Uitgaven voor levensonderhoud kinderen jonger dan 21 jaar Ik denk dat je er niets kan invullen ivm kinderbijslag
Een normaal gezin kan daar volgens mijn niks invullen. Omdat je kinderbijslag krijgt voor je kinderen. Mijn man betaald alimentatie en dat mag dan daar ingevuld worden. Dat zijn de kosten voor het onderhoud voor kinderen waar wij niks voor krijgen aan toeslagen e.d.
Als je op het vraagtekentje naast de vraag klikt zie je precies hoe of wat. Zolang je kinderbijslag krijgt sowieso niks.
Nou heb ik daar ook een vraag over. Een collega heeft een zoon van 20, die studeert en krijg studiefinanciering (basisbeurs). Ze heeft de belastingdienst gebeld en daar geven ze aan dat de studiefinanciering voor de basisbeurs niet meetelt en alleen dat extra gedeelte. Aangezien haar zoon alleen die basisbeurs heeft, vult zij die kosten die ze voor hem heeft gewoon in. Maar dat kan toch niet kloppen?
Zolang je niets ontvangt voor je kind, dus kinderbijslag / studiefinanciering mag je hier de kosten opgeven van bijvoorbeeld de allimentatie.