Hoi! Hoi! Normaal ben ik niet zo heel actief met forums enzo, maar kon eigenlijk niks vinden over mijn exacte situatie dus was wel benieuwd of er mensen zijn die ook zoiets hebben meegemaakt, en hoe groot de kans is op een goede of juist slechte afloop.. Zal het probeer zo kort en bondig te omschrijven 18 feb. eerste vroege echo gehad (i.v.m. bepaalde chronische medicatie) daar was alleen een lege ring te zien, gyneacoloog gaf het niet veel kans omdat ik volgens de nod berekening al iets van 6 weken had moeten zijn.. Maar.. misschien toch dan misschien wat vroeger.. dus 2e afspraak na mijn vakantie van 2 weken. dat was gisteren dus. Super zenuwachtig met een slecht gevoel weer een (inwedige echo) de ziekenhuis vk was niet heel enthousiast, maar... er was nu wel een klein "vruchtje"zonder hartactie te zien. (dus er is afgelopen 2 weken wel wat gegroeid) maar omdat de vruchtzak best groot is in verhouding toch even de gyn erbij gehaald. zij was nogal negatief en overtuigd van een miskraam. Nu kon ik kiezen pillen mee te nemen om een miskraam op te wekken of.. volgende week toch nog even een echo te doen om toch nog te kijken of er toch wel iets doorzet. Ik heb dus voor dat laatste gekozen. En niet omdat ik een dromer ben met hoop dat het toch leven vat.. Maar meer omdat ze voor mijn vakantie al dachten dat het vruchtje al was afgebroken en daarom leeg vruchtzakje was, maar nu toch in iets van 2 weken tijd nu een vruchtje van 5,18mm zit. Nu ben ik dus benieuwd of er andere vrouwen zijn die bijv. wel een gezond kindje alsnog hebben gehad ondanks dat de vruchtzak wat groter is dan hoort? bedoel.. je hoort ook weleens dat sommige vrouwen in later stadium veel meer vruchtwater hebben dan anderen dus misschien kan dat in vroege stadium ook? Ik kon in forums eigenlijk alleen dingen vinden over grote vruchtzakjes met vroegtijdig afgebroken vruchtjes en gezien de ontwikkeling van de afgelopen 2 weken is dat dus niet het geval hier.. (ik probeer ff foto van de echo erbij te plaatsen)
Ooh meid, ik maak helaas nu hetzelfde mee. Vandaag precies 2 weken geleden ook een vroege echo vanwege eerdere miskraam. 2 gyn's vonden vruchtzak te groot en toen nog helemaal geen vrucht, enkel 1 dooierzakje. Hun berekende 7 wkn en ik (nu ik eisprong wist) 5,5 weken. Vorige week weer een echo en toen 2 zwangerschapsringen en 1 kleine vruchtje zonder hartactie. Volgens hun 8,5 weken en volgens mij 7 wkn ver!. Gyn wist zeker dat het een miskraam zou worden. Maar tot nu toe alle kwaaltjes, geen druppel bloed en al helemaal geen tekens van een miskraam. Maar ja, dat is allemaal mogelijk las ik. Vanmiddag moet ik weer voor een echo want men wou geen pillen meegeven en curretage zit er sowieso niet in tenzij het medisch nodig is. Ikzelf vermoed dat het niet goed zit, want had meer moeten zien op echo. Maar dat er binnen een week toch een vruchtje tevoorschijn kwam en ineens 2 zwangerschapsringen, heb ik ietsiepietsie hoop. Ik hoop voor je dat het goedkomt. Sterkte
Hier ook gehad. Is uiteindelijk geëindigd met een curettage. Het vruchtje bleef lekker zitter. Uiteindelijk bijna 9 weken mee zoet geweest.
hoi JLA80, dan ben ik ook wel erg benieuwd hVooral erg dubbel gevoelt bij jou af loopt! ik moet nog ff een weekje wachten voor een echo. collega van mn vriend had blijkbaar ook veel te grote vruchtzakje, pad bij 8 weken hartactie, maar bij haar dus nog wel goed gekomen. Spannend al dat wachten... (ben ik niet bepaald goed in) had bij deze echo al gehoopt op erop of eronder -_-
Hoi Anjak, Bij mij geen goed nieuws. Vruchtje is niet meer gegroeid en ook geen hartactie. Had recept gekregen om mk op te wekken en had het meteen gehaald om vandaag te beginnen. Zie ik nu ineens dat apotheek pillen heb meegegeven die oraal ingenomen moeten worden terwijl gyn vaginaal heeft voorgeschreven:x. Heb ik weer. Zit nu op tijd te wachten om meteen te gaan bellen hoe nu verder. Pfffff Zal voor je duimen! Vergeet niet effe te melden hoe het verder is gegaan. Groet en sterkte, Jenny
Hoi Jenny, Wat klote om te horen! Stiekem hoop je toch dat het misschien wat laat is.. En helemaal balen van je pillen.. Stel je je er op in, moet je de boel weer omgooien. Mn kat ligt nu al 2 dagen aan mn schoot/buik geklemd wanneer ik even rustig zit. hij voelt vast aan dat ik me zorgen maak, altijd zo lief.. Maar vind het nu allemaal wel nog spannender.. mn vriend kan komende woensdag ook eindelijk een x mee, viel elke keer gelijk met zijn ochtenddienst. Echt zo lief... Hij had nooit zoveel met kinderen en heel dat zwangergebeuren, maar nu het zo ver is is hij zo lief en meelevend. Hij heeft zelfs met wat vrouwelijke collega's over gehad, dus houd hem stiekem toch wel meer bezig dan dat ik ooit had gedacht ^_^ Ik zal woensdag even laten weten hoe het afloopt *fingers crossed*
Heb geen goede hoop voor je, Sorry..... Als er een vruchtje is te zien van ruim 5mm zou je namelijk ook al hartactie verwachten. Daarbij past de echo niet helemaal bij je zwangerschapsduur en is de vruchtzak inderdaad erg groot. Hoop van harte dat ik ongelijk heb hoor!
5mm is aan het eind van de 6e week, komt weleens voor dat hartactie pas in de 7e week te zien is. Dat is mij nog niet eens het meest beangstigend.. Maar het feit dat het vruchtzakje zo groot is.. Dat zint me niet.. Maar daarom was ik dus wel benieuwd of iemand hier dan weet waarom er in de afgelopen 2 weken wel een vruchtje is ontstaan? Echo 2 weken er voor was het vruchtzakje leeg, dus kon toen toch nog geen missed abortion dan zijn toch? Omdat de gyn toen al erg sceptisch was of er nog wel een vruchtje zou komen. Ik hoop veel... Maar verwacht niks.. Zullen afwachten..
Heb je tijdens de echo een dooierzakje gezien? Het ziet er niet heel hoopgevend uit, maar als je een dooierzakje hebt gezien zou ik toch nog een klein beetje hoop houden.
heb de gynaecoloog er wel iets over horen zeggen, maar waar en wat weet ik eigenlijk niet zo goed meer. sinds gisteren zelf eigenlijk ook best wel een depri dagje gehad.. weet niet waarom en hoe.. maar na mn laatste klant in mn studio ineens helemaal down enzo. verwacht er niet veel meer van -_- maar over zo'n 3 dagen zullen we het weten. keep you noted! en een fijne zondag!
Nou... helaas was het een niet vitale zwangerschap. Was even balen, maar toch al wel beetje op voorbereid.. Alleen op het onderstaande was ik niet bepaald voorbereid... Donderdag ochtend met de Cytotec begonnen, na een uur al wat licht bloedverlies, dat zo de hele middag dus dacht.. nou.. dat verloopt spoedig.. 's avonds rond 9 uur, zat rustig op de bank en voelde mn lijf ineens iets naar buiten duwen, naar de wc en dacht het vruchtzakje in mn verband te zien. Van de wc af... paar min later.. toch maar weer naar de wc.. Toen er praktisch niet meer vanaf geweest.. verloor vanalles maar kon er vooral niet vanaf komen omdat het bloed maar bleef doorlopen... Daar kon geen verband tegenop. Mn zus maar even geAppt, zij had eens een miskraam gehad, en tjah.. het kan soms veel zijn.. Maar toen ik duizelig werd toch maar even het ziekenhuis gebeld (stond ook in ziekenhuis onder verloskundige controle) Ze zeiden me zo snel mogelijk naar het ziekenhuis te komen... Uiteraard had mn vriend avonddienst (gebeurt altijd op dat soort momenten) maar hij was met half uur thuis en mn zus woont ook 20 min bij me vandaan. Mn zus was er net iets voor mn vriend aan, maar ik kon toch niet zo snel, uiteindelijk maar een handdoek tussen mn benen gedrukt aangezien maand/kraamverband het niet ging redden.. Bijna met ambulance opgehaald, maar lukt me nog net naar de auto te lopen (met veel moeite) Maar ik wou al die ophef niet hier op het plein.. In het ziekenhuis is meteen een echo gemaakt en gyn erbij gehaald, bleek dat een stuk van de vruchtzak in mn baarmoedermond zat en daardoor dus het bloed maar door bleef stromen gezien het niet kon sluiten.. De gyn had ter plekke de boel weggeschraapt (wat echt zo *** voelde!) Ondertussen weer een hoop bloed verloren, maar daarna was de bloeding geminderd. Maar aangezien mn bloeddruk was gezakt naar 78/53 en mn HB van 7,4 naar 5,2 werd ik meteen opgenomen.. Vanaf dat moment mocht ik ook niet meer eten/drinken, want mocht het bloeden niet minder zijn moest ik 's ochtends meteen gecuretteerd worden. Dit was verder niet het geval... 's nachts was ik nog wel een x flauw gevallen, ik voelde me al een stuk fitter en vroeg de zuster of ik op de wc mocht plassen... dat ging dus niet zo goed... Na 4 passen lag ik knock out op de grond... Maar 's ochtends ging alles alweer een stuk beter, was inmiddels iets aangesterkt kon weer voorzichtig uit bed (en eindelijk normaal plassen) en 10:00u mocht ik naar huis... Al met al... hele happening dussss... Maar inmiddels al aardig aangesterkt, beetje moe na inspanning. Ben gek op spinazie en biefstuk, dus mn ijzer aanvullen is geen straf (met uiteraard supplementen erbij) Hopen dat bij de controle alles "schoon" is en maar weer opnieuw beginnen (hopelijk duurt het niet weer een jaar)
Wat een verhaal! Je zal er best van geschrokken zijn. Nu lekker aansterken en hopelijk ben je snel weer zwanger.
Ja... Ik had ergens wel verwacht dat het niet zou verlopen als gewoonlijk.. (op 1 of andere manier loopt bij mij alles net anders dan gepland.. Ik leef op de wet van Murphey! hahaha) Maar zoals dit liep had ik niet verwacht.. had meer iets verwacht als dat de cytotect niet zou aanslaan ofzo.. Hoop de eerst volgende bezoek aan de verloskamer de doorzichtige bak op wielen wel te mogen vullen! Maar goed.. What doesn't kill you makes you stronger