niet.
Ik lees dat veel mensen Lidl wasmiddel goed vinden, maar welke variant dan? Want ze hebben volgens mij meerdere soorten.
ik koop ook bijna al mijn kleding bij takko. echt veel voor weinig en zit perfect. slaag daar altijd voor de spijkerbroeken en shirts. ook de kinderkleding koop ik daar veel. van de kinderkleding moet ik daar wel altijd 1 maat groter kopen omdat het ietsje kleiner valt dan andere winkels vind ik. Schoonmaakdoekjes en billendoekjes koop ik echt overal wel, jumbo merk vind ik goed. maar ook action, wibra enzo. mijn dochter kan ook overal goed tegen ze heeft nog nooit een rode kont gehad eigenlijk. ook pampers heb ik altijd een goedkoop merk, kruitvat, jumbo of soms lidl. en lekt hier ook nooit door. wij hebben een indisit wasmachine en die wast perfect. was ook vrij goedkoop. we hebben wel een vrij dure tv van phillips en die hebben wij nu 3 jaar maar dat is echt een miskoop. is al 3x wat mee geweest. de laatste keer is het moederbord vervangen. viel net buiten de garantie maar is toch gratis gerepareert. maar ben hem wel 6 weken kwijt geweest. ons oude bakbeest van een tv stond nog op zolder dus die voor nood in de kamer. dat ding is wel 15 jaar oud. had ik vroeger al op de slaapkamer en nooit wat mee geweest. alleen de acherkant is zo enorm dat ie niet meer op een normaal tv kastje past en dat was een onbekend merk. ik heb dus niet veel met a merken., sommige speeldingen van de action wil ik niet meer de autootjes zijn in 1 dag kapot. maar bv knutselspul enzo haal ik er wel veel.