Ik ben nog steeds rete blij met mijn tweedehands wasmachine van 25 euro!!! Mijn strijkijzer van een 10 mixer van de hema en mijn action spulletjes en vooral mijn cheapass primark kleding Mijn make up van de hema en de verzorgingsproducten! En de wasmiddel van de lidl!
Oh geloof me, er zijn echt mensen bij die hier zo fanatiek/serieus in zijn dat ze dat tot de bodem uitzoeken hoor. Wat wel eerlijk is, wat niet, hoe het gemaakt wordt, bronnen zoeken, onderzoeken raadplegen etc... Zijn vaak mensen die op andere gebieden ook van natuurlijk/biologisch houden (voedsel, wasmiddelen, luiers) en zich daar erg in verdiepen. Niet erg hoor, alleen niet mijn ding.
Vandaag corrigerend hemd en onderbroek gekocht in de action het zit heerlijk zeg en me buik.is mooi weg ) En dat voor maar 3,69
Want? Ook de autostoelen die je kan kopen bij die winkels hebben gewoon een keurmerk hoor. Wij hebben hem toen bij de Gamma gekocht en zijn echt perfecte auto stoeltjes met garantie en keurmerk. Het is echt niet zo dat als je een duur merk hebt dat ze dan beter zijn, je kan beter naar het keurmerk kijken wat er aan hangt dan het merk van het auto stoeltje an sich.
Je hebt veilig en veilig. Je krijgt het keurmerk als je de basisveiligheidseisen voldoet. Dat wil niet zeggen dat er geen verschil is in veiligheid (gebruik van plastic, piepschuim op de juiste plaatsen, bescherming van alle kanten (voor/zij/achter), heeeel veel onderzoek doen om te verbeteren en verbeteren wat ook veel geld kost, en ja een klein beetje betaal je ook voor het merk, maar niet alles). De consumentenbond schrijft: "Let op : Het goedkeuringslabel is geen garantie voor een goede bescherming bij een botsing. Voor het keuringslabel worden bijvoorbeeld geen testen uitgevoerd met botsingen van opzij. Zo kan het gebeuren dat in onze test zitjes het testoordeel 'slecht' of 'matig' krijgen, terwijl ze wel een goedkeuringslabel hebben." Over goedkoop: - Zeeman vind ik alleen bepaalde dingen fijn (sokken, leggings, fleece vestjes, jassen, de duurdere rompers met knoopjes bij de hals). Maar alles van textiel wat daar hangt blijf ik ver uit de buurt, 1 keer wassen en je shirt is driehoekig Wibra vind ik het textiel betere kwaliteit (als je kind er niet langer mee doet dan paar maanden tot half jaar prima). - Ik koop de goedkoopste luiers, huismerk in de aanbieding bij 1+1 gratis (vaak DA, enkele keer kruidvat, LIDL). Ik betaal per maand omgerekend 7.50 euro totaal aan luiers en m'n dochter lekt nooit door of luieruitslag. - Billendoekjes idem, ik reken uit wat het per cent kost, ongeveer 1 cent voor een doekje dan koop ik het (Action of goedkoopste van kruidvat) - Bij Action koop ik geen speelgoed en veel dingen vind ik prul. Maar sommige dingen weer perfect, zoals de pyjamabroekjes voor 2 euro (mijn dochter haar broekmaat is 1 maat kleiner dus kan geen pyjamasetje kopen). Laatst ook Nestle babyvoeding gekocht in de aanbieding wat omgerekend net zo duur was als verse melk, ook een keer Duplo en Olvarit potjes. Dan zijn het gewoon afgeprijsde merkprodcuten (wel even op datum letten). - Oo, en nog een aanvulling. Ik ben fan van Daihatsu, dat is een dochteronderneming van Toyota maar dan goedkoper. - Simpele dvd-speler koop ik goedkoop merk, daar verlies ik toch maar 30 euro mee als hij er mee ophoudt. TV, wasmachine of fototoestel kijk ik op kieskeurig. Soms speelt 'gevoel' bij een merk ook nog mee (ik heb iets met Nikon bijv), echt totaal niet rationeel haha maar misschien van die feel good reclames. Sommige dingen zweer ik bij merk, zoals Dreft, cola, tandpasta, broeken voor mezelf en andere dingen. Maar met kleine producten meestal probeer ik eerst goedkoopste uit en als dat niet bevalt dan is het na 1x over (of gooi het weg, kost meestal toch niks) en koop ik wat anders. En als het om veiligheid gaat maak ik zelf m'n afweging. Ik hoef niet het allerduurste stoeltje, maar Nania/bouwmarkt/Hema enz vervoer ik m'n dochter liever niet in, middenweg.
Keurmerken zeggen weinig, dat draait meer om of er geen giftige stoffen in de hoezen zijn verwerkt en dat soort zaken, dan of een stoel ook echt je kind heel houdt bij een ongeluk. Er staan diverse filmpjes van op internet (heb ff geen link maar heb ze wel gezien) waar crash-tests zijn uitgevoerd tussen A-merken als Romer en B/C-merken als Chicco, Karwei etc... Ze hebben allemaal het keurmerk maar de B/C-merk-stoelen vlogen in duizend stukjes waar de A-merk stoelen veel beter heel bleven en je kind veiliger hielden.